Bodnár Gyula (szerk.)

Bécs ​– Wien 0 csillagozás

Bodnár Gyula (szerk.): Bécs – Wien

Ennek a könyvnek nincsen fülszövege.

Eredeti megjelenés éve: 1935

>!
16 oldal · puhatáblás

Enciklopédia 3


Kívánságlistára tette 1


Népszerű idézetek

pwz I>!

Budapesttől-Bécsig. Az első magyar nemzetközi vasútvonal az 1847-ben megnyílt Bécs-soproni pálya volt. De már jóval előbb, 1836 óta foglalkozott a törvényhozás a Pestet Bécscsel összekötő vonal létesítésével. A terv megvalósítását annak a nehéz kérdésnek eldöntése húzta el több mint tíz évig, hogy az építendő vasút a Duna bal-, vagy jobbpartján haladjon-e. A Felvidék követei a balparti megoldásért kardoskodtak, a dunántúli megyék természetesen a jobbparti vonalat akarták. A vita végül is a balparti, Pest-Vác-Pozsony-bécsi vonal javára dőlt el, s ennek első szakaszát Budapest-Vác közt már 1848-ban, az egész vonalat 1850-ben megnyitották.

Előszó

Kapcsolódó szócikkek: 1847 · 1848 · 1850

Hasonló könyvek címkék alapján

Dombi József (szerk.): A Csepelsziget körül
Bodnár Gyula (szerk.): Érsekújvár – Komárom
Bodnár Gyula (szerk.): Vác, Visegrád
Dombi József (szerk.): Esztergom
Bodnár Gyula (szerk.): Eger
Bodnár Gyula (szerk.): Pécs
Dombi József (szerk.): Szentendre, Visegrád, Vác
Bodnár Gyula (szerk.): Az Alduna
Farkas László (szerk.): Nagyvárad, Félixfürdő
Farkas László (szerk.): Bánffyhunyad, Kolozsvár