Bécs – Wien 0 csillagozás
Ennek a könyvnek nincsen fülszövege.
Eredeti megjelenés éve: 1935
Enciklopédia 3
Kívánságlistára tette 1
Népszerű idézetek
pwz I>!
Budapesttől-Bécsig. Az első magyar nemzetközi vasútvonal az 1847-ben megnyílt Bécs-soproni pálya volt. De már jóval előbb, 1836 óta foglalkozott a törvényhozás a Pestet Bécscsel összekötő vonal létesítésével. A terv megvalósítását annak a nehéz kérdésnek eldöntése húzta el több mint tíz évig, hogy az építendő vasút a Duna bal-, vagy jobbpartján haladjon-e. A Felvidék követei a balparti megoldásért kardoskodtak, a dunántúli megyék természetesen a jobbparti vonalat akarták. A vita végül is a balparti, Pest-Vác-Pozsony-bécsi vonal javára dőlt el, s ennek első szakaszát Budapest-Vác közt már 1848-ban, az egész vonalat 1850-ben megnyitották.
Előszó
Hasonló könyvek címkék alapján
- Dombi József (szerk.): A Csepelsziget körül ·
Összehasonlítás - Bodnár Gyula (szerk.): Érsekújvár – Komárom ·
Összehasonlítás - Bodnár Gyula (szerk.): Vác, Visegrád ·
Összehasonlítás - Dombi József (szerk.): Esztergom ·
Összehasonlítás - Bodnár Gyula (szerk.): Eger ·
Összehasonlítás - Bodnár Gyula (szerk.): Pécs ·
Összehasonlítás - Dombi József (szerk.): Szentendre, Visegrád, Vác ·
Összehasonlítás - Bodnár Gyula (szerk.): Az Alduna ·
Összehasonlítás - Farkas László (szerk.): Nagyvárad, Félixfürdő ·
Összehasonlítás - Farkas László (szerk.): Bánffyhunyad, Kolozsvár ·
Összehasonlítás