The ​World of Darkness 1 csillagozás

Storytelling System Rulebook
Bill Bridges – Rick Chillot – Ken Cliffe – Mike Lee: The World of Darkness Bill Bridges – Rick Chillot – Ken Cliffe – Mike Lee: The World of Darkness

Where the Shadows Grow Long

We live our days completely ignorant of the true terrors lurking around us. Only rarely do our experiences draw back the veil of shadows and reveal the horror in our midst. These glimpses into the supernatural can cause us to retreat into comforting lies – 'There are no such things as monsters' – or stir our morbid curiosity. Only a few, however, can overcome their fear and dare to look deeper.

Abandon Hope All Who Enter

The World of Darkness Rulebook introduces a version of our contemporary world where the supernatural is real. Players join to tell tales of mystery and horror, where theme, mood and plot are more important to a character’s experiences than his weapons or equipment. Inside are rules for character creation, task resolution, combat and any activity your character attempts as he delves into the shadows.


Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

FélszipókásŐsmoly >!
Bill Bridges – Rick Chillot – Ken Cliffe – Mike Lee: The World of Darkness

Sötétség Világa újraburkolva? Rókabőr? Értelmes reform? Annak idején off kétkedéssel fogadtam, hogy a klasszikus, jól kidolgozott paneleket lecserélték:
– a rendkívül gazdag műveltségkinccsel, valós történelmi példákkal megtámogatott, a valóság természetét boncolgató földi varázslóhagyományokat és a szupertechnológiákat előtérbe helyező technokrata játékot sötét istenek és okkult erők ellen küzdő atlantiszi mágusokra (meh!);
– a szellemvilággal korábban együttműködő, harmóniára törekvő, félig természetszellem vérfarkasokat a világ kialakulása előtt létezett kthonikus szellemek ellen harcoló, elátkozott fenevadakra (a természetet az ártalmas technológiai fejlődéstől védő ökoharcos vonalat is kivették, ami annyira talán nem baj :D);
– a világ különböző népeinek halállal és a túlvilággal való kapcsolatát feldolgozó, összetett hierarchiával dolgozó, komoly, mélylélektani szerepjátékra lehetőségeket adó lidérc-mitológiát a halandó világban kísértő, az életre második esélyt kapott geisztekre;
– a szörnyek ellen szent háborút vívó, hitvallásból képességeket kapó vadászokat összeesküvés-elméletes virrasztókra;

Persze, sarkítok, de azért világos, mi veszett oda. :( Egyedül talán a vámpírok és a sötétebb tündérmesékhez visszanyúló Changeling terén sikerült jól a váltás.

Meg a világ alaprendszerét illetően.

A korábban minden egyes játékvonalon újra elismételt általános alapszabályokat most végre csak egyetlen szabálykönyv hordozza, sokkal áttekinthetőbb és rendezettebb, könnyebben megérthető a rendszer. Illetve az adott játékvonal könyveiben több hely marad a tényleg csak oda tartozó, sajátos szabályok kifejtésére. Bármilyen lénnyel is játszanál a Sötétség Világán (ami az általunk is ismert földi világ, csak sötétebb, titokzatosabb, veszélyesebb, gonoszabb, tragikusabb változatban), kiindulásképp elegendő ez a kézikönyv a működési elvek megértéséhez.

Továbbá részletes irányelveket fogalmaz meg az egyszerű halandók kidolgozásához. Táblázatosdi helyett arra összpontosít, amire ezt a játékot kitalálták: a történetmesélésre, a lélektani horror hangulatra (erények & bűnök, moralitás). Jól elegyedik benne a játékosi, a mesélői útmutató és a világleírás (bár ez utóbbiból lehetett volna benne több a horror-toposzok halmozásán túl). A korábbi díszletek és az alaprendszer kellékei (d10-alapú dobások, dice pool, célszám, módosítók, háromfelé csoportosított jellemzők, visszatöltődő akaraterő, hátterek, előnyök & hátrányok stb.) megmaradtak, de néhány lényegi szempontnál változtak, finomodtak. Például:
Tulajdonság + Jártasság összetételű dobások mellett lehetőség van Tulajdonság + Tulajdonság alapúakra is;
– a specializációk újradobható 10-esek helyett ráadás kockát adnak;
– a harc levezénylése jelentősen egyszerűbbé vált: körönként egyetlen dobás elegendő a soklépéses, túlszakaszolt korábbi rendszerhez képest (nem dobsz külön támadást, kitérést, sebzést, sebtűrést – csak egyetlen, de több tényezőből számolt próbát; a fegyvereknek állandó sebzés-értéke van);
– a Kitérés már nem jártasság (amire külön pontokat kellett költögetni, hogy időben fedezékbe tudjon ugrani a karakter), hanem manőver;
– sokkal nehezebb balsikert dobni, mint a korábbi rendszerben;
– a gyógyítás/gyógyulás nem növeli vissza szempillantás alatt az elvesztett Egészség-szinteket, hanem fokozatosabban, időt és kímélő használatot igényelve épülhet fel a karakter;
– az erényekkel és bűnökkel alakított Akaraterő sokkal inkább része lett a karakter lélektani fejlődésének, nem csak egy „kockatartalék”.

A Mesélőknek szóló rész is nagyjából hasonló, mint az előző WoD-ban volt, csak jobban ráment a hangulatra és nagyobb szabadságot ad a történetalkotásban, nincsenek a játék alkotói által rögzített metaplotok.

Halandó szereplőkkel vitt játékokra kiválóan alkalmas, elegendő eszközt nyújt – és ha mégis hiányérzete lenne a csapatnak, kiegészítők egész garmadája jelent meg később, vagyis önálló játékvonalként is használhatóvá tették. Ez nekem nagyon tetszetős újítás.

Sajnos a lelkesedés lendülete kissé elhamarkodott kiadást eredményezett, mert elég sok elem került hibajegyzékbe. De mentségükre szolgál, hogy gyorsan léptek: fél évvel a megjelenés után kiadták a javított változatot (az aranyszínű betűkkel írt címről lehet felismerni).


Hasonló könyvek címkék alapján

Tom Dowd: Shadowrun: Downtown Militarized Zone
Karl Wu: Shadowtech
Nigel D. Findley: Native American Nations: Volume Two
Jordan Weisman – Robert N. Charrette – Paul Hume – Tom Dowd – L. Ross Babcock III – Sam Lewis – Dave Wylie: Shadowrun: Second Edition
Tom Dowd – Christopher Kubasik: Virtual Realities
Boy F. Petersen Jr. – John Faughnan – Michael A. Stackpole: Sprawl Sites
Dave Arneson – Kent Stolt: DNA/DOA
Nigel D. Findley – Christopher Kubasik: The Universal Brotherhood
Tom Dowd: Street Samurai Catalog
Robert N. Charrette – Paul Hume – Tom Dowd – Jordan Weisman – L. Ross Babcock III – Dave Wylie – Sam Lewis: Shadowrun