Új ​pénz egy új világnak 5 csillagozás

Bernard Lietaer – Stephen Belgin: Új pénz egy új világnak

Véget ​vethetünk a környezetünket fenyegető veszélyeknek és sokat tehetünk a környezetünk helyreállításáért. Segíthetünk abban, hogy mindenkinek legyen értelmes munkája, és teremthetünk olyan lehetőségeket, amelyek kitágítják és megtöltik élettel a körülöttünk lévő világot. Hatékony módszereket találhatnánk a komolyabb városi és vidéki problémák kezelésére, illetve kielégíthetnénk a fejlődő és fejlett országok sokféle, és gyakran eltérő igényeit. Létre tudnánk hozni egy jobb világot, ahol az élet és minden élőlény kivirul. Ez nem idealista álom, hanem inkább konkrét cél, amely még a mi életünkben elérhető.

BERNARD LIETAER a pénzügyek tanulmányozásával foglalkozik és ezen a területen dolgozik több mint harminc éve. Tevékenységi köre szokatlanul széles: volt már jegybanki munkatárs, alapkezelő, egyetemi professzor, és több kormány, multinacionális cég, illetve közösségi szervezet tanácsadója. Részt vett az egységes európai pénznem, az euró… (tovább)

>!
Bankráció, Budapest, 2016
288 oldal · ISBN: 9789631270440 · Fordította: Hidy Mátyás, Sándor Eszter
>!
Bankráció, 2016
300 oldal · Fordította: Hidy Mátyás, Sándor Eszter

Kedvencelte 1

Várólistára tette 3

Kívánságlistára tette 6


Kiemelt értékelések

dzsobacsi>!
Bernard Lietaer – Stephen Belgin: Új pénz egy új világnak

Érdekes, gondolatébresztő könyv. Hogyan szolgálhatja és hogyan akadályozhatja a pénz a gazdaság és a közösségek működését? Melyik jobb a kamatos kamat, vagy a felhalmozott pénzből levont „álláspénz”? Van-e összefüggés a társadalmi berendezkedés, a különböző pénzrendszerek és a gazdaság állapota között? Ezeken kívül is számtalan kérdés vetődik még fel.
Talán néhol túlzott következtetéseket vonnak le a szerzők, illetve merész ok-okozati kapcsolatokat állítanak fel a történelmi és gazdasági események között és néhol az ezotériába hajlik a mondanivalójuk.
De az érvelésük során rengeteg esetet, példát mutatnak be, így ha minden következtetésükkel nem is lehet azonosulni, új támpontokat és szemléletmódot lehet találni a gazdasági, társadalmi problémák megoldásához.


Népszerű idézetek

psn>!

A reklámipar is az üres énre épít. B. Earl Puckett, az Allied Stores Corporation, egy nagy amerikai bolthálózat elnöke így fogalmaz: „a mi munkánk abból áll, hogy elégedetlenné tegyük a nőket azzal, amijük van”. A reklámok alapvető célja, hogy az emberek üresnek, tökéletlennek és elégedetlennek érezzék magukat. Alapvető üzenetük a tudatalattink felé: ha ezt a sportcipőt viselnéd, ezt az autót vezetnéd, ezt a kütyüt birtokolnád vagy ezt a parfümöd használnád, akkor ismét teljes ember lennél, és nem éreznéd üresnek magad.

psn>!

Őrültség: folyamatosan ismételgetni ugyanazt, de más eredményt várni.
Albert Einstein


Hasonló könyvek címkék alapján

Stephen R. Covey: A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása
András György: Okos pénz, buta pénz
Brian Tracy: Önerőből milliomos
Jeffrey Robinson: Pénzmosoda
Stephen R. Covey: A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása
Faragó József: Tőzsdejátszmák
Farkas Alexandra: Áfalevonás és áfa-visszaigénylés
Mark Thompson – Brian Tracy: Most építs nagy üzletet!
András György: Részvény ETF termékek az amerikai tőzsdén
Brian Tracy: Milliókat érő szokások