Műalkotások ​elemzése 28 csillagozás

A gimnázium I-III. osztálya számára
Beke László: Műalkotások elemzése

A szerzőnek – saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva – az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt „nem megtanítható”. Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt – csupa olyasmi, „amit minden művelt emberneknek illik tudnia” –, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos „kimondhatatlanhoz”, amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek.
Ahány ember, annyiféle. Emiatt mondhatjuk: könyvünk ugyan sok olyan ismeretet tartalmaz, amit meg lehet tanulni és számon is lehet kérni, mégsem ez a lényeg. És megfordítva: az a célunk, hogy mindenkit a lényeg megismerése felé segítsünk, noha a végeredményt nem mindig tartjuk számonkérhetőnek.

>!
436 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789631967883
>!
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2005
436 oldal · ISBN: 9631948110
>!
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2003
436 oldal · keménytáblás

16 további kiadás


Enciklopédia 2

Helyszínek népszerűség szerint

minaret


Most olvassa 5

Várólistára tette 6

Kívánságlistára tette 7


Kiemelt értékelések

selfmadehell P>!
Beke László: Műalkotások elemzése

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

Érdekes volt olvasni, a 80-as évek első felében íródott, de még a 90-es évek végén is használták tankönyvként, többé-kevésbé megőrizve az „ideológiai terheltséget”, és olyan oximoron is előfordult benne, hogy „a haladó hagyomány”. Egyébként tetszett, és egyesek elmondása alapján méltatlanul mellőzött tankönyvnek tartom. A fejezetek végén levő feladatokat tényleg kihívásnak érzem, sőt, a szerző mintha csupa koraérett gimnazistát tételezett volna fel.

calamum>!
Beke László: Műalkotások elemzése

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

Égen-földön kutattam utána, míg nem aztán potom áron meg vásárolta nekem anyám. Azt kell mondjam, átfogóbbnak és érdekesebbnek ítéltem meg A képzelet világához képest, amiből nekem kellett tanulnom. A képek viszont hagynak némi kívánnivalót maguk után – kedvencem a kiégett Pietá… De összességében remek könyv.

bekadizajn>!
Beke László: Műalkotások elemzése

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

Alap. Ez volt az első – és egyben utolsó – könyv, melyet elejétől a végéig „megtanultam”.

PuPilla>!
Beke László: Műalkotások elemzése

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

Jó sokat kellett forgatni (pedig nem ilyen osztályba jártam), és jó sok puskát gyártottam belőle :D

3 hozzászólás
Pennmenelien P>!
Beke László: Műalkotások elemzése

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

Érettségire készültem belőle, szerettem.

Lahara ISP>!
Beke László: Műalkotások elemzése

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

Ezt meg kellett venni, mert, hogy szakirodalom, de már Kaposváron. Plusz egy újabb művtöris könyv a gyűjteménybe.

Sonnenschein>!
Beke László: Műalkotások elemzése

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

Anno nem volt túl izgalmas, de mostanság azért szívesen bele-belelapoznék. Bár kérdés, h vajon azon kérdésekre ad(hat) választ, amelyek újabban nyílnak elmémben, vagy valami mást, netán máshogy akart megtanítani, mint ahogy most szükségem lenne rá. :)


Népszerű idézetek

selfmadehell P>!

Az utópikus építészet jellemzője, hogy olyan terveket alkot, melyeket kora – megfelelő technikai felkészültség, anyagi hátér vagy társadalmi igény híján – nem tud megvalósítani. Ismersz-e ilyen építészeti elképzeléseket?

280. oldal

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

E_W>!

TANÁR: Gyerekek, a művész ezzel azt akarta mondani…
DIÁK: Tanár úr kérem, akkor miért nem azt mondta?!

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

MissWenut P>!

Egy festményt vagy szobrot máshogyan látunk különböző időpontokban, és mindenki másképpen látja ugyanazt a művet.

17. oldal (Tankönyvkiadó, 1986)

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

MissWenut P>!

Amit ma magyar népművészetként ismerünk, javarészt a 19. századból való.

58. oldal (Tankönyvkiadó, 1986)

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

MissWenut P>!

A Kelet művészete alapjában véve vallási művészet.

102. oldal (Tankönyvkiadó, 1986)

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

MissWenut P>!

Franciaországban a pop arttól függetlenül alakul ki a Noveau Réalisme (nuvó reáliszm) csoportja. Közülük néhányan az egymásra ragasztott s részben letépkedett plakátok szépségét veszik észre (Villeglé, Rotella), mások hasonló tárgyakat halmoznak fel nagy tömegben, vagy banális részleteket nagyítanak fel (Arman). A mozgalom főalakja, Yves Klein (iv klein) azonban misztikus beállítottságú, ezért fest a végtelenség érzetét keltő kék „monokrómokat” vagy arany felületeket, máskor a végtelenséget az üresség megjelenítésével akarja kifejezni ("semmi-kiállítás").

359. oldal (Tankönyvkiadó, 1986)

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

Kapcsolódó szócikkek: Yves Klein
MissWenut P>!

minaret (helyesen: minaré): a dzsámik mellett álló torony az iszlám építészetében.

429. oldal (Tankönyvkiadó, 1986)

Beke László: Műalkotások elemzése A gimnázium I-III. osztálya számára

Kapcsolódó szócikkek: minaret

Hasonló könyvek címkék alapján

Balogh Jenő – Paál Ákos: Rajz és műalkotások elemzése a gimnáziumok I. osztálya számára
Maksay László: Műalkotások elemzése a gimnáziumok IV. osztálya számára
Rappai Zsuzsa (szerk.): Hokuszai
Zima Szabolcs: Magyar Remekművek
Király Jenő: Mágikus mozi
Tüskés Tibor: Testvérmúzsák
R. Bajkay Éva (szerk.): A konstruktivizmus
Tóth Péter: Művészettörténet 7. – Az újkor művészete
Tóth Péter: Művészettörténet 8. – A 20. század művészete
E. H. Gombrich: A művészet története