A szerzőnek – saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva – az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt „nem megtanítható”. Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt – csupa olyasmi, „amit minden művelt emberneknek illik tudnia” –, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos „kimondhatatlanhoz”, amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek.
Ahány ember, annyiféle. Emiatt mondhatjuk: könyvünk ugyan sok olyan ismeretet tartalmaz, amit meg lehet tanulni és számon is lehet kérni, mégsem ez a lényeg. És megfordítva: az a célunk, hogy mindenkit a lényeg megismerése felé segítsünk, noha a végeredményt nem mindig tartjuk számonkérhetőnek.
Műalkotások elemzése 30 csillagozás

Enciklopédia 2
Helyszínek népszerűség szerint
Most olvassa 3
Várólistára tette 5
Kívánságlistára tette 4

Kiemelt értékelések


Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára
Érdekes volt olvasni, a 80-as évek első felében íródott, de még a 90-es évek végén is használták tankönyvként, többé-kevésbé megőrizve az „ideológiai terheltséget”, és olyan oximoron is előfordult benne, hogy „a haladó hagyomány”. Egyébként tetszett, és egyesek elmondása alapján méltatlanul mellőzött tankönyvnek tartom. A fejezetek végén levő feladatokat tényleg kihívásnak érzem, sőt, a szerző mintha csupa koraérett gimnazistát tételezett volna fel.


Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára
Égen-földön kutattam utána, míg nem aztán potom áron meg vásárolta nekem anyám. Azt kell mondjam, átfogóbbnak és érdekesebbnek ítéltem meg A képzelet világához képest, amiből nekem kellett tanulnom. A képek viszont hagynak némi kívánnivalót maguk után – kedvencem a kiégett Pietá… De összességében remek könyv.


Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára
Alap. Ez volt az első – és egyben utolsó – könyv, melyet elejétől a végéig „megtanultam”.


Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára
Jó sokat kellett forgatni (pedig nem ilyen osztályba jártam), és jó sok puskát gyártottam belőle :D


Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára
Érettségire készültem belőle, szerettem.


Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára
Anno nem volt túl izgalmas, de mostanság azért szívesen bele-belelapoznék. Bár kérdés, h vajon azon kérdésekre ad(hat) választ, amelyek újabban nyílnak elmémben, vagy valami mást, netán máshogy akart megtanítani, mint ahogy most szükségem lenne rá. :)
Népszerű idézetek




Az utópikus építészet jellemzője, hogy olyan terveket alkot, melyeket kora – megfelelő technikai felkészültség, anyagi hátér vagy társadalmi igény híján – nem tud megvalósítani. Ismersz-e ilyen építészeti elképzeléseket?
280. oldal
Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára




Egy festményt vagy szobrot máshogyan látunk különböző időpontokban, és mindenki másképpen látja ugyanazt a művet.
17. oldal (Tankönyvkiadó, 1986)
Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára




Amit ma magyar népművészetként ismerünk, javarészt a 19. századból való.
58. oldal (Tankönyvkiadó, 1986)
Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára




A Kelet művészete alapjában véve vallási művészet.
102. oldal (Tankönyvkiadó, 1986)
Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára




Franciaországban a pop arttól függetlenül alakul ki a Noveau Réalisme (nuvó reáliszm) csoportja. Közülük néhányan az egymásra ragasztott s részben letépkedett plakátok szépségét veszik észre (Villeglé, Rotella), mások hasonló tárgyakat halmoznak fel nagy tömegben, vagy banális részleteket nagyítanak fel (Arman). A mozgalom főalakja, Yves Klein (iv klein) azonban misztikus beállítottságú, ezért fest a végtelenség érzetét keltő kék „monokrómokat” vagy arany felületeket, máskor a végtelenséget az üresség megjelenítésével akarja kifejezni ("semmi-kiállítás").
359. oldal (Tankönyvkiadó, 1986)
Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára




minaret (helyesen: minaré): a dzsámik mellett álló torony az iszlám építészetében.
429. oldal (Tankönyvkiadó, 1986)
Beke László: Műalkotások elemzése 87% A gimnázium I-III. osztálya számára
Hasonló könyvek címkék alapján
- Balogh Jenő – Paál Ákos: Rajz és műalkotások elemzése a gimnáziumok I. osztálya számára ·
Összehasonlítás - Maksay László: Műalkotások elemzése a gimnáziumok IV. osztálya számára ·
Összehasonlítás - S. Nagy Katalin: Ország Lili ·
Összehasonlítás - Király Jenő: Mágikus mozi ·
Összehasonlítás - Gyugyi László – Csenkey Éva – Hárs Éva: Zsolnay aranykora ·
Összehasonlítás - Tüskés Tibor: Testvérmúzsák ·
Összehasonlítás - Z. Gács György – Kocsis Imre – Vilt Tibor – Kákay Szabó György – Illés János – Gulyás Dénes – Barcsay Jenő: A képzőművészet iskolája 2. ·
Összehasonlítás - R. Bajkay Éva (szerk.): A konstruktivizmus ·
Összehasonlítás - Tóth Péter: Művészettörténet 7. – Az újkor művészete ·
Összehasonlítás - Tóth Péter: Művészettörténet 8. – A 20. század művészete ·
Összehasonlítás