Nonprofit ​elméletek, modellek, trendek 1 csillagozás

Bartal Anna Mária: Nonprofit elméletek, modellek, trendek

A ​magyar nonprofit szektor fejlődése – ellentmondásai ellenére is – a kilencvenes évek sikertörténetei közé tartozik. Az elmúlt tíz évben azonban e szféra úgy vált egy jóléti modell figyelmen kívül nem hagyható szereplőjévé, hogy közben leegyszerűsödtek a piaci és az állami szektorhoz fűződő viszonyáról vallott felfogások. Bár a nonprofit jelleg, belső struktúra és funkció egyre differenciáltabbá vált, még mindig homogén struktúraként, egynemű szereplőként kezelik partnerei.
E problémákat vizsgálva könyvem két fő részre tagolódik. Egyfelől a nonprofit kérdésről, valamint a jóléti államok nonprofit szektoráról szóló elméletek kritikai elemzését tartalmazza, másfelől a magyar nonprofit szektor fejlődésével foglalkozik. Az utóbbi alatt a szféra történeti fejlődését, az újjászülető magyar nonprofit szektor elméleti, modellálási kísérleteinek bemutatását, Illetve a statisztikai eredmények alapján az elmúlt másfél évtized trendjelnek elemzését értem.
Könyvemet elsősorban… (tovább)

>!
Századvég, Budapest, 2005
314 oldal · puhatáblás · ISBN: 9637340041

Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

Miki_Lőrinc I>!
Bartal Anna Mária: Nonprofit elméletek, modellek, trendek

Jó lenne egy frisebb kiadás, de civil szervezeti vezetőknek, menedzsmenti döntéshozóknak így is kötelezővé tenném, egyszerűen csak azért is, hogy megismerjék tevékenységi körük gyökerét, alapjait.


Hasonló könyvek címkék alapján

Max Weber: A protestáns etika és a kapitalizmus szelleme
Kákai László: Önkormányzunk értetek, de nélkületek!
A. Gergely András (szerk.): 19. századi magyar történelem 1790–1918
Gyulavári Tamás – Kádár András Kristóf: A magyar antidiszkriminációs jog vázlata
Auer Ádám: Corporate Governance
Gubán Ákos – Gubán Miklós – Hua Nam Son: Információ, adat, intelligencia
Budai Balázs Benjámin: Az e-közigazgatás elmélete
Rohánszky Mihály: A vezetés emberi tényezői
Vingender István: Egészségszociológia
Antalovits Miklós – Süle Margit (szerk.): Termékmenedzsment