A magyar fotótörténet fontos, egészében még nem látott életművét foglalja magában ez az album: Haris Lászlóét. Fontos fejezet a történetben, nem csupán azért, mert Haris László fotóművész alkotásai jelentősek, maradandóak, de azért is, mert általuk a modern magyar művészet azon időszakára tekinthetünk rá, amelynek lényege a szem megtisztítása, a fotó fogalmi természetének tanulmányozása.
Haris László hat évtized alatt teremtett életműve jól ismert, és ismeretlen. Ismert, hiszen jó ideje a félmúlt fotótörténet és a jelen fotóművészetét bemutató minden fontosabb kiállításon és publikációban szerepel néhány munkája. Akadnak alkotásai, amelyek létrejöttük idejének szinte emblémáivá váltak, mint a Törvénytelen avantgarde (1971). Más fotói vagy fotósorozatai vissza-visszatérnek mint egy-egy művészeti irányzat, izmus jellegzetes példái. Ugyanakkor az igen különböző műciklusokból álló életmű egészének jelentőségéhez, az egyes műcsoportok közös gondolkodási magjának, tehát a felszíni… (tovább)
Haris László 0 csillagozás
Részletekben az egész
Hasonló könyvek címkék alapján
- Hevesy Anna – Hevesi Katalin – Kincses Károly: Hevesy Iván és Kálmán Kata könyve ·
Összehasonlítás - Peternák Miklós (szerk.): A felejtés emlékei / Memories of forgetting ·
Összehasonlítás - Géczi Zoltán: Fotók, amelyek megváltoztatták az évszázadot ·
Összehasonlítás - Szilágyi Gábor: Daguerre ·
Összehasonlítás - Pécsi József: A fényképező művészete ·
Összehasonlítás - Enczi Zoltán – Richard Keating – Imre Tamás: Tájfotózás és épületfényképezés ·
Összehasonlítás - Kincses Károly: A két Reismann ·
Összehasonlítás - Enczi Zoltán – Richard Keating: Kedves fotótémáink – Gyerekek és házi kedvencek ·
Összehasonlítás - Kincses Károly: Mérték / Measure ·
Összehasonlítás - Novák Emil: Az én operatőr iskolám ·
Összehasonlítás