Operakalauz 3 csillagozás

Balassa Imre – Gál György Sándor: Operakalauz Balassa Imre – Gál György Sándor: Operakalauz

A ​kezdő operalátogató legelső kérdése: Miért énekelnek a színpadon? Radamesz, az egyiptomi seregek vezére, miért mondja el dalolva, hogy hadi dicsőségre vágyik, nemzeti operánk hőse, Bánk bán miért panaszolja el dalban hazája, népe szenvedéseit, Mimi, a Bohémélet hősnője szerény, szégyenkező kis „önéletrajza” vajon miért ölt ária-formát? Nem volna helyesebb – mondja az operahallgató első látogatása során –, ha mindezt egyszerű prózában, vagy ha már az író ragaszkodik a költői formáláshoz, versben mondanák el? Hiszen a való életben nincs rá példa, hogy az emberek bánatukban vagy örömükben, hősi felbuzdulásukban vagy szorongásukban zenei formába öntenék gondolataikat, mint ahogy ez a dalszínház, az opera színpadán történik. A közönség tehát tudomásul veszi, hogy a próza, vagy ha nagyon emelkedett gondolatokról van szó, a vers, a való élet ábrázolásának kitűnő eszköze. Ez természetesen igaz is, de vizsgáljuk csak meg, vajon a „prózai” színdarab szolgai mását adja-e az életnek? Ha… (tovább)

>!
Zeneműkiadó, Budapest, 1960
864 oldal · keménytáblás
>!
Zeneműkiadó, Budapest, 1956
908 oldal

Várólistára tette 3

Kívánságlistára tette 2


Kiemelt értékelések

>!
Rea P
Balassa Imre – Gál György Sándor: Operakalauz

megmondom őszintén ,azért kezdtem olvasni, mert annak idején volt a Vágó kvíz játéka a tévében és örökké voltak operás kérdések..evett a fene,hogy sose tudtam őket.) Bezzeg utána..:)
Amúgy imádtam én is a könyvet.)


Hasonló könyvek címkék alapján

D. M. Thomas: A fehér hotel
Till Géza: Opera
Stephen Pettitt: Opera
Richard Wagner – Charles Baudelaire: Egy német muzsikus Párizsban
Sass Sylvia: Hangok és képek
Richard Wagner: Költészet és zene a jövő drámájában
Fodor Géza: Mi szól a lemezen?
Papp Viktor: Zenekönyv rádióhallgatók számára – Operaismertetések
David Cairns: Mozart és operái
Ézsiás Erzsébet: Az érzelmek papnője