Bara ​roligt i Bullerbyn (Barnen i Bullerbyn 3.) 1 csillagozás

Astrid Lindgren: Bara roligt i Bullerbyn Astrid Lindgren: Bara roligt i Bullerbyn

Ja, visst är det roligt i Bullerbyn! Lisa och Lasse och Bosse och Britta och Anna och Olle leker sina glada lekar, klättrar i berg, jagar uroxar, matar lammungar, fångar
kräftor, sover i skogen om natten och dansar kring midsommarstången när sommaren kommer till Bullerbyn.
„Jag tycker synd om alla som inte bor i Bullerbyn”, säger Anna. Det är bara när hon och Anna ska passa Olles lillasyster som det kan vara lite besvärligt.

Läs också de andra berättelserna om barnen i Bullerbyn: Alla vi barn i Bullerbyn och Mera om oss barn i Bullerbyn.

Eredeti megjelenés éve: 1952

Tagok ajánlása: Hány éves kortól ajánlod?

Rabén & Sjögren, Stockholm, 2014
136 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789129696554 · Illusztrálta: Ingrid Vang Nyman
Rabén & Sjögren, Stockholm, 2012
150 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789129686616 · Illusztrálta: Ingrid Vang Nyman

Zsofir>!
Astrid Lindgren: Bara roligt i Bullerbyn

Számomra nagyon kedves ez a sorozat. A harmadik rész is hozza a várt szintet, a jópofa és tanulságos kalandokat.
Az viszont nem volt jó ötlet, hogy Astrid Lindgren olvasta fel a hangoskönyvet. Megértem a szándékot, de jobb lett volna olyanra bízni, aki ért is hozzá.

A sorozat következő kötete

Barnen i Bullerbyn sorozat · Összehasonlítás