Tudatos ​jelenlét a munkában 11 csillagozás

Anna Black: Tudatos jelenlét a munkában

Életünk nagy részében olyanok vagyunk, mint a repülőgép, amit robotpilóta irányít.
De aki hagyja, hogy figyelme elkalandozzon attól, ami éppen megtörténik vele, az lemarad saját életének tekintélyes részéről. A mindfulness meditációs gyakorlatok segítségével a munkahelyünkön is képesek leszünk teljes valónkkal, tudatosan jelen lenni a pillanatban.
A munkahelyi stressz a modern élet egyre gyakoribb jelensége. A szükségesnél hosszabb munkaidő és a gyakran betegen is vállalt munkavégzés kultúrája miatt egyre többet vagyunk a munkahelyünkön. Ha pedig végre elszabadulunk, gyakran képtelenek vagyunk kikapcsolni a munkahelyi problémáinkat.
Az ősi buddhista gyakorlaton alapuló tudatos jelenlét meditációjának munkahelyi alkalmazásával azonban képesek leszünk tudatosítani a rögzült, negatív gondolatokat és rossz reakciókat, valamint megtanuljuk felismerni és kezelni a közelgő stressz előjeleit.

Eredeti cím: Mindfulness at Work

Eredeti megjelenés éve: 2014

A következő kiadói sorozatban jelent meg: Angyalműhely Könyvek

>!
Partvonal, Budapest, 2015
144 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786155283666 · Fordította: Vajda Tünde

Enciklopédia 1


Most olvassa 4

Várólistára tette 25

Kívánságlistára tette 16


Kiemelt értékelések

>!
Jeffi P
Anna Black: Tudatos jelenlét a munkában

Nem rossz ez, de kevés.
És ahhoz képest, hogy azért annyira nagyon nem erőltette meg magát az író, borzalmasan igénytelen a kiadás. Kinézetre még hagyján, mert olyan hangulatos. Csak az a rengeteg elgépelés, magyartalan mondat ne lenne. Komolyan, ha lett volna egy szerkesztője vagy lektora aki átnézni és nem lett volna ennyire zavaró, hogy minden oldalon elgépelnek valamit, végigolvastam volna. Pedig aztán kb. az eddig olvasott dolgokat ismételgette….

>!
Hiranneth
Anna Black: Tudatos jelenlét a munkában

Oké, ez a rész már egy fokkal jobban bejött, mint a másik könyve, de azt hiszem, ez még mindig nem az, amit keresek. Vagy ami kell nekem. (De válogatós vagyok…)
Vannak persze megszívlelendő gondolatok, amiket tök jó volna, ha tényleg betudnánk tartani, meg olyan gyakorlatok, amik gyorsan kivitelezhetőek, és segíthetnek…már akinek ez épp tényleg az a vonal, ami bejön.
Én azt hiszem még keresgetem az igazit, mindenesetre érdekes volt ebbe is belenézni.

>!
DöményDiána
Anna Black: Tudatos jelenlét a munkában

„Bárhol, bármit és bármilyen formában dolgozunk, egyértelműen kijelenthetjük: felnőtt létünk legnagyobb részét a munkahelyünkön töltjük. A munkánk amellett, hogy megélhetést, identitást is biztosít számunkra, ami azért fontos, mert ha identitásunkat meghatározza az, amivel foglalkozunk, már pedig ébrenléti időnk legnagyobb részét munkával töltjük, akkor lényegében minden, ami megromlik, vagy megterhelővé válik munkahelyi környezetünkben, pusztító hatással lehet ránk.”

Hogy kiknek íródott? Mindenkinek. Kortól, nemtől, a munkahely típusától függetlenül. Prevencióként, vagy akár „rehabilitáció” gyanánt, méghozzá oly módon, hogy megtanít arra, miként létezz a jelenben.

Amennyiben bővebben is kíváncsi vagy a könyvvel kapcsolatos értékelésemre, egészen bátran kattints a következő linkre »> http://dianavilaga.blogspot.hu/2015/12/anna-black-tudat…

>!
Aurora_Michaelis P
Anna Black: Tudatos jelenlét a munkában

A könyvben nagyon sok olyan dolgot leír a szerző, amire már magamtól is rájöttem, de jó a megerősítés, hogy igen, valóban a stressz okozza a problémáim nagy részét, és igen, egész jól próbálom kezelni a különféle helyzeteket.
A leíró részek érdekesek és tanulságosak, elgondolkodtatóak, a gyakorlatokban viszont már nem vagyok annyira biztos. Értem én, hogy mit akar jelenteni a mindfulness és mire szeretne „rávenni” az író, de sok gyakorlat így, leírva elég bután hangzik. Olyan, mintha tornagyakorlatokat akarnék végezni könyv vagy újság alapján. Lehet, ha videón látnám ezeket, valahogy jobban átjönne egy-egy gyakorlat lényege. Így sokszor végigolvasni sem volt kedvem őket.
Ami számomra kissé zavaró volt, az a túlságosan angolszász megfogalmazás. Elég sok olyan kifejezés volt a könyvben, amiket szerintem magyarosabban is lehetett volna fordítani. Így is érthető persze, csak nem szép.
A könyv amúgy tetszetős, hangulatos, jópofák a grafikák, szerintem hibák sincsenek benne (vagy elenyésző a számuk), ami viszont borzasztóan idegesített végig, és ami miatt szerintem nem is haladtam kellő ütemben a könyvvel, az a betűtípus. A talpatlan betűt papíron nehéz olvasni, ezt a jövőben szem előtt tarthatná a kiadó!

>!
juju
Anna Black: Tudatos jelenlét a munkában

Csillagozni nem igazán tudom, vagy nem akarom a könyvet, mert nincs mihez mérnem, és nem úgy nyújtott olvasási élményt, mint egy regény.

Viszont a maga nemében elég hasznos könyv, jópár megfontolandó gondolatot és gyakorlatot tartalmaz. Bár ha lecsupaszítom a gyakorlatot, és nem az okot illetve a célt nézem, ami miatt csinálni akarom, akkor szinte mind ugyanarról szól. Légzés, befelé figyelés. Persze nincs ezzel baj, csak így kicsit sokszor ismétli önmagát.

>!
Partvonal, Budapest, 2015
144 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786155283666 · Fordította: Vajda Tünde
>!
marta_melyi
Anna Black: Tudatos jelenlét a munkában

Ezelőtt már többször kísérleteztem mindenféle stresszoldó módszerrel (különféle jóga gyakorlatok, motivációs könyvek) és az ebben található gyakorlatokat is mindenképp ki szeretném próbálni, mert sok olyan dolgot tudtam meg magáról a stresszről ami miatt már nem is tűnik olyan bonyolultnak/elviselhetetlennek maga a jelenség.


Népszerű idézetek

>!
theodora

Hasznos, ha felcímkézzük az érzelmeinket – például: „ez itt aggodalom”. A címkézés eltávolít bennünket attól, ami zajlik bennünk. Olyanok leszünk, mint a felhők felett szálló repülőgép. A felhők ott vannak ugyan, de messzebb. A tanú helyzetéből szemlélődve távolabb kerülünk a gondolatainktól és érzelmeinktől, így nagyobb a valószínűsége, hogy múló jelenségnek érezzük őket, s nem azonosulunk velük.

72. oldal

>!
theodora

Önmagunk elfogadása minden tekintetben – nem kedvelt vagy nem megfelelőnek tartott vonásainkkal egyetemben – azt jelenti, hogy sokkal nagyobb eséllyel hozunk helyes döntéseket. Csak akkor tudjuk eldönteni, merre tartsunk, ha pontos képünk van arról, hol tartunk.

9. oldal

>!
theodora

A tudatos jelenlét gyakorlásának egyik fontos eleme az, hogy fel- és elismerjük, hogyan érezzük magunkat valójában – ami más, mint ahogy szerintünk érezni kellene magunkat.

9. oldal

Kapcsolódó szócikkek: tudatosság
>!
juju

Amikor odafigyelünk, kíváncsiak vagyunk, érdeklődünk valami iránt, sok mindent meglátunk, amit korábban elmulasztottunk. Ezzel még közelebb jutunk hozzá, és még több felfedezést teszünk.

68. oldal, 2. fejezet - Munkahelyen (Partvonal, 2015)

>!
juju

Amikor az agy tartalékai kimerülnek, akkor a gondolkodás és a viselkedés szokássá rögzült mintáira – automatikus gondolkodásmódokra – hagyatkozunk, amik kevesebb energiát fogyasztanak. Olyan ez, mint amikor a repülőgépet robotpilótára kapcsolják. Így azonban nem tudunk előállítani új stratégiákat(…).

70. oldal, 2. fejezet - Munkahelyen (Partvonal, 2015)

>!
theodora

Amikor beszélgetünk valakivel, gyakran saját, előre felállított napirendünket követjük – nem biztos, hogy tudatos manipulálási szándékkal, hanem azért, mert csak egy bizonyos végkimenetel lebeg a szemünk előtt. Ez csőlátást okozhat, kevésbé leszünk nyitottak más, kibontakozó lehetőségekre. Ilyen esetben viszont mindkét fél a megoldatlanság érzésével távozik a beszélgetés után.

82. oldal

>!
juju

A gyakorló meditálók könnyebben észreveszik, amikor elakadnak a narratíva ösvényén – ha például múltbéli szokások és elvárások szerint működnek –, és képesek tudatosan a jelen pillanat tapasztalásaira fordítani a figyelmüket.

64. oldal, 2. fejezet - Munkahelyen (Partvonal, 2015)

>!
juju

A tudatos jelenlét meditációjában nem tűzzük ki bizonyos eredmények elérésének elvárását.

131. oldal, 4. fejezet - Otthon (Partvonal, 2015)


Hasonló könyvek címkék alapján

Michael Acton Smith: Belső csend
Szondy Máté: Megélni a pillanatot
Corinne Sweet: Nyugalomnapló
Corinne Sweet: Mindfulness
Thich Nhat Hanh – Lilian Cheung: Zamat
Alexandra Frey – Autumn Totton: Én – itt – most
Jon Kabat-Zinn: Az éber figyelemről – örök kezdőknek
Farkas Lívia: Ennél zöldebb nem lesz!
Sonja Lyubomirsky: Hogyan legyünk boldogok?
Popper Péter: A belső utak könyve