Tudatos ​jelenlét 11 csillagozás

Mindfulness a mindennapokban
Anna Black: Tudatos jelenlét

Életünk ​nagy részében olyanok vagyunk, mint a repülőgép, amit robotpilóta irányít. Valódi jelenlét nélkül átsiklunk a pillanaton, mert gondolatban a múlton vagy a jövőn rágódunk.

Aki hagyja, hogy figyelme elkalandozzon attól, ami éppen megtörténik vele, az lemarad saját életének tekintélyes részéről. Elszalaszt sok apró, értékes pillanatot, legyen az egy szép épület látványa munkába menet, egy szerető gonddal elkészített étel íze vagy a felismerés, hogy szeretteinknek szükségük van ránk. Aki „tudatosság nélkül” él, és nem ismeri saját hibáit és belső erejét, az elmulasztja személyiségfejlődésének lehetőségeit.

A mindfulness meditációs gyakorlatok segítségével képesek leszünk teljes valónkkal, tudatosan jelen lenni a pillanatban. Megtanulunk figyelmet szentelni a minket érő élményeknek, amelyek lehetnek kellemesek, mint az éjszakai égbolt látványa, de akár frusztrálóak is, mint egy heves vita a szeretett személlyel. Tudatosítjuk előítéleteinket a… (tovább)

Eredeti cím: Living in the Moment

Eredeti megjelenés éve: 2012

A következő kiadói sorozatban jelent meg: Angyalműhely Könyvek

>!
Partvonal, Budapest, 2015
144 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786155283406 · Fordította: Vajda Tünde

Most olvassa 6

Várólistára tette 42

Kívánságlistára tette 47


Kiemelt értékelések

>!
Málnika
Anna Black: Tudatos jelenlét

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

Nagyon igényes kiadvány, mind a tartalmát, mind a grafikáját tekintve. A bevezető fejezetekben rövid, de mégis átfogó képet ad a mindfulness-ről, annak hatásairól, illetve a stresszreakciókról. Majd következnek a főként informális gyakorlatok, amelyeket hasznos tanácsok és a szerző személyes észlelései tesznek még inkább befogadhatóvá. Aki John Teasdale – Mark Williams – Zindel Segal: Tudatos jelenlét a gyakorlatban 8 hetes programja helyett (vagy mellé) egy könnyebben emészthető, időben és feladatokban személyre szabható gyakorlásra vágyik, nem fog csalódni ebben a könyvben, amit én is biztosan sokszor leveszek majd a polcról.

>!
Nienna001
Anna Black: Tudatos jelenlét

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

Ez nem egy olyan könyv, amit csak végig olvasod és leteszed nem is gondolva rá. Sokkal inkább technikák vannak benne, nem csupán elmondja mennyire jó, meg hasznos a mindfulness, hanem kis feladatokkal meg is mutatja hogyan érheted el.

Szép kiadvány, hangulatos kis rajzokkal. Sokszor előveszem majd, mert szeretném gyakorolni, hogyan is lehet jobban a jelenben élni.

>!
Hiranneth
Anna Black: Tudatos jelenlét

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

Lehet, hogy erre én még nem vagyok elég nyitott, vagy nyugisabb időszakomban kellett volna olvasnom, mindenesetre most nem éreztem az én könyvemnek. Nem mondom, volt 1-2 dolog, ami felkeltette az érdeklődésemet, de egyelőre inkább csak távolabb került tőlem ez a felfogás :D.

>!
AnZsu_01
Anna Black: Tudatos jelenlét

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

Csodálatos kiadású könyv, amit már emiatt is öröm kézbe venni. Emellett tényleg nagyon jól használható gyakorlatokat tartalmaz. Ráadásul nálam plusz pont, hogy a lényeges, iránymutató gondolatok vastagon vannak szedve, így amikor az ember újra olvasgatja, akkor azonnal, ahogy kinyitja bárhol, rögtön látja a lényeget.
Amikor először olvastam még kevéset tudtam erről az egész mindfulness dologról…azóta beleástam magam a témába és most másodjára olvasva már tényleg igazi kézikönyvként tudtam használni.


Népszerű idézetek

>!
theodora

A figyelem hiánya oda vezet, hogy sok mindent elmulasztunk, sok minden mellett elmegyünk, ez pedig kihat a kapcsolatainkra is. Egyszerre több dolgot csinálunk, és meg sem állunk, hogy számba vegyük, hányadán állunk. … Olykor elakadunk, lebénít bennünket a „mi lenne” és a „bárcsak” képzete; nem engedi, hogy haladjunk, és azzal törődjünk, ami akkor és ott történik körülöttünk. Ezek a negatív lelkiállapotok még inkább visszahatnak ránk. Szorongást, depressziót okoznak, vagy "önkezelés' formájában drog és alkohol után nyúlunk, az ördögi kör pedig bezárul.

6. oldal Bevezetés

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

>!
Anaire

Amikor megnevezünk egy érzelmet, azzal úgy kezeljük, mint egy objektumot, s aki a nevet adja, megfigyelővé válik, más a perspektívája, mint annak, aki csak „féltékeny” – ez ugyanis nem sugall mást, mint hogy rabul ejtette ez az érzelem. Kutatások igazolják, hogy az érzelem megnevezése aktiválja agyunk önrendelkezésért felelős területét. Fontos az érzelem megnevezésének puszta ténye, fontosabb, mint bármelyik tanulság, amit levonunk belőle.

133. oldal, 6. fejezet - Együtt a bajjal (Partvonal, 2015)

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

>!
Málnika

A tudatos jelenlét gyakorlásával mintegy ajtót nyitunk az esélynek, hogy másképpen reagáljunk. Teret adunk a meggondolásnak, vajon jó-e megszokott reakcióinkra hagyatkozni. Egy kis elmozdulás is elegendő lehet ahhoz, hogy más irányba forduljunk, és bölcsebben reagáljunk.

21. oldal

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

>!
Málnika

Aki másokkal foglalkozik, nem tud egykönnyen időt szakítani magára. Az ember azonban elsősorban önmagáért felelős, csak így képes jobban ellátni másokat.

24. oldal

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

>!
Málnika

A tudatos jelenlét lényege, hogy minden tapasztalásra nyitottak vagyunk, a jóra éppúgy, mint a rosszra és a semlegesre. Tudomásul kell vennünk és meg kell élnünk a sötétet és a világosat, s köztük a szürke minden árnyalatát. Ha kinyílunk a teljes színskálára, akkor észrevesszük, hogyan változnak a körülmények, hogyan áradnak és apadnak a lelkiállapotok, akár a tenger, s hogy semmi sem állandó. Mindig van lehetőség a változásra, még akkor is, ha az nem túl nagy.

28. oldal

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

>!
theodora

A tudatos jelenlét lényege, hogy minden tapasztalásra nyitottak vagyunk, a jóra éppúgy, mint a rosszra és a semlegesre. … Amikor azt mondjuk: „megélni a pillanatot”, ez nem azt jelenti, hogy nem gondolunk a jövőre. A pillanat megélése pusztán annyit jelent, hogy figyelmet szentelünk a tapasztalásainknak akkor, amikor történnek. Ha ismerjük (és elismerjük) a valós pillanat eseményeit, akkor jobban tudunk vigyázni arra és képesek vagyunk befolyásolni azt, ami utána történik.

28. oldal Mit jelent a mindfulness?

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

>!
Anaire

Bölcs változásokat csak akkor tudunk végrehajtani, ha tudatában vagyunk tapasztalásaink igazi természetének.

21. oldal, 1. fejezet - Mit jelent a mindfulness? (Partvonal, 2015)

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

>!
Anaire

Kulturálisan arra vagyunk kondicionálva, hogy a bajainkra összpontosítsunk – olyasmire, amit nem tudunk megcsinálni, amin javítani vagy változtatni szeretnénk. Csináljunk valami mást: akarjunk észrevenni mindent, ami jó bennünk.

77. oldal, 3. fejezet - A jóllét erősítése (Partvonal, 2015)

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban

>!
theodora

Életünk jó részében önjárók vagyunk, mint amikor a repülőgépet robotpilótára állítják.

(első mondat)

Anna Black: Tudatos jelenlét Mindfulness a mindennapokban


Hasonló könyvek címkék alapján

Michael Acton Smith: Belső csend
Corinne Sweet: Nyugalomnapló
Corinne Sweet: Mindfulness
Thich Nhat Hanh – Lilian Cheung: Zamat
Szondy Máté: Megélni a pillanatot
Alexandra Frey – Autumn Totton: Én – itt – most
Jon Kabat-Zinn: Az éber figyelemről – örök kezdőknek
Farkas Lívia: Ennél zöldebb nem lesz!
Sonja Lyubomirsky: Hogyan legyünk boldogok?
Popper Péter: A belső utak könyve