Amadeo Modigliani a modern európai művészet egyik legnagyobb festője. Livornóban született. Olaszországból Párizsba ment. Sorsa talán az utolsó romantikus tragédia, írta róla Jean Cassou. Rövid, megrendítő életében egyedülálló művészetet teremtett, jóllehet az ő festészete is beilleszkedik a kor forrongó művészetébe. A nagy kubista művészek – Picasso, Juan Gris, Lipchitz, Zadkine – kortársa. André Salmon Modigliani e „romantikus tragédiáját" írja meg regényében, s egyúttal érdekes képet rajzol a század eleji Párizs művészvilágáról, a Mont-parnasse avantgardista nemzedékéről, amelynek ő maga is nevezetes alakja volt, mint Modigliani közvetlen barátja és életének szemtanúja.
Modigliani szenvedélyes élete 13 csillagozás

Modigliani élete címmel is megjelent.
Enciklopédia 1
Szereplők népszerűség szerint
Várólistára tette 13
Kívánságlistára tette 4

Kiemelt értékelések


Pfű,de nagyon rossz.Legalábbis én így érzem.Ész nélkül tekereg a történet,tök zagyva,hirtelen felbukkanak az arcok,majd eltűnnek,aztán megint előbukkanak.Összezavarodtam és így is maradtam.Bár lehet,hogy mindössze az én csökött agyam volt képtelen befogadni és egyébként egy halál jó könyvről van szó.Nem vitatom.Egyébként szeretem az önéletrajzi ihletésű regényeket,de erre képtelen voltam ráhangolódni.


Ez egy annyira jó történet lenne… De valahogy mégsem lett az. Kacifántos, ide-oda kapkodó, helyenként teljesen érthetetlen. És rengeteg benne a felesleges információ. Ha egyszer Modigliani életét akarta bemutatni, akkor miért tér ki folyton a többi festő, költő, politikus meg nem is tudom kinek az életére? Na meg azok a félbehagyott mondatok… :/
Népszerű idézetek




Aki betévedt a Rotonde-ba, láthatott két nem nagyon feltűnő külsejű szakállas férfit. Újságot olvastak, többnyire külföldi lapokat adtak egymásnak és olvasás közben magyarázatokat fűztek a szöveghez. Egy élesebb eszű, biztosabb szemű szállítómunkás talán odaszólt társainak:"Az az érzésem, oroszok lehetnek." Lenin és Trockij volt. Senki sem sejtette a Rotonde törzsvendégei közül, hogy ez a két név bevonul majd a történelemkönyvekbe.
132. oldal




Miért nem rajzolnak az igazi művészek a járdára, mint azok a művésznek álcázott szerencsétlen alakok, akik a grafikai produkció végén tányéroznak, miután elhasználtak egy marék iskolai színes krétát. Én mindig csodáltam a járda festőművészeit, és ha nézem őket, sírhatnékom támad. Maga úgy vélheti, ez hamisítatlan német szentimentalizmus, de nekem ez a német tulajdonság csak Párizsban adatott meg. Azt mondják egyébként, a járdafestészet Londonban született. Lehetséges. Miért ne lehettek volna meg a járdának is a maga preraffaelitái, kissé gorombább változatban?
133. oldal




Nem könnyű mulatság festészetről beszélgetni olyan emberrel, mint Picasso. Senki sem volt kevésbé hajlamos az esztétizálásra, mint ez a nagy művész, aki minden esztétikát felrúgott. Önzése pedig bámulatos, csodálatraméltó és gondviselésszerű, ilyen önző emberrel nem lehet mások műveiről vitatkozni.
39. oldal




Ha valakinek sikerült megnyernie Vollard-t, ha valaki legalább némi bizalmat ébresztett benne, akkor ez a francia gyarmatosító, aki végül a Laffitte utcában telepedett meg, engedékeny lett. Megengedte például a látogatónak, hogy valamelyik bútor alól előhúzzon egy a maga nyerseségében is elkápráztató Cézanne-t. Feledhetetlen látvány volt, amikor az álmos képű Vollard bal kézelőjével letörölgette a port az olyan remekműről, mint például a „Bouffan horgonyrúdja”, a „Mont Sainte-Victoire”, a „Fürdőző nők”.
35. oldal




Picasso! Modigliani akkor még szinte senkit sem ismert Párizsban, éppen csak partot ért, méltán irigyelhette a vele egykorú fiatalembereket, akik a sugárúton siető névtelen emberek tömegében felismerték Picassót. Azt a festőt, aki huszonöt éves korában a barcelonai hetilapok anarchista illusztrátora volt, és ugyanakkor realista művész Steinlen nyomdokaiban, azt a festőt, aki a Vörös Malomtól a Fürge Nyúlig, a Royal utca bárjaitól a csavargótanyákig kalandozó Toulouse-Lautrec művészetének folytatója volt, és ugyanakkor a kék koldusok, a kiapadt anyamellet harapdáló kék gyermekek mestere. S ehhez még: a csepűrágók nagynevű festője.
38. oldal




Mit festesz most?
– Elkezdtem egy aktot, de nem tudom, mikor látom viszont a modellem. Egyáltalán visszajön-e?
– Próbálkozz csendélettel. Ha másért nem, ujjgyakorlatként. A sózott, füstölt hering hűséges modell, a keménytojás is hűséges, és a kopasztott csirke sem hagy el. Ha jól megkopasztottad.
85. oldal




A francia festő kevesebb templomot, kevesebb múzeumot látogatna meg franciaországi utazása során, viszont hány kísértetbe ütközne?Hiába kerüli a kálváriákat, a Montparnasse-tól vagy a Montmartre-tól Bretagne felé minden útkereszteződésen Gauguin szellemébe ütközik. Ha dél felé megy, Renoir, Matisse, Derain, Kisling fogja kézen. Sehol sem lehet nyugovása.
104. oldal




A forradalmi festészet a Rotschild bank és egy nagy biztosító társaság szomszédságában, a bélyegüzlet és az antikvárium közé szorítva ragyogott. Itt volt Ambroise Vollard üzlete, a vitatott remekművek gyűjtőhelye, képtár, ahova özönlöttek a beavatottak és a beavatottság önjelöltjei. Ambroise Vollard, az indiai születésű francia, ízig-vérig kereskedő volt, mélységesen szerette saját árúját, ceruzarajzokkal is kereskedett és olyan volt, mint egy agg, elgondolkozó indiai elefánt, amely ormányából zavaros beszédet fúj a kíváncsiskodóra.
35. oldal
Hasonló könyvek címkék alapján
- Irving Stone: Michelangelo 96% ·
Összehasonlítás - Ross King: Michelangelo és a Sixtus-kápolna 93% ·
Összehasonlítás - David Weiss: A velencei 92% ·
Összehasonlítás - Gilles Néret: Salvador Dalí 93% ·
Összehasonlítás - Robert Descharnes – Gilles Néret: Dalí ·
Összehasonlítás - Daniel Keyes: Szép álmokat, Billy! 88% ·
Összehasonlítás - André Malraux: Az obszidián fej ·
Összehasonlítás - Henri Perruchot: Van Gogh élete 88% ·
Összehasonlítás - Caroline Bernard: Frida Kahlo és az élet színei 86% ·
Összehasonlítás - Francis Carco: Utrillo ·
Összehasonlítás