Mi ​a film? (Osiris Könyvtár - Film) 30 csillagozás

Esszék, tanulmányok
André Bazin: Mi a film? André Bazin: Mi a film? André Bazin: Mi a film?

André Bazin a filmkritika, a filmelmélet egyik legjelentősebb alakja – a francia új hullám „szellemi atyja”. A Mi a film? című kötet legfontosabb írásainak gyűjteménye, amelyet haszonnal forgathat minden olvasó, akit érdekel a film lényege, a filmnyelv természete, változásai és a filmtörténet mesterrendezőinek (Charles Chaplin, Jean Renoir, Orson Welles, Vittori de Sica) művészete

>!
Osiris, Budapest, 2002
494 oldal · puhatáblás · ISBN: 9633794544 · Fordította: Ádám Péter, Baróti Dezső, Brencsán János, Erdélyi Z. Ágnes, Hollós Adrienne, Örkényi Zsuzsa
>!
Osiris, Budapest, 1999
492 oldal · ISBN: 9633794544 · Fordította: Ádám Péter, Baróti Dezső, Brencsán János, Erdélyi Z. Ágnes, Hollós Adrienne
>!
Osiris, Budapest, 1995
492 oldal · ISBN: 9633790719 · Fordította: Ádám Péter, Baróti Dezső, Brencsán János, Erdélyi Z. Ágnes, Hollós Adrienne

Enciklopédia 2


Kedvencelte 4

Most olvassa 5

Várólistára tette 30

Kívánságlistára tette 21

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

>!
csartak MP
André Bazin: Mi a film?

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

Kép és filmelemzés feladataimhoz olvastam belőle, nagyon tetszett, Bazin a filmtörténet hőskorában élt, így sok érdekes dolgot tudtam meg a szemelvényeiből, írásaiból.
Maguk a rendezők nem csak figyeltek a szavára, de tisztelték is: „Bazintól óriási segítséget kaptam a munkámhoz, mindahhoz, amit csináltam, mindahhoz, amit megismertem magamból: ez a nagyon magabiztos, nagyon széles látókörű ember valami különleges képességgel rendelkezett ahhoz, hogy teljesen azonosuljon mindazzal, ami lelkesíti, de oly módon, hogy bennünket, alkotókat se fosszon meg szellemi önállóságunktól, sőt még mielőttünk is élesebb fénybe vonta tulajdon személyiségünket.” – mondta róla Federico Fellini.

>!
oscarmániás
André Bazin: Mi a film?

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

Kellemesen borzongató érzés olyan embertől olvasni filmekről, aki régen élt klasszikus „képírók” nemzedékéhez tartozik, s még moziban láthatta, friss élményként élte meg ezeket a celluloid-csodákat. Az Orson Wellesről írt rész felettébb érdekes, rajongók számára kihagyhatatlan alapmű.
(Ez a digitális kor – nem győzöm hangsúlyozni- nagymértékben kedvez a régi írásműveknek, hiszen könnyen utána lehet nézni a rendezőknek, színészeknek, filmeknek, nem kell éveket várni mikor tűzi műsorra a királyi adó. Bár annak is meg volt a romantikája…)

>!
Bolond_Pierrot I
André Bazin: Mi a film?

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

A filmművészet alfája és omegája.

1 hozzászólás
>!
hankman I
André Bazin: Mi a film?

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

Jó gondlatok annak benne, igaz nem könnyű olvasni szerintem, de a mester jó rálátással van a filmezésre.

1 hozzászólás
>!
Szasza654
André Bazin: Mi a film?

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

film történet miatt elég hasznos.


Népszerű idézetek

>!
oscarmániás

Hollywood fölényét világviszonylatban kétségtelenül jórészt néhány filmművészük kiválósága adja meg, de az is igaz, hogy ez a fölény a hagyományok vitalitásával és egy bizonyos mértékű kiválóságával függ össze. Hollywood fölénye ugyanis csak részben technikai jellegű, sokkal inkább abban nyilatkozik meg, amit az amerikai film szellemének nevezünk; ezt viszont csak a produkció szociológiájának elemzésén keresztül lehet megközelíteni. Az amerikai film csodálatos hűséggel tudja megrajzolni azt a képet, amit a közönségét alkotó társadalom önmagáról látni akart. Nemcsak passzív módon (…) hanem dinamikusan is (…).

65. oldal

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

>!
oscarmániás

A közönség előítéletei egyébként csak megerősítik a filmrendezőket. Magának a közönségnek ugyan nincs valami nagy vélemény a filmről, és hajlamos azt a díszletezés széles körű lehetőségeivel, a valószerűen ható díszletek alkalmazásával, továbbá a cselekmény gyors lehetőségeivel azonosítani. (…) A filmnek szükségképp többet kell mutatnia, mint a színháznak.

111. oldal

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

>!
oscarmániás

Bizonyosfajta drámai művek, és nem is a legjelentékenyebbek, már harminc vagy ötven éve sokat szenvednek a hozzájuk illő rendezés stílusának és a modern ízlés követelményeinek ellentéte miatt. Különösen a tragédiák. Ezek hendikepje elsősorban a Mounet-Sullyhez és a Sarah Bernhardthoz hasonló nagy drámai színészek eltűnésének következménye, akik a század elején éppúgy kihaltak, ahogy az óriáshüllők a másodkor végén. A sors iróniája folytán megkövült maradványaikat épp a mozgókép őrizte meg a Film d'Art alkotásaiban.

143. oldal

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

>!
oscarmániás

Jean de Létraz darabjai azonban nem buknak meg, s a Párizsban megforduló vidékiek sem tévesztik össze Francoise Arnoul filmen látott kebleit Nathalie Nattier-nek a Palais Royalban megcsodálható kebleivel, pedig az utóbbiét melltartó takarja el, igaz, hogy, ha szabad így mondanunk, ami alatta van, „húsból és vérből” való. Igen, a színész személyes fellépését semmivel sem lehet pótolni!

139. oldal

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

>!
oscarmániás

(…) a világ meghódítása nem ér semmit, ha az ember elveszítette a gyermekkorát.

282. oldal

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

>!
oscarmániás

(…) Sztálin és Tarzan között mindössze annyi a különbség, hogy az utóbbinak szentelt filmek nem tartanak igényt a történelmi dokumentum hitelére.

360. oldal

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok

Kapcsolódó szócikkek: Sztálin · Tarzan
>!
Miss_Katalin

A festmény, akár a költemény, jelekből alkotott kompozíció, melynek az a feladata, hogy érzelmeket és gondolatokat közvetítsen. Ebből a szempontból a film nem más, mint folytatása a többi művészetnek.

9. oldal

André Bazin: Mi a film? Esszék, tanulmányok


Hasonló könyvek címkék alapján

Tóbiás Áron (szerk.): Filmkönyvek könyve
Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG
Pier Paolo Pasolini: Eretnek empirizmus
Bokor Pál: A film mint mozgás
Nemeskürty István (szerk.): A film ma
Király Jenő: Mágikus mozi
Deák-Sárosi László: A szimbolikus-retorikus film
Grunwalsky Ferenc: Levelek L&M-nek
Tímár Péter: Hogyan csináljunk rossz filmet?
Király Jenő: A filmkultúra filozófiája és a filmalkotás szemiotikai esztétikája