Életünk ​jelentése 3 csillagozás

Alfred Adler: Életünk jelentése

Mi az élet értelme? Hogyan határozzák meg életünket a kora gyermekkori emlékek? Mi az álmok szerepe és jelentősége? Hogyan alakítja a család és az iskola a gyermek fejlődését?
– ezekre a kérdésekre ad választ Alfred Adler (1870-1937) osztrák pszichológus és pszichiáter könyve, mely az individuálpszichológia világába vezeti be az olvasót.

>!
Kossuth, Budapest, 1994
238 oldal · ISBN: 9789630963404 · Fordította: S. Nyirő József
>!
Kossuth, Budapest, 1994
238 oldal · ISBN: 9630937212 · Fordította: S. Nyirő József

Enciklopédia 12


Most olvassa 5

Várólistára tette 6

Kívánságlistára tette 8


Népszerű idézetek

אדם P>!

Senki sem vegetál ok nélkül az élet haszontalan oldalán, kivéve, ha attól fél, hogy a hasznos oldalon nem ér el eredményt.

97. oldal, 5. fejezet - Az álom

אדם P>!

Végül kiderül, hogy az életben csakis közösségi, másokkal közös problémák vannak, és csak úgy tudunk megbirkózni velük, ha törődünk embertársainkkal, ha együttműködünk velük.

168. oldal, 9. fejezet - A bűn és megelőzése

אדם P>!

Gyermekek akik az iskolában „hátul kullognak”, férfiak és nők, akik harmincévesen vagy azon is túl még nem találtak foglalkozást maguknak, vagy akik a házasodást halogatják, kényszerneurotikusok, akik kénytelenek újra meg újra ugyanazt a cselekvést elvégezni, az álmatlanságban szenvedők, akik a másnapi feladatok elvégzésére már fáradtak – valamennyien példáját szolgáltatják a kisebbrendűségi komplexusnak, amely megakadályozza őket abban, hogy az életkérdések megoldásában előbbre jussanak.

49. oldal, 3. fejezet - A kisebbrendűségi érzés és a fölényre való törekvés

אדם P>!

A melankólia mintegy hosszú időn át táplált gyűlölet és szemrehányás, amely a környezet ellen irányul, jóllehet a páciens annak érdekében, hogy ne veszítse el a szeretetet, a részvétet és a segítséget, látszólag csak saját magát hibáztatja, és ettől búskomor.

212. oldal, 11. fejezet - Az ember és a másik ember

אדם P>!

A nevelés során elkövetett hibák közül a legrosszabb annak feltételezése, hogy a fejlődésnek örökölt határai vannak.

140. oldal, 7. fejezet - Az iskola hatása

אדם P>!

…mind a pedagógusoknak, mint a tanulóknak meg kellett szabadulniuk attól a tévhittől, hogy egy átlagos képességű gyermek haladásának bármi köze van az örökölt tulajdonságokhoz.

140. oldal, 7. fejezet - Az iskola hatása

אדם P>!

Nem lehet azt pszichológiának nevezni, ha a gyermeket tűvel szurkáljuk, s aztán megmérjük, milyen magasat ugrik tőle, vagy csiklandozzuk, és konstatáljuk, hogy milyen hangosan nevet.

43. oldal, 2. fejezet - A lélek és a test

אדם P>!

Már öt- vagy hatéves gyermek viselkedésében felfedezhetők azok a főbb vonások, amelyek jellemezni fogják magatartását akkor, amikor találkozni fog a szerelemmel.

222. oldal, 12. fejezet - A szerelem és házasság

אדם P>!

…az ember számára a monogámia biztosítja a legjobban a legnagyobb érzelmi gazdagságot és a legmagasabb fejlettségi fog elérését a szerelemben és a házasságban.

237. oldal, 12. fejezet - A szerelem és házasság

אדם P>!

A jó házasság a legjobb eszközünk az utánunk következő generáció nevelésére.

226. oldal, 12. fejezet - A szerelem és házasság

Kapcsolódó szócikkek: házasság

Hasonló könyvek címkék alapján

Bruce D. Perry – Maia Szalavitz: A ketrecbe zárt fiú
Diana Hunt: Őrület határán
Edith Eva Eger: A döntés
Lukács Liza: Hogyan szeretsz?
Daniel Keyes: Virágot Algernonnak
Kovács Eszter: Köszi, jól
Torey Hayden: Egy gyerek
Lindsay C. Gibson: Érzelmileg éretlen szülők felnőtt gyerekei
Stefanie Stahl: Igen is, meg nem is
Sienna Cole: Elmejáték