Csak ​egyszerűen! 3 csillagozás

Alan Siegel – Irene Etzkorn: Csak egyszerűen!

„A lehető legegyszerűbben közelítsünk meg mindent, de annál semmivel sem egyszerűbben.”
Albert Einstein

Nap mint nap bosszankodunk, mert egyre több megfejthetetlen számla, érthetetlen szerződés és túlbonyolított termék rabolja időnket, türelmünket és pénzünket.
Alan Siegel és Irene Etzkorn felismerték az egyszerűségben rejlő erőt. Rengeteg példán keresztül mutatják be, hogyan válhatunk sikeresebbé, versenyképesebbé és kiegyensúlyozottabbá az üzleti életben, az állami szférában és az élet valamennyi területén, ha empátiára, érthetőségre és a lényegre törekszünk.

>!
HVG Könyvek, 2013
264 oldal · ISBN: 9789633041307

Várólistára tette 3

Kívánságlistára tette 6


Kiemelt értékelések

>!
bodr
Alan Siegel – Irene Etzkorn: Csak egyszerűen!

A megjelenése óta vártam a könyvre, de kicsit csalódtam benne. A fülszövegben ígért „rengeteg példát” nem kell komolyan venni, a tartalom zöme csak meggyőző szájtépés az egyszerűsítés fontosságáról és megtérüléséről. Ha akadnak példák, azokat is jellemzően inkább anekdotisztikus történetek formájában kapja meg az olvasó, mintsem gyakorlatias, látható és kézzel fogható módon. Egy iTunes ügyfélszolgálatos e-mail és egy amcsi weboldal szerződési feltételeinek screenshotján kívül nem sok használható infóval gazdagodtam azon túl, hogy milyen szép cél a túlbonyolítás megelőzése.

A lényeg röviden annyi, hogy bele kell helyezkednünk a végfogyasztók bőrébe, és onnan megvizsgálnunk, ők milyen háttérrel és milyen körülmények között fogják kézbe venni irományunkat. Ennek az irománynak mindössze a lényeget kell tartalmaznia, a mellékes információkat jobb meg sem jeleníteni, mert úgysem olvassa el senki. A vállalati jogászokkal nehéz a harc, mert ők úgy szocializálódtak, hogy paragrafusok szerint bebiztosítsák a céget minden eshetőségre, de szerintük érdemes felülbírálni őket, és a több tíz oldalas doksijainkat addig redukálni, amíg csak lehetséges. A rövidség melletti másik fontos cél a közérthetőség, ami a szöveg egyszerűsített nyelvezetén kívül szerkesztési, megjelenési eszközökkel is megtámogatható.

Szóval maximum 3 blogposztba is belefért volna ez a 250 oldal. Ennyit a lényeg megragadásának elvéről a szerzők részéről.


Népszerű idézetek

>!
s_l_m

A tapasztalatainkból tanulunk a legtöbbet. Amikor rendszeresen különféle akadállyal találjuk szembe magunkat, az agyunk hajlamos ezeket egy idő után állandósult korlátként érzékelni, még akkor is, ha már nem léteznek. (…) Ha egy méhet elég hosszú ideig tartunk egy befőttesüvegbe zárva, rövid idő után meg sem próbál kijutni, még akkor sem, ha az üveg fedelét már eltávolítottuk.

30-31. oldal

1 hozzászólás
>!
s_l_m

Óriási különbség van (…) az egyszerű/letisztult és a lebutított/primitív dolgok között. Ehhez tudnunk kell, mi a lényeges és az értelmes, és mi nem az. Könyörtelenül meg kell válnunk az utóbbitól, és az előbbire kell helyeznünk a hangsúlyt.

23. oldal

>!
s_l_m

A lehető legegyszerűbben közelítsünk meg mindent, de annál semmivel sem egyszerűbben.

27. oldal

>!
s_l_m

Minél elfogultabbak vagyunk, annál értékesebb az egyszerűség mint kompetitív tényező.

28. oldal

>!
s_l_m

Könnyebb elviselni vagy tudomást sem venni a túlbonyolításról, mint megküzdeni vele.

30. oldal

>!
s_l_m

A túlságosan sok információ maga alá temet minket. Tisztánlátás helyett zavart eredményez.

34. oldal

>!
s_l_m

A jogászok lelki szemei előtt ott lebeg a csoportos perek réme, és minden más másodlagossá válik. Azt bizonygatják, hogy a jogi szakzsargon használata a kommunikáció egyetlen megbízható útja, ezáltal azonban épp a kommunikációt lehetetlenítik el.

35. oldal

>!
s_l_m

A nagy szervezetekben egyszerűen hozzászoknak az emberek egyfajta bennfentes nyelvhasználathoz – és ezzel nincs is semmi baj. A probléma ott kezdődik, amikor a szakzsargon a külső kommunikációban is megjelenik. Ez sajnos egyre gyakrabban előfordul, és a cégek kezdenek hozzászokni, hogy a nyilvánosság előtt is magukban beszélnek.

37. oldal

>!
s_l_m

A szakzsargon használata elsősorban az empátia hiányára utal – amikor a feladó nem törődik az üzenet címzettjének felkészültségével.

38. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Carmine Gallo: Steve Jobs az innováció mestere
Al Gore: A jövő
Stephen R. Covey: A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása
Mark Fisher: A lusta milliomos
Donald J. Trump – Robert T. Kiyosaki: Miért szeretnénk, hogy gazdagodj
Brian Tracy – Christina Tracy Stein: Csókold meg a békát
Varga Zsuzsa: A pénz dicsérete
Tibor R. Machan: Az üzleti etika alapkérdései
Brian Tracy: Ütőképes üzletkötés
Máté Krisztina: Az első millióm