Grokking ​Algorithms 2 csillagozás

An illustrated guide for programmers and other curious people
Aditya Y. Bhargava: Grokking Algorithms

An ​algorithm is nothing more than a step-by-step procedure for solving a problem. The algorithms you'll use most often as a programmer have already been discovered, tested, and proven. If you want to take a hard pass on Knuth's brilliant but impenetrable theories and the dense multi-page proofs you'll find in most textbooks, this is the book for you. This fully-illustrated and engaging guide makes it easy for you to learn how to use algorithms effectively in your own programs.

Grokking Algorithms is a disarming take on a core computer science topic. In it, you'll learn how to apply common algorithms to the practical problems you face in day-to-day life as a programmer. You'll start with problems like sorting and searching. As you build up your skills in thinking algorithmically, you'll tackle more complex concerns such as data compression or artificial intelligence. Whether you're writing business software, video games, mobile apps, or system utilities, you'll learn… (tovább)

>!
Manning Publications, New York, 2016
238 oldal · puhatáblás · ISBN: 9781617292231 · Illusztrálta: Aditya Y. Bhargava

Most olvassa 1

Várólistára tette 1

Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

mandyedi>!
Aditya Y. Bhargava: Grokking Algorithms

Aditya Y. Bhargava: Grokking Algorithms An illustrated guide for programmers and other curious people

Ha már jártas valaki az adatstruktúrákban és algoritmusokban, akkor sok újat nem fog mutatni a könyv (legyen ez egyetemi tanulmány vagy csak autodidakta módon tanult programozás). Viszont aki érdeklődik a szoftverfejlesztés iránt, annak remek kezdés lehet. Nagyon szájbarágósan és képekkel illusztrálva mutatja be a könyv az alap adatszerkezeteket és algoritmusokat. Meg merem kockáztatni, hogy előképzettség nélkül, gimnáziumi ismeretekkel is könnyen megérthető a könyv.


Hasonló könyvek címkék alapján

Julie Sussman – Harold Abelson – Gerald Jay Sussman: Instructor's Manual to Accompany Structure and Interpretation of Computer Programs
Narasimha Karumanchi: Data Structures and Algorithms Made Easy
Jeff Langr – Andy Hunt – Dave Thomas: Pragmatic Unit Testing in Java 8 with JUnit
Chad Fowler: The Passionate Programmer
Bjarne Stroustrup: A Tour of C++
Robert C. Martin: Clean Agile
Kevin Suffern: Ray Tracing from the Ground Up
John Ousterhout: A Philosophy of Software Design
Gene Kim – Kevin Behr – George Spafford: The Phoenix Project
Chris Bradfield: Godot Engine Game Development Projects