A ​performance-művészet 3 csillagozás

Adamik Lajos – Babarczy Eszter – Ivacs Ágnes: A performance-művészet

A performance fogalma elsősorban a hetvenes években terjedt el, s jóllehet történetileg, műfajelméletileg nem minden előzmény nélküli jelenség, mégis sajátosan a képzőművészet területéhez tartozik. A szöveggyűjtemény ennek az irányzatnak az elméleti megközelítését nyújtja.A válogatásban megtalálhatók a hagyományos esztétikai kategóriákból kiinduló fejtegetések, olyan tanulmányok, melyek a performance-nak a legközelebbi művészeti ággal, a színházzal való kapcsolatát, illetve különbözőségét tárgyaják filozófai és antropológiai megközelítések, valamint a performance-ok egy-egy formai-tartalmi jellemvonásának tágabb összefüggésben való elemzései.

>!
Balassi, Budapest, 2001
348 oldal · ISBN: 9635063997

Kedvencelte 1

Most olvassa 1

Kívánságlistára tette 7


Kiemelt értékelések

memoir>!
Adamik Lajos – Babarczy Eszter – Ivacs Ágnes: A performance-művészet

Ez egy nagyon jó kis könyv annak, akit érdekel ez a művészeti irányzat. Ha egyáltalán nevezhető művészetnek. Erről is van szó a könyvben. A legérdekesebb nekem a bécsi akcionistákról szóló vita volt, és szívesen elbeszélgetnék valakivel, aki a 60-as évek végén, 70-es években látott ilyen akciót, performance-ot, kiállítást. (állandóan arra a következtetésre jutok, hogy rossz korba születtem…)

4 hozzászólás

Hasonló könyvek címkék alapján

Jákfalvi Magdolna: Avantgárd – színház – politika
Farkas Zoltán: Egry
Palasovszky Ödön: A lényegretörő színház
Kiszely Gábor: Bemutató
Benkő Krisztián: Önkívület
Aradi Nóra: Absztrakt képzőművészet
Oskar Schlemmer – Moholy-Nagy László – Molnár Farkas: A Bauhaus színháza
Passuth Krisztina: Tranzit
Weiss János: A múlt emlékezete
Molnár Gál Péter: Izgága színház