Amit az Opower tett a környezettudatosságért, azt tette az „Igazgyöngy” (Gümüs, arabul: Nur) című török szappanopera az arab világban a kulturális változtatás ért. … A szaúd-arábiai MBC tévé csatorna 2006-ban vásárolta meg a sugárzási jogokat. A sorozat hőse egy Nur nevű fiatal nő, aki beházasodik egy gazdag családba. A szereplők hamar családtagokká váltak a szaúdi háztartásokban, majd később az arab világ más országaiban is. Mélyen gyökerező konzervatív normákat rúgtak fel, amikor bort ittak a vacsorához és nemi kapcsolatot létesítettek házasság előtt, de Nur és jóképű, haladó gondolkodású férje, Mohannad kapcsolata megmutatta a nézőknek a nemek közti egyenlőség házaséletre gyakorolt jótékony hatását is. Mohannad kővetkezetesen hűséges és figyelmes, támogatja felesége divattervezői karrierjét, akárcsak egyenlő partneri szerepét a házasságukban. Világszerte több tucat tévécsatorna vette meg a műsor jogait, és a sorozat kezdte finoman átformálni az emberek nézeteit a kapcsolataikról. Szaúd-Arábiában a Mohannad és a Nur név a legnépszerűbb gyereknevek közé emelkedett. A korábban alázatos feleségek követelni kezdték, hogy férjük ugyanolyan tisztelettel bánjon velük, ahogy Mohannad Nurral. A válások aránya az Egyesült Arab Emirátusokban eközben 10%-kal nőtt, és a hatóságok a növekedést részben az "Igazgyöngyhöz” hasonló merész szappanoperáknak tulajdonítják. Interjúk tanúsága szerint a válások közül sokat boldogtalan házasságban élő nők kezdeményeztek, akik csak azután értették meg, hogy van lehetőségük a menekülésre, hogy a tévében hasonló helyzeteket láttak. Brazíliában egy szappanopera tanította meg a nőknek, hogy éljenek a fogamzásgátlás lehetőségével, és a születési mutatók drámaian zuhantak azokon a területeken, ahol fogni lehetett a műholdas jeleket, míg ott, ahol nem volt lefedettség,
változatlanok maradtak.
103. oldal