A pedagógus és az osztálytársak után az épített környezet az iskolai munka harmadik alappillére. Noha a tanító tér problematikája régóta foglalkoztatja a kutatókat, az elmúlt bő egy évtized minőségi és mennyiségi forradalmat hozott. Építészek, pszichológusok, szociológusok, pedagógusok és a neveléstudomány szakértői közösen kutatják a 21. század iskolájának lehetséges megoldásait.
Napjaink törekvései radikálisan szakítani igyekszenek a folyosók és osztálytermek kaszárnyás, 19. századi örökségével. A reform pedagógiai koncepciók mentén a rideg iskolai térből barátságos tanulási helyek születnek: tanuló utcák, tanulóházak, kuckók, nyitott könyvtárak és agorák.
A paradigmaváltás előzményeiről és lehetőségeiről szól ez a kötet. A magyar, osztrák, német és belga szerzők saját kutatási eredményeiken túl ablakot nyitnak a nemzetközi szakirodalomra, miközben számos, a gyakorlatban is alkalmazható megoldást is bemutatnak.
A tanulás helyei: iskolaépítészet 0 csillagozás
Várólistára tette 1
Kívánságlistára tette 1
Hasonló könyvek címkék alapján
- A. S. Neill: Summerhill 95% ·
Összehasonlítás - Francis Edmunds: A Waldorf-pedagógia dióhéjban ·
Összehasonlítás - Fűzfa Balázs – Fazekas Annamária (szerk.) – Horváth H. Attila: Süss fel nap I. ·
Összehasonlítás - Zsolnai József – Zsolnai László: Mi a baj a pedagógiával? ·
Összehasonlítás - Gaál Mózes: A jövő iskolája ·
Összehasonlítás - Balatoni József: Tanár vagyok! És? 81% ·
Összehasonlítás - Tóth-Mózer Szilvia – Misley Helga: Digitális eszközök integrálása az oktatásba ·
Összehasonlítás - Joanne Harris: Urak és játékosok 88% ·
Összehasonlítás - Rudolf Steiner: A nevelés művészete – Metodika-didaktika ·
Összehasonlítás - Jerry Mintz: Szabadság és demokrácia az oktatásban ·
Összehasonlítás