A ​tanulás helyei: iskolaépítészet 0 csillagozás

A tanulás helyei: iskolaépítészet

A pedagógus és az osztálytársak után az épített környezet az iskolai munka harmadik alappillére. Noha a tanító tér problematikája régóta foglalkoztatja a kutatókat, az elmúlt bő egy évtized minőségi és mennyiségi forradalmat hozott. Építészek, pszichológusok, szociológusok, pedagógusok és a neveléstudomány szakértői közösen kutatják a 21. század iskolájának lehetséges megoldásait.
Napjaink törekvései radikálisan szakítani igyekszenek a folyosók és osztálytermek kaszárnyás, 19. századi örökségével. A reform pedagógiai koncepciók mentén a rideg iskolai térből barátságos tanulási helyek születnek: tanuló utcák, tanulóházak, kuckók, nyitott könyvtárak és agorák.
A paradigmaváltás előzményeiről és lehetőségeiről szól ez a kötet. A magyar, osztrák, német és belga szerzők saját kutatási eredményeiken túl ablakot nyitnak a nemzetközi szakirodalomra, miközben számos, a gyakorlatban is alkalmazható megoldást is bemutatnak.

>!
Martin Opitz, Budapest, 2017
puhatáblás · ISBN: 9789639987241

Várólistára tette 1

Kívánságlistára tette 1


Hasonló könyvek címkék alapján

A. S. Neill: Summerhill
Francis Edmunds: A Waldorf-pedagógia dióhéjban
Fűzfa Balázs – Fazekas Annamária (szerk.) – Horváth H. Attila: Süss fel nap I.
Zsolnai József – Zsolnai László: Mi a baj a pedagógiával?
Gaál Mózes: A jövő iskolája
Balatoni József: Tanár vagyok! És?
Tóth-Mózer Szilvia – Misley Helga: Digitális eszközök integrálása az oktatásba
Joanne Harris: Urak és játékosok
Rudolf Steiner: A nevelés művészete – Metodika-didaktika
Jerry Mintz: Szabadság és demokrácia az oktatásban