A Katolikus Egyház Katekizmusának jelen fordítása és kiadása a Vatikáni Kiadónál 1997-ben megjelent latin nyelvű mintakiadás alapján készült. Célja, hogy szerves és rendezett módon tárja elénk a katolikus tanítás lényegi és alapvető tartalmát, a hit és az erkölcs igazságait, a II. Vatikáni Zsinat és az egyházi Szenthagyomány egészének fényében. Elsődleges forrásként a Szentírásra, az egyházatyákra, a liturgiára és az egyházi Tanítóhivatalra épít. A latin nyelvű mintakiadás célja az, hogy hivatkozási alapja legyen a különféle országokban készülő katekizmusoknak vagy ilyen jellegű összefoglaló munkáknak.
A mű szerkezete, a katekizmusok nagy hagyományát követve, négy tartópillérre épül: szól a keresztségi hit megvallásáról (a hitvallás), a hit szentségeiről, a hitből fakadó életről (a parancsolatok), és végül a hívő imádságáról (a Miatyánk). Főként a katekézis felelőseihez szól. Első helyen a püspökökhöz: ők a hit tanítói és az Egyház pásztorai. Az ő… (tovább)
A Katolikus Egyház Katekizmusa 7 csillagozás
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Szent István Kézikönyvek Szent István Társulat
Enciklopédia 184
Szereplők népszerűség szerint
Gabriel (arkangyal) · Ádám · Aquinói Szent Tamás · Poncius Pilátus · Antikrisztus · Augustus · Iskarióti Júdás · Jeanne d’Arc / Szent Johanna · Szent Ágoston · Éva · Heródes · hívő · Szent Atanáz · Szentháromság · Szűz Mária · Tiberius
Helyszínek népszerűség szerint
Hold · Alvilág · Jeruzsálem · Izrael · Betlehem
Kedvencelte 3
Most olvassa 8
Várólistára tette 6
Kívánságlistára tette 10
Kiemelt értékelések
Ha a lehető leghitelesebb helyről szeretnél választ kapni a katolikus hittel kapcsolatos valamely kérdésedre, akkor a KEK bizonyosan eligazít: azzal kapcsolabtn, miben hiszünk, a liturgiával, a szentségekkel, az erényekkel és a bűnökkel, az egyház társadalmi és erkölcsi tanításának alapelveivel és az imádsággal kapcsolatban is.
Népszerű idézetek
A különféle teremtmények Isten adta tulajdonságaikkal – mindegyik a maga módján – egy sugárnyit tükröz Isten végtelen bölcsességéből és jóságából. Éppen ezért az embernek tisztelnie kell minden teremtmény sajátos jóságát, és kerülni kell a dolgok rendetlen használatát, ami megveti a Teremtőt, s mind az emberek, mind a környezet számára pusztító következményeket hoz magával.
(339) 102. oldal
Krisztus Isten emberré lett Fia, az Atyának egyetlen, tökéletes és fölülmúlhatatlan Igéje. Benne az Atya mindent elmondott, és rajta kívül nem adatik más ige. Keresztes Szent János egyebek mellett a Zsid 1,1–2-höz írt magyarázatában ezt világosan kifejezi:
Nekünk adván, ahogyan adta, a Fiát, aki az ő egyetlen Igéje, ebben az egyetlen Igében mindent elmondott, és más mondanivalója nincs többé. […] Amit ugyanis korábban csak részletekben mondott a prófétáknak, azt most egészében elmondta, amikor a teljességet, tudniillik a Fiát adta nekünk. Ha ezek után valaki most kérdezni akarná Istent, vagy látomásokat, kinyilatkoztatásokat akarna tőle, az nemcsak esztelenül cselekedne, hanem egyenesen megsértené őt, nem Krisztusra szegezvén a szemeit, illetve valami mást vagy újdonságot keresve rajta kívül."
A borítón látható kép a Domitilla-katakombában talált, 3. század végi, keresztény sírkő alapján készült. E pogány eredetű pásztorjelenetet a keresztények annak a nyugalomnak és boldogságnak szimbólumává tették, melyet az elhunyt lélek az örök életben talál. E kép a Katekizmus néhány jellemző vonására is utal. Krisztus a Jó Pásztor, aki híveit (a bárányokat) tekintéllyel (pásztorbottal) vezeti és oltalmazza, az igazság kedves szimfóniájával (pásztorsíp) hívogatja, és elpihenteti őket az „élet fája”, a Paradicsomot megnyitó, megváltó kereszt árnyékában.
Címnegyedív
A nyolcadik nap. Számunkra azonban fölvirrad egy új nap: Krisztus föltámadásának napja. A hetedik nap bevégzi az első teremtést. A nyolcadik nap megkezdi az új teremtést. Így a teremtés műve a Megváltás legnagyobb művében éri el csúcspontját. Az első teremtésnek értelme és csúcsa a Krisztusban való új teremtés, melynek ragyogása fölülmúlja az első teremtést.
(349) 104. oldal
A teremtésnek megvan a maga jósága és tökéletessége. Azonban nem egészen készen került ki a Teremtő kezéből. Úgy lett teremtve, hogy még „úton van” (in statu viae) az elérendő végső teljesség felé, amit Isten gondolt el róla. Azokat a rendelkezéseket, amelyekkel Isten a teremtését e tökéletességre vezeti, nevezzük isteni „gondviselésnek”.
(302) 93. oldal
Hitigazság, hogy szellemi, test nélküli lények, akiket a Szentírás általában angyaloknak nevez, léteznek.
(328) 99. oldal
→ |
---|
Említett könyvek
Hasonló könyvek címkék alapján
- Peter Kreeft – Ronald K. Tacelli: A katolikus hitvédelem kézikönyve ·
Összehasonlítás - Tomáš Halík: A gyóntató éjszakája ·
Összehasonlítás - Liguori Szent Alfonz: Szűz Mária dicsősége ·
Összehasonlítás - A katolikus egyház katekizmusának kompendiuma 89% ·
Összehasonlítás - Robert Sarah – XVI. Benedek: Szívünk mélyéből ·
Összehasonlítás - Szent II. János Pál: A test teológiája ·
Összehasonlítás - Athanasius Schneider: Katolikus Egyház, merre tartasz? ·
Összehasonlítás - Jo Lemoine: Casciai Szent Rita ·
Összehasonlítás - Magyar katolikus katekizmus ·
Összehasonlítás - G. K. Chesterton: Aquinói Szent Tamás ·
Összehasonlítás