FélszipókásŐsmoly  értékelése


FélszipókásŐsmoly >!
Jim Zub: Dungeons & Dragons 1. – Baldur's Gate legendák: Sárkányok háborúja

avagy: Kalandmodul 1-3. szintű karaktereknek :)

A Baldur's Gate játékot csak felületesen ismerem, így még Minsc és harci hörcsöge is nagy meglepetés volt. De nem szükséges a képregényhez semmi előzmény ismerete, mert „nemzedékek teltek el azóta, hogy Baldur Kapujának eredeti hősei megmentették a várost”. Ha ismeret nem is, azért bizonyos vonzódás a D&D világához vagy legalább a Sárkányherceg című animációs sorozathoz nem árt. Rajzában és hangulatában leginkább erre emlékeztetett (pedig akkor még készülőben sem volt a sorozat). A főhős ugyanis egy holdelf lány, aki ráadásul vadmágus, ami azt jelenti, hogy bár született tehetsége van a mágiához, hatásosabban képes varázsolni, mint a könyvekből, hosszú évek kemény munkájával tanuló varázslók. A zabolázatlan, nyers varázserő használata viszont gyakran mellékhatásokkal jár, ami akár olyan elképesztő következményeket is jelenthet, mint hogy egy hős szobra életre kel. Nem pusztán kőgólemként, hanem élő, hús-vér alakként, a hős emlékeivel és személyiségével. Így tér vissza a bátor kósza, Minsc és állati segítője, Bú.

Max Dunbar rajzfilmes stílusa nagyon jól illett Jim Zub főleg humorra és kalandra – meg kell hagyni, példásan – építő történetéhez, együtt remekül szórakoztató hangulatot teremtenek. Felvonultatja a szerepjátékos alap kellékeket: kardcsaták, nyilazások, varázslatok, hamar hulló városőrök, gaz goblinok, elfek, titkos társaságok, tolvajok és persze sárkányok. Némi politika és intrika is akad, de ezek inkább mellékes színesítő elemek. A leíró részekben megismerteti a várost, a bűbájos (sorcerer) és varázsló (wizard) különbségeit (igen, sokszor eléggé kockacsörgős a szöveg, főleg a varázslatok elsütésénél – de nincs ezzel baj; off), egyre beljebb von a világba. Tetszett, hogy bár az alap fajokat (ember, elf, félelf, félszerzet) szerepelteti, azért elfből mindjárt kétfélét mutat. Lendületesen és egyszerűen felépített a mese, mégis okozott pár meglepetést a sárkányok kapcsán.

Összességében egy bevezető ez későbbi kalandozásokhoz, a szereplők még csak most találkoztak, e képregényben csapattá rázódnak össze. Megvan a klasszikus felállás: az ellenfeleket lerohanó erőember, a háttérből nyilazó íjász, a lesből támadó zsivány és a varázsló – már csak egy gyógyítóra (pap) van szükség (ahogy a végén meg is jegyzik).

A magam részéről nagyon élveztem, örülök, hogy a borítót egy látványosabbra cserélték (egy D&D mesélői paravánról kölcsönözve), de elképesztő a duplaoldalakon pompázó galéria is a különféle sárkányokkal (bár látszólag nem sok köze van e történethez). Kíváncsian várom a folytatásokat (több kötetnyi képregény tartozik még ebbe a sorozatba).

A fordítás kifejezetten jó, egy helyen volt csak furcsa a szöveg: az egyszerű Aludj! parancsból valamiért Gyengítősugár lett, pedig látható, hogy elalél az áldozat és nem volt ott semmilyen sugárnyaláb.

1 hozzászólás

Jim Zub: Dungeons & Dragons 1. – Baldur's Gate legendák: Sárkányok háborúja

Jim Zub: Dungeons & Dragons 1. – Baldur's Gate legendák: Sárkányok háborúja

Nemzedékek teltek el azóta, hogy Baldur Kapujának eredeti hősei megmentették a várost, és az Elfeledett Birodalmakat. Most új veszedelem kél, amit csak új hősök állíthatnak meg. Olyanok, mint például Minsc, a legendás vadász, akinek aranyból van a szíve, kőből az agya, a bölcsességét pedig egy hörcsög adja…

Hirdetés