pat P értékelése


>!
pat P
Tünde Farrand: Farkasország

Pedig nem is kezdődik rosszul.
No persze, klasszik-disztópia kategóriában nehéz már bármi újat alkotni, meg már Vonnegut is megmondta, hogy „minden Önki mellett legyen egy Öngyi”, a fogyasztói társadalom extremitásaival senki nem ismertet meg minket jobban a LoveStar-nál, az eperegyjelenidőben történő narrálástól meg alapértelmezetten falnak megyek, de mégis. Mégis úgy tűnt az első 200 oldalon, hogy itt valami lesz. Nem hibátlan ugyan, de érzelmileg egészen erős, és valami kisülhet abból, ahogyan a szálak kanyarodnak valami menő spoiler .
Aztán. A 206. oldalon (igen, visszakerestem) megtörténik minden idők legbénább dramaturgiai fordulata, a regény 180 fokos fordulatot vesz, az addig felépített cselekmény megy a levesbe, mi meg belefúlunk egy olyan érzelgős és logikátlan katyvaszba, hogy el se hiszem. Az egész úgy áll bele a végén a földbe, hogy öröm nézni.
El sem tudom képzelni, mi történhetett ott a regény közepénél. Testrablók támadása, gondoloml. :/

2 hozzászólás

Tünde Farrand: Farkasország

Tünde Farrand: Farkasország

2050, London: a társadalom a szűk eliten kívül a fogyasztás alapján tagolódik három rétegre, és mindenkinek eleget kell dolgoznia, keresnie és költenie, hogy kiérdemelje lakhatási jogát. Amikor pedig valaki már nem költi tovább a pénzét, nonprofit személynek minősítik, és vissza kell vonulnia valamelyik fényűző Méltóságházba, ahol előbb kilenc csodás hónap várja, aztán a békés eutanázia.
Miután az építész Philip egy nap a bankszámláján lévő megtakarítással együtt eltűnik, felesége, Alice azon kapja magát, hogy biztosnak hitt otthonát és lakhatási jogát is elveszítheti. A nő nekilát kideríteni, mi történt, és nyomozása során nemcsak saját családja sorsáról, hanem az új társadalmi rend mögötti valóságról is megtudja a szörnyű igazságot.
A Magyarországon született, de Angliában élő szerző bemutatkozó regénye ijesztően aktuális disztópia a Ne engedj el… szellemében.

Hirdetés