ideali_zed értékelése


>!
ideali_zed
S. A. Chakraborty: The City of Brass

Az év elején nagy lendülettel indultam neki az olvasásnak, és ez a könyv tavaly felkeltette a figyelmemet az Agave megjelenéseibe való bekerüléssel. Nem is bántam meg.
Még a Bartimaeus (Jonathan Stroud) hatása és a gyerekkori ókori egyiptomi kultúra iránti lelkesedésem eredményeképpen mindig is érdekesnek tartottam a nem-nyugati mitológiákat, amire az előző év olvasmányai csak ráerősítettek. (Binti, Fifth Season)
Ez a könyv pedig egy vad kaland volt, amit örömmel vállaltam. Nem, nem tökéletesek a karakterek, és a történetnek is vannak kisebb buktatói, de olyan életszagú, szerethető volt számomra az egész, hogy nem tudtam ellenállni. A mai napig nem értem azokat az értékeléseket, amelyek valami mást vártak ettől a könyvtől. Van benne szerelmi szál, van benne „fedezzük fel a mágikus világot”- érzés, de ezt a regényt egy történelmi és kulturális érdeklődéssel és végzettséggel (!) rendelkező nő írta, akit jobban érdekeltek az emberi kapcsolatok és a régi világ működése, mint hogy melyik hajó kap végül szárnyra vagy hogy hány csepp romantika gördül le a lapokról. Ezt pedig meg tudom érteni és tisztelni.
Az első, olvasással telt nap után előrendeltem a második kötetet, de ez korántsem jelenti azt, hogy a magyar kiadás elesett volna egy támogatótól, mert vagyok olyan elvetemült, hogy a harmadik rész érkeztéig újból belevetem magam Daevabadba, a hiányt csillapítandón.
Mindezt összegezve, bár kiemelkedő élménnyel indult a félév és szemmel tartom a sorozatot, de a zárás fogja eldönteni, hogy bekerül-e a válogatott kedvencek közé.


S. A. Chakraborty: The City of Brass

S. A. Chakraborty: The City of Brass

Nahri has never believed in magic. Certainly, she has power; on the streets of eighteenth-century Cairo, she’s a con woman of unsurpassed talent. But she knows better than anyone that the trades she uses to get by—palm readings, zars, and a mysterious gift for healing—are all tricks, both the means to the delightful end of swindling Ottoman nobles and a reliable way to survive.

But when Nahri accidentally summons Dara, an equally sly, darkly mysterious djinn warrior, to her side during one of her cons, she’s forced to reconsider her beliefs. For Dara tells Nahri an extraordinary tale: across hot, windswept sands teeming with creatures of fire and rivers where the mythical marid sleep, past ruins of once-magnificent human metropolises and mountains where the circling birds of prey are more than what they seem, lies Daevabad, the legendary city of brass—a city to which Nahri is irrevocably bound.

In Daevabad, within gilded brass walls laced with enchantments and behind the six gates of the six djinn tribes, old resentments run deep. And when Nahri decides to enter this world, her arrival threatens to ignite a war that has been simmering for centuries.

Spurning Dara’s warning of the treachery surrounding her, she embarks on a hesitant friendship with Alizayd, an idealistic prince who dreams of revolutionizing his father’s corrupt regime. All too soon, Nahri learns that true power is fierce and brutal. That magic cannot shield her from the dangerous web of court politics. That even the cleverest of schemes can have deadly consequences.

After all, there is a reason they say to be careful what you wish for . . .

Hirdetés