augumaug P értékelése


>!
augumaug P
J. P. Delaney: The Girl Before – A lány a múltból

Ebben a könyvben semmi sem az, aminek látszik. Semmi.
A váltott szemszög a két nő életvitelének különbségét jelzi, egyúttal olvashatóbbá is teszi. Jól felépített, a felétől elérte a „nem tudom letenni” hatást. Ennek oka a rövid fejezetbontás is lehet, villanásszerű az egész.
Talán a 2 főszereplő másságára utal az elbeszélői nézőpont is. Az egyik klasszikus párbeszédes, a másik szabad függő beszédes. Az utóbbit eleinte nehezebb volt követni, főleg, hogy néha beleszaladtam egy-két következetlenül használt kötőjelbe, de megszokható.
Ami igazán zavart, az az elbeszélő nyerssége. Attól, hogy egy könyvben van felnőtt tartalom, nem kell a lehető legtrógerebbül ábrázolni. Nem akarom azt mondani, hogy még majdnem jobb a Lolita ábrázolásmódja is, mert ott más a helyzet, de azért egy kicsit így érzem. Szerencsére nem főként ebből épült fel a könyv.
A két egymásba bonyolódó szál egyenként is nagyon érdekes lélektani problémákat feszeget. Ebben a könyvben minden természetesnek tűnik, amit én és valószínűleg még sokan mások első blikkre elítélek, például spoiler, így nem is igazán tudtam azonosulni egyik szereplővel sem, bár valószínűleg nem is akartam. Ahhoz túl sötét, leginkább olyan, mint egy pókháló. Csak itt a hálót a hazugságok szövik.
spoiler
Az a típusú könyv, amitől többet kap az ember, mint amennyit vár, feltéve, hogy nincsenek szürreális elvárásai.
Amitől talán meghatározó élmény mégis valamennyire, az az utolsó oldalon lévő ajánlás. Valószínűleg feleannyira sem lett volna hatásos, ha az elsőre kerül; pont az összes történés tette azzá. Annak fényében úgy hittem, ez egy nő, egy anya könyve, ezért volt nagy meglepetés, mikor rájöttem, hogy egy apáé.


J. P. Delaney: The Girl Before – A lány a múltból

J. P. Delaney: The Girl Before – A lány a múltból

Írja össze azokat a tárgyakat, amelyeket nélkülözhetetlennek tart!
A kérdés különösnek, sőt tolakodónak tűnik – és a két nő számára, akik megválaszolják, pusztítóak lesznek a következmények.

EMMA
A sokkoló betöréstől megviselt Emma új lakásba akar költözni, ám egyetlen lakást sem talál megfizethetőnek vagy elég biztonságosnak. Egészen addig, amíg meg nem érkezik a Folgate Street egy számba. A ház az építészet remeke: minimalista tervrajz, halvány kő, táblaüveg, égig érő falak. Ám vannak szabályok. A titokzatos építész, a tervező, továbbra is parancsol a házban: nincs könyv, nincs díszpárna, nincs fénykép, sem rendetlenség, egyáltalán semmiféle személyes tárgy. A teret arra szánták, hogy megváltoztassa azt, aki benne él – és ez be is következik.

JANE
Magánéletének tragédiája után Jane új életet akar kezdeni. Amikor rátalál a Folgate Street egyes számra, azonnal megtetszik neki a ház, és annak zárkózott, vonzó tervezője. Röviddel beköltözése után Jane értesül a hozzá külsőre és korban is hasonlító, előző lakó tragikus balesetéről. Miközben Jane megpróbálja szétszálazni az igazságot és a hazugságot, akaratlanul is ugyanazokat a mintákat követi, ugyanazokat a döntéseket hozza, ugyanazokkal az emberekkel hozza össze a véletlen, és ugyanazt a rettegést éli át, mint az előző lány.

Hirdetés