bodr értékelése


bodr>!
Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Érdekes ez a Benetton-ügy, de végső soron ez a könyv nem szól másról, mint hogy a szerzője mennyire jó fejnek tartja magát, néhány idézettel alátámasztva, anno milyen frappánsan szólt be ennek meg annak, amikor kritizálták őt. Annak ellenére, hogy – hosszú évek óta kitartó Osocio fanként – egyetértek vele, ez a könyv semmi több, mint egy bő lére eresztett öntömjénezés.


Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

2.500 Ft-tólMolyok eladó könyvei
Könyvtár
Oliviero Toscani: Reklám, te mosolygó hulla

Világszerte jól emlékeznek azokra a 4x3 méteres óriásplakátokra, melyeken egy meztelen fenékre tetoválva állt a felirat: „H. I. V. positive”. És emlékeznek a szívbe markoló, drámai riportfelvételekre, sarkukban a közismert emblémával: „United Colors of Benetton”. E reklámkampányok mindenütt szenvedélyes vitákat robbantottak ki, plakátjaikat több országban betiltották, másutt múzeumokban őrzik. A Benetton művészeti vezetője és reklámfotósa, Oliviero Toscani – e botrányt kavaró reklámhadjáratok szellemi atyja – ebben a könyvében válaszol az őt ért kritikákra, és kifejti nézeteit a reklám céljáról. Szerinte a „rózsaszín”, szexi és butyuta tucatreklámok kora végérvényesen a múlté. Olyanok kellenek, melyek gondolatokat ébresztenek, vitára késztetnek, felkavarják a reklámvilág állóvizét. Mai korunk égető kérdéseire irányítják a figyelmet, kíméletlenül és kendőzetlenül. Elolvashatjuk első, római kampányának történetét, ahol Jézus-farmernadrágokat hirdetett „Ne légyen néked farmered énelőttem” felirattal; találkozását Fioruccival, Benettonnal, Claudia Schifferrel, Fidel Castróval; kalandját a Gáza utcáin készült katalógusfelvételekkel, párbeszédét az act Up-mozgalommal. Toscani könyve nemcsak a reklámszakembereknek szól. Élvezetes olvasmány mindazoknak, akiket izgat a reklám különös, ellentmondásokkal teli világa.