byBB értékelése


>!
byBB
Emma Donoghue: Hétpecsétes titok

Ez a történet engem megdöbbentett!!
Végig úgy éreztem, kb. 400 oldalon keresztül, hogy valami nem stimmel és a fülszöveget sem igazán értettem. Aztán a történet vége felé, amikor már szépen megfogalmaztam magamban az értékelést, az utolsó kirakós darabka a helyére ugrott, összeállt a kép és az én gondosan megfogalmazott kis mondataim ezer darabra hullottak szét!!
A szereplők együtt dagonyáznak a mocsokban és miközben mindenki a saját „makulátlanságát” próbálja megmenteni úgy, hogy a másikat próbálja cipője sarkával lejjebb taposni, garantáltan mindenki bepiszkolódik. ("Az igazat, a részben igazat, és csakis az igazat nem!")
Amíg olvasás közben olyan általános kérdések merültek fel bennem, mint: "létezik e igaz barátság, ("Csitt, csitt Júdás!") a szerelem éghet e mindkét fél számára azonos intenzitással és hőfokon vagy ez minden esetben törik valamelyik fél oldalán, az együttélés (házasság) menthetetlenül elérkezik előbb-utóbb az elhidegülés végstádiumába?) rádöbbentem, a történet lényege messze túlnyúlik ezeken a kérdéseken!
Mindenkinek ajánlom, aki bepillantást kíván nyerni a 19. századi angol társadalom mélyebb bugyraiba.
Kedvenc mondatom a könyvből: „Egy úriember mindig úriember marad, kivéve, ha egy úrinő megfeledkezik az úrinői mivoltáról.”


Emma Donoghue: Hétpecsétes titok

Emma Donoghue: Hétpecsétes titok

A Hétpecsétes titok a 19. századi Londonba kalauzolja az olvasót. A megtörtént eseményeken alapuló történet két hősnője a korabeli nőmozgalmak egyik élharcosa, Emily 'Fido' Faithfull, és a jómódban élő, házasságába belefásult szépasszony, Helen Codrington. A két nő hosszú évek után találkozik újra az angol fővárosban, s Fido egyik pillanatról a másikra Helen házassági válságának kellős közepében találja magát. A válság végül botrányos váláshoz vezet, amelyben nemcsak Helen, de Fido jó híre is kockán forog.

A viktoriánus Angliában nem nézik jó szemmel sem a házasságtörést, sem a női egyenjogúsági mozgalmakat, s végképp elutasítóak a válással szemben. Amikor pedig felmerül a gyanú, hogy a két asszony viszonya több is lehetett barátságnál, Fidónak nemcsak a társadalom súlyos ítéletével kell szembenéznie, de önmagával is, és mindazzal, amit önálló, független nőként képviselt.

Emma Donoghue színes tablót rajzol a korabeli angol társasági élet képmutató világáról, a nőket sújtó megkülönböztetésről, a feminizmus kezdeteiről, nem utolsósorban a pusztító szerelmi szenvedélyről.

Hirdetés