!

zene fogalom

Rejtő Jenő (P. Howard): Csontbrigád
Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek
Márai Sándor: Füves könyv
J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
Fekete István: Őszi vásár
Stephen King: Az
Lee Stringer – Kurt Vonnegut: Fedél nélkül New Yorkban / Beszélgetések az írásról
Bret Easton Ellis: Amerikai psycho
Milan Kundera: A lét elviselhetetlen könnyűsége
Murakami Haruki: Kafka a tengerparton
Yann Martel: A helsinki Roccamatio család a tények tükrében
E. M. Forster: Szoba kilátással
Chuck Palahniuk: Halálkultusz
Jay McInerney: Fények, nagyváros
Ray Bradbury: Az öröm masinériái
Antonio Muñoz Molina: Tél Lisszabonban
Ljudmila Ulickaja: Odaadó hívetek, Surik
Bánffy Miklós: Milolu
Julia Barrett: Önteltség és önámítás
Mary Shelley: Az utolsó ember I-II.
John Updike: Az eastwicki boszorkányok
Fekete István: Téli berek
Boris Vian: Tajtékos napok
Várady Szabolcs: A rejtett kijárat
Rejtő Jenő (P. Howard): Az előretolt helyőrség
Dževad Karahasan: Keleti díván
Anne Rice: Lestat, a vámpír
Gabriel García Márquez: Szerelem a kolera idején
Jack Kerouac: Úton
Charles Dickens: Karácsonyi ének
Lois Lowry: Az emlékek őre
Feldmár András: Szégyen és szeretet
Douglas Adams: Dirk Gently holisztikus nyomozóirodája
Nick Hornby: Hosszú út lefelé
Nick Hornby: 31 dal
Salman Rushdie: Talpa alatt a föld
Alessandro Baricco: Novecento
Gárdonyi Géza: Ida regénye
Friedrich Nietzsche: A tragédia születése
Søren Kierkegaard: A csábító naplója
William Shakespeare: A vihar
Szapu Magda: A zűrkorszak gyermekei
Terry Pratchett: Kisistenek
Csépe Valéria – Győri Miklós – Ragó Anett (szerk.): Általános pszichológia 1. – Észlelés és figyelem
Mihail Jurjevics Lermontov: Korunk hőse
Albert Schweitzer: Életem és gondolataim
Fekete István: Bogáncs
A. S. Neill: Summerhill
Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 2. – Reflektorfényben
Romhányi József: Mézga Aladár különös kalandjai
Aldous Huxley: Pont és ellenpont
L. M. Montgomery: Anne férjhez megy
Nádas Péter: Évkönyv
Michael Moore: Hülye fehér ember
Vlagyimir Galaktyionovics Korolenko: A vak muzsikus
Josef Škvorecký: Egy tenorszaxofonos történetei
Julio Cortázar: Nagyítás
Nick Hornby: Hogy legyünk jók?
Oliver Sacks: A férfi, aki kalapnak nézte a feleségét
Friedrich Nietzsche: A hatalom akarása
Wass Albert: Adjátok vissza a hegyeimet!
Romain Gary: Lady L.
Maria Augusta Trapp: A Trapp család
E. Annie Proulx: Kikötői hírek
Bohumil Hrabal – Szigeti László: Zsebcselek
Kurt Cobain: Naplók
Jules Verne: Párizs a XX. században
Håkan Nesser: A Borkmann-elv
Fodor Ákos: Még: mindig
Sarah Dessen: Figyelj rám!
Robert Dimery (szerk.): 1001 lemez, amit hallanod kell, mielőtt meghalsz
Romhányi József: Szamárfül
Elizabeth Moon: A sötét sebessége
William Styron: Sophie választ
Csalog Zsolt: Csendet akarok!
Peter Freestone: Freddie Mercury
Mac Montandon: Tom Waits – Álmodban ártatlan
Csingiz Ajtmatov: Vesztőhely
John Minahan: Jeremy
Lev Tolsztoj: Bál után
Székely Júlia: A magányosság iskolája
Terry Pratchett: Gördülő kövek
Gayle Callen: Ártatlanul elítélve
Akutagava Rjúnoszuke: A hottoko álarc
Hankiss Elemér: Proletár reneszánsz
Kovács László Gábor – Zakar Zoltán: Rock legendák
Abraham Antoine Moles: A giccs, a boldogság művészete
Yehudi Menuhin: Életreceptek
Szentkuthy Miklós: Doktor Haydn
Surányi László: Megszólít vagy elvarázsol?
Steve Berry: Alexandria link
John Banville: A tenger
Czeizel Endre: Családfa
Luther Márton: Asztali beszélgetések
Földényi F. László: Melankólia
Aldous Huxley: Divatok a szerelemben
Ljudmila Ulickaja: Történetek állatokról és emberekről
Idries Shah: A szufi út
Muriel Barbery: A sündisznó eleganciája
Patrick Rothfuss: A szél neve
Charles Baudelaire – Paul Verlaine – Arthur Rimbaud: A romlás virágai
Keith Shadwick: Led Zeppelin 1968–1980
John Lukacs: Az Egyesült Államok 20. századi története
Ladislav Fuks: Változatok sötét húrra
Mezei Károly: Hiszek a zene erejében
Marton Árpád: Hazavár az Isten
Szabó Magda: Freskó / Mózes egy, huszonkettő
Herta Müller: Lélegzethinta
László András: Solum ipsum
Francis Shelton: Különleges küldetésem
E. T. A. Hoffmann: Az elvesztett tükörkép története
Oscar Wilde: A boldog herceg
Daniel Glattauer: Gyógyír északi szélre
Johanna Adorján: Exkluzív szerelem
Békés Pál: Szerelmem, útközben
Aravind Adiga: A Fehér Tigris
Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 2. – Együtt
Françoise Giroud: Alma Mahler avagy a hódítás művészete
Oliver Sacks: Zenebolondok
Venyjamin Kaverin: Verlioka
William Golding: Látható sötétség
Örkény István: Négyeskönyv
Kovács András Péter: Multigáz
Doszpod Béla: Angyali társaságban
Karel Čapek: Foltýn zeneszerző élete és munkássága
Gwen Cooper: Homér
Singer Magdolna: Vigasztalódás a gyászban
Adamis Anna: Versek és képek
David Edmonds – John Eidinow: Bobby Fischer háborúba indul
Gayle Forman: Ha maradnék
Guy de Maupassant: Szörnyszülöttek anyja
Nick Hornby: 31 Songs
Kerstin Gier: Zafírkék
Varga Bálint András: Zenészekkel – zenéről
Nemere István: A lottózó időutas
Kelecsényi László: A múlt lépcsői
Vekerdy Tamás: Álmok és lidércek
Simone Elkeles: Perfect Chemistry – Tökéletes kémia
Csáth Géza: Zeneszerző portrék
Szőllősi Péter (szerk.): Halálösvény
F. L. Barclay: Esti dal
Patrick Rothfuss: A bölcs ember félelme
Javier Tomeo: Szerelmetes szörnyeteg
Joe Hill: Szarvak
Krétai Dictys – Frígiai Dares – Philosztratosz: Szemtanúk a trójai háborúról
Friedrich Nietzsche: Bálványok alkonya
E. M. Cioran: A bomlás kézikönyve
Beryl Dhanjal: Jelek és jelképek
Chris Roberts: Michael Jackson 1958–2009
Isabel Allende: Távoli sziget
Máté Angi: Kapitány és Narancshal
Jodi Picoult: Gyere haza
Örkény István: Április
Gayle Forman: Hová tűntél?
Szeifert Natália: Láz
Győrffy Ákos: Haza
Diana Gabaldon: Szitakötő borostyánban
David Mitchell: Felhőatlasz
Csaplár Vilmos: Az Isten
Anna Enquist: Ellenpont
Almási Miklós: A szerelem lehetetlensége
Feldmár András – Büky Dorottya: Útmutató tévelygőknek
Fónagy Iván: A mágia története
Zalán Tibor: Szétgondolt jelen
Sárközi Erika: Három akkord az élet
Isaac Marion: Eleven testek
Székelyi Mária (szerk.): Hang és lélek
Tuna Kiremitçi: Minden ima az égbe száll
Kőrösi Zoltán: Magyarka
Sarah J. Maas: Throne of Glass – Üvegtrón
Bächer Iván: Zsál
Marcus du Sautoy: A prímszámok zenéje
Alphonse Daudet: Az erdő titka
Rachel Hartman: Seraphina
Ligeti György: Úristen, megint tréning!
Peter V. Brett: A Rovásember
China Miéville: Kraken
Kompolthy Joób: Dzsung-hajóval Khinán keresztül
Cassandra Clare: A hercegnő
Katy Evans: Mine
Cora Carmack: Színjáték
Maria Àngels Anglada: Auschwitzi hegedű
Melissa Moretti: Őrülten szeretlek
Bányai Éva – Varga Katalin (szerk.): Affektív pszichológia
Mészáros Urbán Szabó Gábor: Bábelgép
Rainer Maria Rilke: Malte Laurids Brigge feljegyzései
Chris Kyle – Scott McEwen – Jim DeFelice: Amerikai mesterlövész
Joyce Maynard: Nyárutó
Bagdy Emőke: Álmok, szimbólumok, terápiák
Kiss Ferenc – Keresztes Dóra: Papó zenedéje
Alekszandr Szergejevics Puskin: Két kis dráma
Tomori Gábor: Szívcsakra
Andrej Gyjakov: Vissza a sötétségbe
Jay Crownover: Rowdy
Éles Csaba (szerk.): Színek, szerelmek, szenvedélyek
Oláh Róbert: Szénlepke
Sarah J. Maas: Crown of Midnight – Éjkorona
Afonso Cruz: Kokoschka babája
Arne Dahl: Rossz vér
Laurence Plazenet: Magányos szerelem
Jo Nesbø: A fiú
Yazawa Ai: Nana 16.
Alexandra Bracken: Sötét elmék
Matthew Quick: Forgive Me, Leonard Peacock – Bocsáss meg, Leonard Peacock!
Steven Taylor: Megdöbbentő sorozatgyilkosságok
Steven Isserlis: Miért csapott Beethoven a lecsóba?
Jimi Hendrix: Nulláról indulva
Colum McCann: TransAtlantic
Géczi János: A Bunkerrajzoló
Stephen King: Újjászületés
Maggie Stiefvater: Sinner – A bűnös
Fredrik Backman: A nagymamám azt üzeni, bocs
Papp Dóra: Tükörlelkek
Kylie Scott: Lick – Taktus
Sarah J. Maas: Heir of Fire – A tűz örököse
Bartis Attila: A vége
Murakami Haruki: Férfiak nő nélkül
Jasinda Wilder: Falling Into You – Zuhanok beléd
Markus Zusak: Az üzenet
M. C. Beaton: Agatha Raisin és a gyilkos lekvár
Charles Bukowski: Egy vén kujon további feljegyzései
Michelle Hodkin: The Evolution of Mara Dyer – Mara Dyer változása
Győrffy Ákos: A hegyi füzet
Kim Holden: Bright Side
Murakami Haruki: Hallgasd a szél dalát! / Flipper, 1973
Papp Dóra: Tükörlelkek 2.
Matt Haig: Miért érdemes életben maradni?
Wendy Higgins: Angyali kísértés
Max Cavalera – Joel McIver: My Bloody Roots – A Sepulturától a Soulfly-ig és azon túl
Okváth Anna: Szonáta gordonkára és kávédarálóra
Norman Doidge: Hogyan gyógyul az agy?
Likó Marcell: Énekelt és el nem énekelt dalok
Ruby Wax: Mindfulness-kalauz
Szily Nóra – Molnár Ferenc: Caramel
Jeff Burger (szerk.): Leonard Cohen
Paul Auster: 4 3 2 1 (angol)
Barsy Irma: Pincenapló
Jean-Michel Guenassia: Javíthatatlan Optimisták Klubja
Jón Kalman Stefánsson: A halaknak nincs lábuk
Lois Duncan: Sötét folyosók
Brittainy C. Cherry: Csendfolyó
J. L. Armentrout: Oblivion – Feledés 3.
Colleen Hoover: Maybe Someday – Egy nap talán
Holly Seddon: Lélegzet-visszafojtva
Corina Bomann: Holdfénykert
Josh Malerman: A végzet tébolyult kereke
Halmai Tamás: Tündérbukfenc
Rose Tremain: Gustav-szonáta
Karl Ove Knausgård: Szerelem
Fredrik Backman: Mi vagyunk a medvék
Fa Nándor: Magad, uram
Lindsay Jayne Ashford: Rejtély az Orient Expresszen
J. L. Armentrout: Stay With Me – Maradj velem
Leiner Laura: Ég veled
Tiszlavicz Mária: Duplacsavar
Matthew M. Bartlett: Gateways to Abomination
Pam Grout: Kreatív lélek
Lana Millan: Raziel
Braun Miklós: Tánc egy életen át
Vámos Miklós: Töredelmes vallomás
Hillary Jordan: Mudbound
Al Jourgensen – Jon Wiederhorn: Ministry
Mathias Énard: Iránytű
Eleanor Catton: A próba
J.D. Barker: A negyedik majom
Tillie Cole: Ezer csók
Robert Galbraith: Lethal White
Naomi Alderman: Engedetlenség
Princess Michael of Kent: A méregkeverő
Vámos Miklós: Legközelebb majd sikerül
Anne Ostby: Boldogságforgácsok
Matt Richards – Mark Langthorne: Bohém rapszódia
Ralph Brewster: Hontalanul Budapesten
Schiff András: A zene a csendből jön
Christian „Flake” Lorenz: Villanycigány
Brittainy C. Cherry: A szív ritmusa
Sun-Mi Hwang: Miracle on Cherry Hill

Idézetek

>!
mirez

Le voltam nyűgözve tőle és a képességétől, hogy a csöndben is hallja a zenét. Akkoriban én is képes akartam lenni erre. Úgyhogy rászoktam, hogy nézem, amikor gyakorol, és igyekeztem megmagyarázni magamnak, hogy csak azért figyelem, mert ő is éppen olyan elkötelezett muzsikus, mint én, ráadásul még elég helyes is. De igazság szerint azt akartam megérteni, mit hall a csöndben.
Egész idő alatt, amíg jártunk, soha nem tudtam meg. De amikor együtt voltunk, már nem is volt olyan fontos. A magunk módján mindkettőnk élete értelme a zene volt. És hogy nem teljesen értettük meg a másik felfogását, nem számított, mert legalább a magunké világos volt.

222. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Adam Wilde · Mia Hall · zene
>!
mirez

Aldous, aki nem hiszem, hogy átaludt volna egy éjszakát is azóta, hogy az Aerosmithszel turnézott, néhány másodperc erejéig engedélyezi magának, hogy kimerültnek tűnjön. Aztán rögtön visszazökken a szokásos manager üzemmódba.
– Csak a turnét megelőző kimerültség. A legjobbakkal is megesik – biztosít. – Ha egyszer úton leszel végre, kiállsz a tömegek elé, érzed a szeretetet, az adrenalint, a zenét, szépen feltöltődsz majd. Persze kilóg majd a beled, de ez amolyan boldog bélkilógás lesz.

31. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Aerosmith · zene
>!
Belle_Maundrell 

– Minden kapcsolat nehéz. Éppen úgy, mint a zenében, két hang néha harmonikus, néha meg kakofonikus.

212. oldal, 4 óra 57 perc

Kapcsolódó szócikkek: párkapcsolat · zene
>!
Belle_Maundrell 

Ha valaki vigyázatlan, a brácsa rettenetes sikolyokat tud hallatni, még a nagyon képzett zenészek keze között is. De Elizabeth kezében tisztán, pontosan és könnyedén szólt a hangszer. Csak hallgattam, hogy játszik, bámultam, mennyire el tud mélyedni a zenében, és olyan akartam lenni, mint ő. Vagy ha nem pont olyan, hát még jobb. Nem arról volt szó, hogy legyőzzem, hanem csak méltó akartam lenni hozzá, a többiekhez és magamhoz is, hogy úgy zenéljek, ahogyan kell.

141. oldal, 20 óra 12 perc

Kapcsolódó szócikkek: brácsa · hangszer · zene
>!
Belle_Maundrell 

Tudom, hogy butaság, de úgy szeretném tudni, nem csalódott-e apu bennem, amiért nem lettem én is rockzenész. Pedig úgy indultam, csak aztán harmadik osztályban a zeneteremben megláttam a csellót. Oda kellett mennem hozzá, meg kellett érintenem, annyira emberinek tűnt. Úgy gondoltam, ha játszanék rajta, elárulná nekem a titkait: muszáj volt megpróbálnom. Ennek tíz éve, és még mindig nem hagytam abba.

12. oldal, 7 óra 9 perc

Kapcsolódó szócikkek: cselló, gordonka · hangszer · zene
>!
Vizsla

– Úgy látszik, a zene olyan, mint a kockacukor. Nem szabad ész nélkül falni, mert sokból is megárt a jó.

IV. Űrutazás - Musicina

Kapcsolódó szócikkek: zene
Hirdetés
>!
Goofry P

Valahányszor egymagamban maradtam, és számhoz vettem a furulyát, olyan volt, mintha elbeszélgettem volna valakivel. Hangok jöttek ki a furulyából, dallamok, amiket soha nem hallottam addig, amiket nem lehet megfogni, mert szempillantás alatt elröppennek, akár a pillangók. Valahogy olyan volt ez, mintha az érzéseim hangokká változtak volna, ahogy ezeket a hangokat elnyelték körülöttem az erdők, úgy békéltek meg bennem lassan az érzések is, amíg egyszer csak azt nem éreztem, hogy le kell tennem a furulyát, mert nincs benne több hang. És ilyenkor letettem a furulyát, és olyan volt, mintha békét kötöttem volna a világgal.

13. oldal

Kapcsolódó szócikkek: béke · furulya · hang · hangszer · zene
>!
sztimi53 P

Hiszen a zenében az a felszabadító, hogy a szorongató, lehangoló szavakat hangokra, dallamvonalakra, akkordokra cserélhetjük.

141. oldal, Libri, 2012.

Kapcsolódó szócikkek: zene
>!
Röfipingvin MP

Zene árad a tudatomba hirtelen, zongoramuzsika. Szelíd, egyenletes, szervezett hangzás… becsukom a szemem, újra lazítok. Beugrik a név: Chopin. Egy etűd. Az etűd amolyan tanulmány… nem, hagyjuk áradni a zenét; ne gondolkodjunk.

300. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Frederic Chopin · zene · zongora
1 hozzászólás
>!
Belle_Maundrell 

Cselekményleírást tartalmazó szöveg

Mia elhallgat, felém fordul, és a tekintete a szemembe fúródik. – De nem kell karriert csinálnia nekem. Nem az tölti be az űrt. De ezt neked nem kell megmagyaráznom, igaz? Te mindig is tudtad.
Hirtelen minden szarság visszajön a mai napról – Vanessa és Bryn meg a Pocakriadó és a Random, és a láthatáron fenyegetően tornyosuló hatvanhét nap, amit elkülönítve, külön szállodában, kínos csöndben töltök majd, és a koncertek egy olyan bandával magam mellett, akik nem állnak már igazán mellettem.
És szívem szerint megkérdezném, hogy „hát nem érted, Mia? A zene maga az űr! És te vagy az oka, hogy így alakult”.

133. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Adam Wilde · Mia Hall · zene