!

vonat helyszín

J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére
Szabó Magda: Freskó
Julie Garwood: Ha eljő a tavasz
Lázár Ervin: Hét szeretőm
Aharon Appelfeld: Holt vágányok
Eric-Emmanuel Schmitt: Ibrahim úr és a Korán virágai
Szabó Magda: Katalin utca
G. Szabó Judit: Hárman a szekrény tetején
Vikas Swarup: Semmit és mindent
Bächer Iván: Zónázó
Agatha Christie: A titokzatos Kék Vonat
Agatha Christie Mallowan: Így éltünk Mezopotámiában
Edmund Hillary: Kockázat nélkül nincs győzelem
Moldova György: A törvény szolgája és egyéb történetek
Csalog Zsolt: Csendet akarok!
Antoine de Saint-Exupéry: The Little Prince
Mattyasovszky Jenő – Kulcsár Ödön: Hód és az elfuserált magánélet
Franco Tanel: A vasút története
Ole Nydahl: Első lépés a Gyémánt Úton – Egy utazás, amely történelmet írt
Dee Brown: A Vadnyugat története indián szemmel
Juhász Gyula: Orbán lelke
Finta Kata: Olga ballépései
Francis Shelton: Különleges küldetésem
Thornton Wilder: Mennyei ügyekben utazom
Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 2. – Együtt
Tamás Menyhért: Vigyázó madár
Sveva Casati Modignani: Gyémánteső
Fabio Geda: A tengerben élnek krokodilok
Paul Theroux: A vén patagóniai expressz
Képes Gábor: Az élet egy nagy öröklakás
Padisák Mihály: „Kedves Miska bácsi!…”
Jonathan Franzen: Szabadság
Méhes György: Micsoda társaság!
Cassandra Clare: A herceg
Hegyi Béla: Alkotó időszakok
Rosa Liksom: A 6-os számú fülke
Jo Walton: Mások között
Stephanie Perkins: Isla és a hepiend
Pajtim Statovci: Macskám, Jugoszlávia
Szív Ernő: Az irodalom ellenségei
Kendall Kulper: A mágikus tolvaj
Al Jourgensen – Jon Wiederhorn: Ministry
Bruce Dickinson: Mire való ez a gomb?
Eimear McBride: Kisbohémek

Idézetek

>!
gab001 P

Végül, miután már ezerszer elismételtem, hogy please Rome, please Rome, a nagydarab férfi felkiáltott dühödten, de tényleg rettentő dühösen: Nem! No rum. Most már aztán elég! Felállt és elment. Attól tartottam, hívja a rendőrséget. Ehelyett pár perccel később visszatért egy dobozos Coca-Colával, és elém dobta, mondván: No rum. Coca-Cola. No rum. Drink. Drink.
Nemigen értettem, mi is történik, de egy Coca-Colát az ember sosem utasít vissza: felbontottam a dobozt és belekortyoltam, közben meg azon tűnődtem, hogy felettébb különös ez az alak, először feldühödik, s azután megajándékoz egy doboz kólával. Nincs igazam? Így hát, amint egy újabb állomásra értünk – miközben a Coca-Colámat iszogattam –, ártatlan arccal hajoltam ismét hozzá, megint csak azzal, hogy: Please Rome, please Rome. Erre végre megértette. Róma, mondta. Nem rum. Róma.

240-241. oldal, Olaszország (Athenaeum, 2011)

Fabio Geda: A tengerben élnek krokodilok Enaiatollah Akbari igaz története

Kapcsolódó szócikkek: Coca-Cola · Enaiatollah Akbari · Olaszország · vonat
>!
Sli SP

Brush nemcsak arra nem vállalkozott, hogy az iskolahatóság valamelyik tagjával vasárnap tárgyaljon, bármennyire sürgette is őt az idő, de arra sem mutatott hajlandóságot, hogy vasárnap vonatra üljön, ha történetesen hétfőn reggel kellett volna valamelyik iskola vezetőjét felkeresnie. Gyalog esetleg szívesen elindult volna az útra. Vasárnap vonatra ülni szentségtörésszámba ment, hiszen ez megakadályozza a vasutasokat abban, hogy templomba menjenek, és a napot elmélkedéssel töltsék. Howells hiába magyarázta neki, hogy a vonatok amúgy is járnak vasárnap, hogy hirtelen megbetegedett szüleik betegágyához vigyék azok fiait és leányait. Brush azt felelte, hogy a legtöbb szülő szívesen vár még egy napot.

55-56. oldal, Harmadik fejezet (Magvető, 1959)

Kapcsolódó szócikkek: George Marvin Brush · vasárnap · vonat
>!
Zakkant_Tudós

A TGV nevéhez, annak is V150-es kísérleti mozdonyához fűződik a hagyományos vonatok jelenleg érvényes, 575 km/h-s sebességrekordja.

245. oldal

Franco Tanel: A vasút története A gőzmozdonyoktól a gyorsvasútig

Kapcsolódó szócikkek: vonat
>!
Zakkant_Tudós

A kis híján 800 km-es Párizs-Marseille távot ma már 3 óra alatt meg lehet tenni vasúton. (Összehasonlításképpen: a hasonló távolságra fekvő Milánó és Nápoly között 8 órát vesz igénybe az utazás!)

245. oldal

Franco Tanel: A vasút története A gőzmozdonyoktól a gyorsvasútig

Kapcsolódó szócikkek: vonat
1 hozzászólás
>!
Zakkant_Tudós

2004-ben a Japán Központi vasút egyik vezetője nyilvánosan bocsánatot kért az utazóközönségtől, amiért az előző évben a Shinkansen átlagos késése elérte a 12 másodpercet!

243. oldal

Franco Tanel: A vasút története A gőzmozdonyoktól a gyorsvasútig

Kapcsolódó szócikkek: vonat
2 hozzászólás
>!
Zakkant_Tudós

A vonatok legfeljebb 25%-ban felelősek az üvegházhatásért. Adott mennyiségű áru vasúti szállításához feleannyi energia szükséges, mintha kamionokat használnánk, és a légi fuvarozással összevetve ez az érték a tizenkettedére csökken. a közúti közlekedésben ráadásul harminchétszer nagyobb a halálos baleset eshetősége, mint a vasútinál.

238-239. oldal

Franco Tanel: A vasút története A gőzmozdonyoktól a gyorsvasútig

Kapcsolódó szócikkek: üvegházhatás · vonat
2 hozzászólás
Hirdetés
>!
Zakkant_Tudós

    1879-ben, Berlinben a német mérnök, Werner von Siemens bemutatott egy keskeny nyomközű pályán haladó pici mozdonyt, amely egy középső síntől kapta az elektromos meghajtást. Noha gyakorlatilag játékszer volt csupán, harminc embert el tudott szállítani 270 méterre. Ezt a kísérletet tekinthetjük a villamos vasút megépítésére tett első próbálkozásnak.

162. oldal

Franco Tanel: A vasút története A gőzmozdonyoktól a gyorsvasútig

Kapcsolódó szócikkek: vonat
>!
Zakkant_Tudós

Az LNER Mallardjét tartják a világ legszebb Pacific Coronatájának. Hírnevét a gőzmozdonyok 203 km/h-s sebességi világrekordjának felállításával erősítette meg 1938. július 3-án.

142. oldal

Franco Tanel: A vasút története A gőzmozdonyoktól a gyorsvasútig

Kapcsolódó szócikkek: gőzmozdony · vonat
1 hozzászólás
>!
Zakkant_Tudós

Gőzmozdony vezetőfülkéjében utazni még ma is különleges élmény. (…) Van olyan nagy különbség a gőzmozdony és a villany- vagy dízelmozdony vezetése, mint a lovaglás és az autóvezetés között: mindegyikkel el lehet jutni a célba, de az utazás élménye merőben különböző.

123. oldal

Franco Tanel: A vasút története A gőzmozdonyoktól a gyorsvasútig

Kapcsolódó szócikkek: gőzmozdony · vonat
1 hozzászólás
>!
Zakkant_Tudós

A nyitott vezetőfülkében a tűzszekrény mellett pokoli meleg volt, de már két lépésre onnan rettenetes hideg. Ám még ez a szenvedés is jobbnak tűnt annál, amit a mozdonyvezetőknek még a század elején kellett kiállniuk a zárt fülkéjű FS 470-es mozdonyokban, amelyeket nem ok nélkül becéztek „krematórium”-nak.

122. oldal

Franco Tanel: A vasút története A gőzmozdonyoktól a gyorsvasútig

Kapcsolódó szócikkek: gőzmozdony · vonat