Tarr Béla személy

Hafner Zoltán (szerk.): Krasznahorkai beszélgetések
Zsadányi Edit: Krasznahorkai László
Veiszer Alinda: Ráadás
Hegyi Ede: A senki
Balássy Fanni: Hol is kezdjem
!

Tarr Béla (Pécs, 1955. július 21. –) Kossuth-díjas magyar filmrendező, forgatókönyvíró. Édesapja id. Tarr Béla díszlettervező volt, többek között a Magyar Állami Operaházban, édesanyja, Tarr Mari (született Huszt Mária), a Madách Színház elismert súgónője. Testvére Tarr György festőművész, restaurátor.

2012-től a Magyar Filmművészek Szövetségének elnöke
https://hu.wikipedia.org/wiki/Tarr_B%C3%A9la_(filmrende…


Idézetek

Pancsurka>!

A legjobb díj a Kossuth-díj. Az legalább visszaadható. Én várom, hogy mikor jönnek érte. Én odaadom.
(Tarr Béla)

125. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Kossuth-díj · Tarr Béla
3 hozzászólás
Chöpp >!

Igaza volt apának, az élet egyetlen hosszú beállítás egy Tarr Béla-filmben.

112. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Tarr Béla
Chöpp >!

A film végére úgy éreztem magam, mintha a Tarr Béla rendezte Sátántangót kellett volna megnéznem. Visszafelé játszva. Hang nélkül. Úgy azért tényleg nehéz lenne élvezni. És sztenderd lejátszásban sem egy könnyű mű. És nem azért, mert szar. Hanem azért, mert odaver. Mert az életeddel játszik.

103. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Sátántangó · Tarr Béla
narziss>!

Azt hiszem, olyan önáltatások és hazugságok között élünk, hogy abban a pillanatban, amikor egy valóságos kijelentés megüti a fülünket, aránytalanul vagy igazságtalanul sötétnek érezzük. Sötétnek és depresszívnek. Jó példa rá Beckett, akit én egy kimondottan romantikus léleknek látok. Beckettre nem lehet azt mondani, hogy depresszív. A világ, az igen, az nyomasztó, de az ő kijelentései nem azok. Tarr Bélát és engem is sokan vádolnak azzal, hogy egyoldalú és nyomasztó képet festünk a világról. Egyszer kijött valaki a Kárhozat után a moziból, és azt mondta, a jegy mellé esernyőt is kellett volna adni. De miért kívánják a filmjeinktől, hogy süssön bennük a Nap? Odakint állandóan szakad. Ha odakint egyszer még sütni fog, az elsők között leszünk, akik nem habozunk majd erről tudósítani.

Hafner Zoltán: A következő pillanat reménye (1994) - részlet; 49. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Tarr Béla
AeS P>!

De fél óra múltán már kényelmetlen a szék. Újabb fél órával később már dohányoznom is kéne. A film végére úgy érzem magam, mintha a Tarr Béla rendezte Sátántangót kellett volna megnéznem. Visszafelé lejátszva. Hang nélkül. Úgy azért tényleg nehéz lenne élvezni. És sztenderd lejátszásban sem egy könnyű mű. És nem azért, mert szar. Hanem azért, mert odaver. Mert az életeddel játszik.

52. oldal (Napkút, 2019)

Kapcsolódó szócikkek: Tarr Béla
Manni>!

Peter Körte nemcsak a regényt, hanem a Tarr Béla rendezésében készült filmet is szemügyre veszi. A Sátántangót a tökéletes reménytelenség panorámájának tartja, mivel még a negatív metafizika utolsó bástyáit is megkísérli lebontani. A kallódó szereplők számára azért nem adatik meg még az apokalipszis sem, mert még a szörnyűséges vég gondolatában is túlságosan sok vigasz rejlene.

12. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Tarr Béla