!

tanár személy

Isla Dewar: Tánc a világ végén
Murakami Haruki: Szputnyik, szívecském!
John Grisham: Csodatévő
Bächer Iván: Névsorolvasó
Thomas Mann: Lotte Weimarban
Darren Shan: A Vámpírok Hegye
Eric Berne: Emberi játszmák
Orson Scott Card: Végjáték
Terry Pratchett: Mort
A. S. Neill: Summerhill
Erich Fromm: Az Önmagáért való Ember
Fekete István: Almárium
Esterházy Péter: A szabadság nehéz mámora
Raymond Queneau: Zazie a metrón
E. L. Doctorow: A költők élete
G. Szabó Judit: Barbara, ez több a soknál!
Fóti Péter: Útmutató rebellis tanároknak
Kürti Jarmila: Kreativitásfejlesztés kisiskoláskorban
Esterházy Péter: Egy kékharisnya följegyzéseiből
José Saramago: Az embermás
Popper Péter: Az önmagába térő ösvény
Buda Béla: Empátia
Stefan Zweig: Clarissa
Bart István (szerk.): Entrópia
Kathryn Lamb: Engedjenek ki! Segítség!
Robert T. Kiyosaki: Kijutás a mókuskerékből
Benkő Dániel: Megőrültem
Thomas Bernhard: Kioltás
Juhász Gyula: Orbán lelke
Gundel Takács Gábor (szerk.): Ami egyszer elmúlt, nem múlik el többé
Dan Millman: Az elveszett évek
Daniel Pennac: Iskolabánat
David Storey: Saville
Jankovics Éva: Miért dobtad el az életed?
Havas Henrik: Negyvenkilencesek
Zilahy Péter: Az utolsó ablakzsiráf
Linwood Barclay: Búcsú nélkül
Veiszer Alinda: Záróra
Paul Feyerabend: A módszer ellen
Benjamin Spock: Az iskoláskor
Fodor Miklós: Lényegretörő pszichológia – Magyarázatok az emberi viselkedésre
Mikonya György: Rend a rendetlenségben
Alessandro D'Avenia: Fehér, mint a tej, piros, mint a vér
Tomas Tranströmer: Az emlékek látnak
Ljudmila Ulickaja: Imágó
Kocsis L. Mihály (szerk.): De ki adja vissza a hitünket?!
Stephen Chbosky: Egy különc srác feljegyzései
Maggie Stiefvater: Ballada – A holtak éneke
Bálint Mária: Pedagógiai antropológia és egzisztencialista pedagógia
Popper Péter: Párkapcsolat körkép
Lackfi János: Milyenek MÉG a magyarok?
Dan Wells: Ruins – Romok
Irvin D. Yalom – Ginny Elkin: Minden nappal közelebb
Jerry Mintz: Szabadság és demokrácia az oktatásban
Kapitány Ágnes – Kapitány Gábor: Alternatív életstratégiák
Szeberényi Gusztáv Adolf: Válogatás Szeberényi Gusztáv Adolf írásaiból
J. D. Salinger: Rozsban a fogó
Dan Simmons: Ílion
John Williams: Stoner
Nathan Filer: A zuhanás sokkja
Ngũgĩ wa Thiong'o: Közöttünk a folyó
Stephen King: Rémálmok bazára
Karl Ove Knausgård: Halál
Giovanni Cucci: Virtuális paradicsom vagy pokol.com?
Bodó Márta: Nőszirom
Kácsor Zsolt: A harminckét bolond
Joanne Harris: A St. Oswald fiúiskola
Major Zsolt Balázs – Mészáros Katalin: Farkas vagy áldozat
Umberto Eco: Pape Satan

Idézetek

>!
Morpheus

A szokásos tanács amit a kezdő tanár kaphat: meg kell mutatni a gyerekeknek, hogy ki a főnök, és később aztán lazábbra lehet engedni a gyeplőt. Csakhogy ilyesmi nem létezik. Ha egyszer megteremtettük az elnyomás légkörét, minden későbbi lazítást trükknek vesznek a gyerekek, és igazuk is van, hiszen az ellenállás legkisebb jelére a tanár újra bekeményít.

76. oldal

Fóti Péter: Útmutató rebellis tanároknak Gyerekeknek és szülőknek

Kapcsolódó szócikkek: gyermek · tanács · tanár
>!
Morpheus

Bele kell törődnie a tanárnak abba, hogy a gyerekek az iskolán kívül is tanulnak és hogy az iskolában is tanulnak anélkül, hogy a tanárra állandóan szükségük lenne. Tudják önmagukat és egymást korrigálni, ez pedig fejlődésük egyik fontos motorja, nemcsak az a valami, ami előtt elvileg hajlongani kell.

78-79. oldal

Fóti Péter: Útmutató rebellis tanároknak Gyerekeknek és szülőknek

Kapcsolódó szócikkek: fejlődés · iskola · tanár · tanulás
>!
moniquetm

Mire a Missie belépett, csönd volt. Az olyan gyerekek intenzív, bűntudatos csöndje, akik rosszalkodtak, csúnya dolgokat mondtak, és még csúnyábbakat gondoltak.
Iris jól ismerte ezt a csöndet. Túlóráztak a piszkos kis fantáziák, mondta magának. Ő is ilyen volt valamikor, és ha alkalma nyílt rá, még ma is jókat hahotázott egy-egy malac viccen.
– Ma nagyon leszerepeltetek – mondta.

149. oldal

Kapcsolódó szócikkek: tanár · tanterem
>!
moniquetm

(…) a legutóbbi tanárnőhöz képest, akinek olyan ráncos volt a képe, mint egy mosogatón felejtett, megszáradt edénytörlő rongy, és ráadásul szakálla is volt. Colin nem tudta, hogy a tanárnők fiatalok is lehetnek. Azt hitte, mind olyan öreg, mint Mrs. Mitchell (…)

40. oldal

Kapcsolódó szócikkek: tanár
>!
Morpheus

Az az elképzelés, hogy a gyerek, amikor nem tanul, pusztán az idejét vesztegeti, igazi átokverése – tanárok ezreit és a legtöbb tanfelügyelőt is elvakítja. Ötven éve az volt a jelszó, hogy „Csináld és tanulj” – ma az, hogy „Játszva tanulj”. Vagyis a játék csupán eszköz egy cél elérésére, de hogy valójában milyen célé, nem tudom.

48. oldal

A. S. Neill: Summerhill A pedagógia csendes forradalma

Kapcsolódó szócikkek: cél · gyermek · tanár · tanfelügyelő
>!
Morpheus

Helytelennek tartom, ha tekintély útján erőltetünk rá valamit a gyerekekre. Egy gyerek ne tegyen semmit addig, amíg ő arra a véleményre nem jut, hogy azt úgy kell tennie. Az emberiség szerencsétlenségének forrása a külső kényszer, ami jöhet a pápától vagy az államtól vagy egy tanártól vagy magától a szülőtől. Ami szintén fasizmus.

131. oldal

A. S. Neill: Summerhill A pedagógia csendes forradalma

Kapcsolódó szócikkek: állam · fasizmus · gyermek · szülő · tanár · tekintély
Hirdetés
>!
Morpheus

Az egyetlen parancsolat, amelyet minden szülőnek és tanárnak be kell tartania, a következő: A gyerek oldalán kell állni! A Summerhill attól sikeres iskola, hogy ott ezt a parancsolatot szigorúan betartjuk. Mert mi biztos, hogy a gyerek oldalán állunk, és a gyerek tudat alatt érzi ezt.

136. oldal

A. S. Neill: Summerhill A pedagógia csendes forradalma

Kapcsolódó szócikkek: gyermek · iskola · siker · Summerhill · szülő · tanár
>!
Morpheus

Szerintem az iskolában a tanár iránti tisztelet egy megjátszott hazugság, ami őszintétlenséget igényel. Ha egy személy tisztel valakit, akkor azt önkéntelenül teszi.

205. oldal

A. S. Neill: Summerhill A pedagógia csendes forradalma

Kapcsolódó szócikkek: hazugság · iskola · tanár · tisztelet
>!
Morpheus

A büntetés mindig a gyűlölet kifejezése. A büntetés végrehajtása közben a tanár vagy a szülő utálja a gyereket – és a gyerek ezt érzi.

179. oldal

A. S. Neill: Summerhill A pedagógia csendes forradalma

Kapcsolódó szócikkek: büntetés · gyermek · gyűlölet · szülő · tanár
>!
Morpheus

A szülőnek ritkán jut eszébe a saját szülei és tanárai tanítását vagy a társadalom elfogadott mércéjét megkérdőjelezni. Hajlamos kultúrája egész hitvallását eleve adottnak tekinteni. Túl sok agymunkába kerül átgondolni és elemezni ezeket a hittételeket. Megkérdőjelezésük pedig túl nagy megrázkódtatással jár.

256-257. oldal

A. S. Neill: Summerhill A pedagógia csendes forradalma

Kapcsolódó szócikkek: szülő · tanár · társadalom
1 hozzászólás