Szentlélek fogalom

David Seamands: Gyógyító sebeink
Fanny Flagg: Érdemes élni
Magyar László András (szerk.): Pandaemonium
Jorge Luis Borges: Bábeli könyvtár
Gyökössy Endre: Tanuljunk elmélkedni!
A Katolikus Egyház Katekizmusa
Böjte Csaba – Karikó Éva: Út a végtelenbe
Tamási Áron: A legényfa kivirágzik
Őrsy László: Úttalan utak Ura
Tiffany Reisz: A szirén
I Millenari: Vatikáni szelek szárnyán
Derek Prince: Az eredményes böjt
Balás Béla: Ünnepek
Nicky Gumbel: Questions of Life
Sue Monk Kidd: Szárnyak nélkül szabadon
II. János Pál pápa: Veritatis Splendor
Timothy Keller – Kathy Keller: A házasságról
Alessandro Mari: Nagyon is emberi remény
Walter Kasper: Luther Márton
Lukácsy Sándor (szerk.): A tűz cselekedetei
Gerald Massey: Ancient Egypt: The Light of the World
Gyökössy Endre: Jöjj, éltető Lélek!
Halász Rita: Mély levegő

Idézetek

Futóhomok>!

Bernard Shaw-tól egyszer megkérdezték, hiszi-e, hogy a Bibliát a Szentlélek írta. Shaw azt felelte, hogy minden könyvet, amit érdemes újraolvasni, a Szentlélek írt. Azaz a könyvnek meg kell haladnia a szerző szándékát. A szerző szándéka esendő emberi dolog, a könyvben kell legyen valami többlet.

225. oldal

Jorge Luis Borges: Bábeli könyvtár Válogatott prózaművek

Kapcsolódó szócikkek: George Bernard Shaw · Szentlélek
Uzsonna>!

    A faluban hált a Szentlélek éjjel. Hajnalban látták fényesen elmenni egy piros hintón. Utána harmat és a harmat után illatos fény szállta meg a földet.

103. oldal, Dínomdánom illata

Kapcsolódó szócikkek: pünkösd · Szentlélek
Nazanszkij >!

A Szentlélek nem lakatja jól a bendőt. (római közmondás)

Második rész – A TEST IGAZSÁGA, (L'Harmattan, 2016)

Kapcsolódó szócikkek: közmondás · Szentlélek
BakosJuci>!

Sørennek van egy elképesztően kifacsart elmélete a Szentháromságról. Isten, az Atya találta ki a szenvedést és a megalázást, Isten, a Fiú magától elfogadta azt, és Isten a Szentlélek megadta Krisztusnak a kegyelmet, hogy elviselje.

Arianrhod P>!

The doctrine is the same in the Christian phase, when the Holy Spirit makes its descent on Mary and insufflates her, with the dove for totem instead of some other type of breathing force or soul. There is likewise a survival of primitive doctrine when the Virgin Mary is portrayed in the act of inhaling the fragrance of the lily to procure the mystical conception of the Holy Child. This is a mode of inhaling the spirit breath, or anima, the same as in the mystery of the Arunta, but with the difference that the Holy Spirit takes the place of the spirit of air, otherwise that Ra, as source of soul, had superseded Shu, the breathing force. Such things will show how the most primitive simplicities of ancient times have supplied our modern religious mysteries.

Kapcsolódó szócikkek: Szentlélek
2 hozzászólás
csauperjel>!

[…] a keresztény életet lehetővé tevő erőt a Szent Szellem adja! Semmilyen más erő nem tesz arra képessé, hogy azt az életet éljük, amit Isten tőlünk mint keresztényektől megkövetel. Saját akaraterőnkkel, saját emberi erőnkkel biztosan nem fog menni: csakis a Szent Szellemtől való minél teljesebb függőség vezethet eredményre!

59-60. oldal, Hatodik fejezet - Változások bennünk (Patmos Records, 2018)

Kapcsolódó szócikkek: akaraterő · élet · Isten · Szentlélek
1 hozzászólás
Lunemorte P>!

Azért, aki részes ebben a Szentlélekben, mindenkor víg, mert minden jókkal teljes, örvendez a világi ínségekben, nem búsul a testi fogyatkozásokban, nem ragaszkodik az elmúlandókhoz, nem retteg a haláltúl, mert megholt magának és a világnak, hanem él csak az egy Istennek. Semminek tartja a földi gazdagságot és böcsülletet, megútálja a testi kívánságokat, megzabolázza a rendetlen indúlatokat. Aítatossággal, kegyességgel, mennyei kívánságokkal, állhatatossággal, egy szóval mindennémű mennyei áldásokkal teljes. Aki pedig kirekeszti ezt a Szentlelket, mindjárt a gonosz lélek száll helyébe, mely a kevélységnek szédelgő lelke, a fajtalanságnak tisztátalan lelke, a tévelygésnek, vakságnak, telhetetlenségnek veszedelmes lelke. Valakit pedig ez a lélek megnyergel, azt a pokolnak és kárhozatnak undokságos vétkeivel halmozva teli rakja, világi kívánságoknak hóhérsági alá adja, minden gonoszságnak prédájává tészi.

Lássátok azért, keresztyének, melyik lelket választjátok.

Pázmány Péter: A Szentlélek jövetelének hasznai

Kapcsolódó szócikkek: Szentlélek
virezma>!

Nem tudok a Szentlélekhez imádkozni, a kapcsolatunk teljesen semleges. Jézus szeret, Isten számontart, Mária megért, de a Szentlélek? Mintha nem is létezne. Vagy én nem léteznék a számára. Túlságosan megfoghatatlan, a karaktere sincs olyan jól kidolgozva, mint a többieknek, és sajnos ebben a galamb sem segít. Sosem szerettem a galambokat, a hangjuktól hányingert kaptam, nem is beszélve a fejmozgásukról.

Kapcsolódó szócikkek: galamb · Szentlélek
BakosJuci>!

Jézus azért fogantatott a Szentlélektől Szűz Mária méhében, mert ő az új Ádám, aki megnyitja az új teremtést: „Az első ember a földből való, földi; a második ember a mennyből való” (1Kor 15,47).

(504) 144. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Ádám · emberek · fogantatás · Jézus Krisztus · Szentlélek · Szűz Mária
lzoltán IP>!

     XX. Mindazonáltal a szó eredete elárul valamit, amit, ha összevetjük a szent könyvekkel, nagyon is érdemes tudnunk. A görög eredetű démon ugyanis állítólag a tudást jelentő szóból származik. Az apostol pedig, aki a Szentlélek ihletésére beszél, ezt mondja: A tudás felfuvalkodottá tesz, a szeretet viszont épít. Ezt pedig csak úgy lehet helyesen értelmezni, hogy a tudás hasznos, ha szeretet van benne, szeretet nélkül azonban felfuvalkodottá tesz, vagyis kevélységet támaszt, mely egészen üres, mintha csak a szél dagasztaná. A démonokban tehát a tudás szeretet nélkül van meg, és emiatt annyira felfuvalkodottak, azaz annyira kevélyek, hogy az odaadó tiszteletet és a szertartásokat, noha pontosan tudják, hogy ezek az igaz Istent illetik, saját maguknak követelték, sőt, lehetőség szerint még ma is követelik.

36. oldal, Aurelius Augustinus: A démonokról (Kairosz, 2003)

Magyar László András (szerk.): Pandaemonium A keresztény démonológia kistükre

Kapcsolódó szócikkek: démon · Szentlélek