szentély helyszín
Idézetek
Azt is mondta, hogy a szentélyeknek és oltároknak olyan helyet a legillendőbb kiválasztani, amely messziről látszik, de nehezen megközelíthető: mert kedves, ha látják, akik imádkozni akarnak, de az is kedvező, ha csak a tiszta életűek jutnak fel oda.
115. oldal, Emlékeim Szókratészról - Harmadik könyv (Európa, 1986)
Micsoda lehetetlen egy figura ez a Jehova, akit oly buzgón imádnak! Egy impotens babilóniai holdvalami! Az értelem és a törvényesség se eleven, se holt istene, aki kitúrta az élet, a szerelem és a halál istenét. Egy rögeszmés remete, egész évben a szentélyében kuksol, és töprengve bámulja azt a három silány berendezési tárgyat, amelyet hívei hozzá illőnek találnak: a mérőrudat, a folyadékmérőt meg a súlykészletet! És noha azzal dicsekszik, hogy ő az elvont matematikai tökély, naponta vedeli az áldozati juhok és kecskék meleg vérét, trombitazenét követel, a Nagy Istennőtől, Anattól ellopott ruhákat viseli, és annak illatszereit használja…
169. oldal Kilencedik fejezet - Zakariás vére (1969)
A legenda szerint október hónapban minden kami, elhagyva saját lakhelyét, az Izumo-szentély köré gyűlik, hogy megtárgyalják a szerelmi és házassági ügyeket. Ezt a hónapot az Izumo-szentélyben úgy nevezik: kamiari cuki (az a hónap, amikor a kami jelen van), mindenütt máshol viszont: kanna cuki (a kami távollétének hónapja). Az Izumo főszentélye körül több sorban mellékszentélyek állnak, hogy októberben fogadhassák a vendég kamikat.
76. oldal
Vigyázat! Felnőtt tartalom.
A szentély pici és öreg, csak egy szikla, meg egy tábla mellette, ami megmagyarázza, vajon miért is méltó ez a szikla a tiszteletünkre. Egy foszlófélben levő szalmafonat-kötél tekeredik a szikla nem túl érdekes alakja köré, a naptól, esőtől, széltől foszlasnak indult eperpapír imaszalagokkal van megtűzdelve. Nem tudni milyen élelemmel megtöltött óvatos csomagocskák hevernek a szilka lábánál, nem lehet tudni, mert a vadállatok mindegyiket megbontották, és csak a csomagolásként szolgáló szövetdarabok maradtak.
189. oldal
What helped mightily in enticing intellectuals to the city was the founding by Ptolemy I of the famous Museum. In ancient times, the word museum normally referred to a religious establishment, a temple for the worship of the muses; Ptolemy’s creation was a figurative temple for the muses, a place for cultivating the arts they symbolized. It was an ancient version of a think-tank: the members, consisting of noted writers, poets, scientists, and scholars, were appointed by the Ptolemies for life and enjoyed a handsome salary, tax exemption (no inconsiderable perquisite in the Ptolemaic kingdom), free lodging, and food.
33. oldal, 3. fejezet - The Library of Alexandria (Yale University Press, 2001)