!

szégyen fogalom

Hermann Hesse: Rosshalde
Esterházy Péter: Rubens és a nemeuklideszi asszonyok
Stephen King: A rémkoppantók
Bartis Attila: A nyugalom
Salman Rushdie: Szégyen
Ámosz Oz: Hirtelen az erdő mélyén
Borisz Akunyin: Leviathan
Daniel Keyes: Virágot Algernonnak
Feldmár András: Szégyen és szeretet
Julia Cameron: A művész útja
George R. R. Martin: Kardok vihara
Hérodotosz: A görög-perzsa háború
Lillian Hellman: Egy befejezetlen asszony
Latinovits Zoltán: Verset mondok
Akutagava Rjúnoszuke: A hottoko álarc
Will Berthold: Gyerekgyár
Gergely Mihály: Röpirat az öngyilkosságról
Diogenész Laertiosz: A filozófiában jeleskedők élete és nézetei 1-2.
Andrew P. Morrison: A szégyenkezés
Márai Sándor: A teljes napló 1946
Pierre Lemaitre: Téboly
Nyíri Tamás: Lelkünk démonai és angyalai
Michael E. McCullough – Steven J. Sandage – Everett L. Worthington: Megbocsátás
Joe Abercrombie: Miután felkötötték őket
Hoppál Bori: Kebelbarátnők
Vlagyimir Szorokin: Hóvihar
Oscar Wilde: A readingi fegyház balladája
Feldmár András: Ébredések
Joanne Harris: Csokoládés barack
Brené Brown: Élj szívvel-lélekkel
Lise Bourbeau: Az öt sérülés mely megakadályozza, hogy önmagad légy
Kiss Ádám – Benk Dénes: Kiss Kiss Benk Benk
Brené Brown: Bátraké a boldogság
G. István László: Merülő szonettek
Buda László: Mit üzen a tested?
Kincses Marcell: Coming out könyv
Amy Kathleen Ryan: Szikra
Jessica Sorensen: The Coincidence of Callie & Kayden – Callie, Kayden és a véletlen
Simone de Beauvoir: Félreértés Moszkvában
Lena Andersson: Jogtalan elbirtoklás
Szécsi Noémi – Géra Eleonóra: A budapesti úrinő magánélete
Matt Haig: Én és az emberek
Kalapos Éva: Massza
Száraz Miklós György: Apám darabokban
Lauren Beukes: Torzók
Tabitha Suzuma: Forbidden – Kimondhatatlan
Jan Guillou: Könyörtelenek
Marcus Aurelius – Cassius Dio Cocceianus: Marcus Aurelius elmélkedései
Angela Marsons: Ördögi játszmák
Katerina Diamond: A tanár
Buda László: Mit üzen a lelked?
Bánki György: A legnagyszerűbb könyv a nárcizmusról
Feldmár András: Credo
Michael Cunningham: Mire leszáll az éj
Szaszkó Gabriella: Beszélj hozzám
Szilasi László: Luther kutyái
Leigh Bardugo: Six of Crows – Hat varjú

Idézetek

>!
cassiesdream

A Szégyenkezés Démona azt állítja, hogy az általa elnyomott vágyak hitványak és gonoszok, olyan impulzusok, amelyek bajba sodornak minket. Persze a szégyenérzet valójában nagyon sikertelen módszer igazán bűnös hajlamaink fékentartására. Mert a szégyenérzet azt csinálja, hogy azokat a vágyakat és azokat a hajlamokat nyomjuk el, azokat fojtjuk el, amelyek természetesek lennének, amelyek megszenteltek, amelyekkel az Isten boldoggá akar tenni bennünket, és miután ezek olyan roppant erős vágyak és erők, hogy az elfojtásra minden figyelmünkre szükség van, bármi más betörhet a tudatunkba. Úgyhogy éppen a helytelen és rossz vágyakat, a bűnös vágyakat nem tudjuk ezzel a tudat alá kényszeríteni.

A Szégyenkezés Démona és az Önbizalom Angyala - 2. Szégyenkezés és szexualitás

Kapcsolódó szócikkek: szégyen
>!
csillagka P

A németben a szégyenteljes és a szemérmetlen ugyanaz: a schamlos. Magyarul ki tudom fejezni azt, hogy én szégyellem magam, és szemérmes vagyok, mert más. A szemérmesség az nem azonos a szégyenkezéssel.

A Szégyenkezés Démona és az Önbizalom Angyala - 1. A Szégyenkezés Ördöge

Kapcsolódó szócikkek: szégyen
>!
Sli SP

De a szégyen is csak olyan, mint minden egyéb: ha elég sokáig élünk együtt vele, része lesz a bútorzatnak.

31-32. oldal, Második fejezet - Cipőnyaklánc (Ulpius-ház, 2007)

Kapcsolódó szócikkek: szégyen
>!
Lunemorte MP

A nagyapák ugyanúgy érzik a bántást, a szégyent vagy a zavart, mint bárki más.

346. oldal

Kapcsolódó szócikkek: nagypapa · szégyen
>!
FontolvaHaladó

nem jó annak a tengerbe belépni,
aki a halált nyitott szájjal éli,
mert mivé hangosodik fel fülében,

ahogy zúg, hallgat s megint zúg a szégyen,
ahogy még egyszer akar halni, élni:
üresre forog a hold a fejében.

36. oldal - Aki a holdat őrzi...

Kapcsolódó szócikkek: élet · halál · szégyen
>!
Miamona

(…) tizenöt éve a mikorjössz és holvoltál között váltották egymást az évszakok, áradt ki a Duna és hullott darabokra egy szégyenbirodalom. Mikorjössztől holvoltálig történt minden (…)

Kapcsolódó szócikkek: Duna · szégyen
>!
Chöpp 

Ha én valakit szeretek, akkor biztos, hogy nem akarom őt megszégyeníteni. Mert a szeretet egyik alapvetése az, hogy tudnálak bántani, de nem foglak. Ez a minimum ahhoz, hogy én azt mondhassam, hogy szeretlek. Mert ha azt mondanám, hogy nem tudnálak bántani, az hazugság. Vagy én akkor egy hatalom nélküli senki vagyok. Tehát hogyha azért nem bántalak, mert nem tudlak bántani, az nem jelenti azt, hogy szeretlek. De ha tudnálak bántani, és elhatároztam, hogy nem foglak soha, akkor szeretlek. Ha én azt ismételgetem, hogy én szeretlek, szeretlek, szeretlek és közben bántlak, akkor mégsem szeretlek. És hogyha megszégyenítelek, akkor sem. Akkor bántlak. A bántás nem lehet szeretet. Az én szókincsemben az egy bántás.

54. oldal

Kapcsolódó szócikkek: szégyen · szeretet
>!
fülcimpa

Miért van az, hogy manapság, ha körbenéztek a zene birodalmában, akkor sokkal több japán, kínai, koreai zenésszel találkoztok – karmesterrel, szólistával –, mint húsz, huszonegy, harminc évvel ezelőtt? Miért? Ez mind Shin’ichi Suzukinak köszönhető, aki kitalált egy olyan módszert a zene tanítására, amellyel nem szégyenítik meg a gyerekeket. Nem tudom, hogy ti hogyan tanultatok zongorázni vagy hegedülni, de a gyerekek többsége, vagyis azok, akik a tradicionális módszerekkel tanultak, abban a pillanatban, amikor szabadok, soha többé nem ülnek le egy zongorához. Soha többé nem vesznek fel egy hegedűt. Suzuki módszerének lényege, hogy mindig csak azt kell a gyereknek említeni, amit jól csinál. Az igazat kell mondani, de kell valamit találni, amit a gyerek tökéletesen csinál. Tehát mondjuk, én vagyok a gyerek, és rossz billentyűt ütök le, amikor skálát játszom, viszont a karjaimat vízszintesen tartom, és úgy ülök, ahogy kell. A tanár azt mondja, hogy nagyon jól ülsz. Tökéletesen egyenes a hátad, vízszintesen tartod a karjaid, remek!
A gyerekre nem kell mérgesnek lenni és nem kell neki azt mondani, hogy „Nahát, nem gyakoroltál, hogy lehet így skálát játszani?!” Amikor valakire mérgesek vagyunk, amikor valakit megszégyenítünk, akkor arra tanítjuk azt az illetőt, hogy elkerüljön minket. És elkerülje azt a szituációt, amikor ez megtörténhet. Ezért a tradicionális zenetanítás arra tanította a gyerekeket, hogy amint lehet, elkerüljék a zenélést. Suzuki módszerében nincs büntetés, tehát nem űzi el a tanár a gyerekeket attól, amit tanít nekik.

47-48. oldal

Kapcsolódó szócikkek: gyermek · oktatás · szégyen · tanulás · zene
6 hozzászólás
>!
Nocharity

Hölgyeim és uraim, szégyellem magam, amiért ezt most látom!

43. oldal, Puzsér és a foci

Kiss Ádám – Benk Dénes: Kiss Kiss Benk Benk Egy könyv egy könyvről, aki könyv szeretne lenni…

Kapcsolódó szócikkek: szégyen
>!
Carmilla 

(…) A szégyen ugyanis annyira fáj a léleknek, mint az izzó vas, ami égeti a testet. A szégyennél nincs nagyobb fájdalom. És sajnos a mi kultúránkban az iskolák, a szülői otthonok mind-mind a szégyenre vannak építve.

86. oldal, Ébredések (Jaffa, 2012)

Kapcsolódó szócikkek: szégyen
1 hozzászólás