szatír személy
Idézetek
Néztük, ahogy a havas mezőn szatírok üldözik az erdei nimfákat, akik csókot ígértek nekik, ha meg tudják őket fogni. De ez csak ritkán sikerült. A nimfák azzal szórakoztak, hogy abban a pillanatban, amikor az őrült sebességgel rohangáló szatírok már majdnem elkapták őket, gyorsan fává változtak, a csóri szatír meg teljes sebességgel nekiütközött, és ráadásul egy nagy adag havat is kapott a nyakába.
70. oldal
Ebben az időben történt, hogy Antal úgy vélte, a szerzetesek között ő az első remete. Álmában azonban megtudta, hogy él a pusztában egy nála sokkal kiválóbb remete is. Elindult, hogy megkeresse. Az erdőben találkozott egy hippokentaurral, ember és ló keverékével, aki egy jobb kéz felé tartó utat mutatott neki. Ezután egy másik, datolyát vivő állattal is találkozott, felül emberhez, alul pedig kecskéhez volt hasonlatos. Antal az Istenre esküdve kérte az állatot, hogy mondja meg, kiféle, miféle. A lény azt felelte, hogy ő egy szatír, a pogányok tévhite szerint az erdők királya. Végül Antal egy farkassal találkozott, aki elvezette Szent Pál cellájához.
Remete Szent Pál [január 10. vagy 15.]
A Mesélő Lány az utóbbi időben az ókori mítoszokat, északi regéket és mondákat tartalmazó vaskos, régi köteteket bújta, amelyekre Olivia néni padlásán bukkant; és ily módon számunkra istenek és istennők, kacagó nimfák és csúfolódó szatírok, sorsistennők és valkűrök, manók és koboldok és az egész „zöld nemzetség" általában újra élő valóság lett, ott éltek körülöttünk a gyümölcsösben, az erdőkben és a mezőkön, mintha a földre visszatért volna az Aranykor.
A félelmetes árny
This is one of the many similarities between Greek mythology and the popular beliefs of northern Europe, in which similar daemons and spirits are numerous. There can be no doubt that centaurs, seilenoi, and satyrs were created by popular belief, although art and literature appropriated them and they had no cult.