Packard Twin Six tárgy

Brock Yates: Enzo Ferrari

Idézetek

Molnár_Gyula >!

Gyakran azt is hozzátette (bár nem feltétlenül így történt), hogy amikor V12-es motort szerelt első autóiba, a háború végén látott amerikai Packard V12-es parancsnoki járművek jártak a fejében, ezek pedig igazán lenyűgözték. A történetekben talán van igazság, talán nincs – Ferrari szívesen alakította a múltat aktuális érdekei szerint –, egyvalamit mégis elhihetünk: az autók iránti érdeklődése a háború után már olyan erős volt, hogy a harcok végeztével már az otthonát is elhagyta, hogy beteljesítse vágyait.

24. oldal (Athenaeum, 2017)

Brock Yates: Enzo Ferrari A birodalom, és ami mögötte van

Kapcsolódó szócikkek: Packard Twin Six
1 hozzászólás
Molnár_Gyula >!

Újra versenyautókat akarok gyártani, Colombo – jelentette be. Mit gondol, hogyan kéne megépíteni egy ezerötszázast? Természetesen egy 1500 köbcentis motorra gondolt, amilyen a 158-ast hajtotta – és ami akár a régi-új Grand Prix szabvány lehetett volna egy új versenyidőszakban. Colombo azonnal átlátta, mi a terv. Végtére is a háború előttről számos vetturetta szabványú versenyautó maradt fenn: hathengeres brit ERA-k, erőteljes Maserati 4-CL-ek, és persze a 158-as Alfa Romeók. Enzo Ferrari is meg akarta mérettetni magát – de milyen legyen az új gépezet felépítése? Véleményem szerint tizenkét hengeresre kéne csinálni – felelte Colombo.
Mintha a gondolataimban olvasna, kedves Colombo! – kiáltott fel Ferrari. Colombo utóbb úgy emlékezett, hogy a tárgyalás rövid volt és célratörő. A hosszú távú terveket, határidőket, pénzügyi feltételeket és hasonlókat már egy közeli trattoriában vitatták meg, mielőtt Colombo és Nardi visszatért Milánóba. Colombo 1985-ben publikált emlékiratai szintén megkérdőjelezik a sokak által terjesztett mítoszt, miszerint a V12-es motor Enzo Ferrari termékeny képzeletének gyümölcse. Mint már említettük, a németek 1938-tól igazolták, hogy ebben az elrendezésben nagy versenypotenciál van, ráadásul a gyűlölt Ricart és társa, Bruno Trevisan a háború előtt és után is számos hatékony V12-es variánst készített, az elgondolás tehát aligha számított forradalminak. Ferrari, becsületére legyen mondva, soha nem is állított ilyesmit. Utalt viszont arra, hogy a V12-est az első világháborúban látott Packard gyártmányú vezérkari autók ihlették, ami legalább ugyanennyire hajmeresztő teória – a Mercedes-Benzek, Auto Unionok és Alfa Romeók mellett ezek csak ormótlan, lassú fordulatszámú, lapos dugattyús monstrumoknak tűntek. A legvalószínűbb magyarázat, hogy Ferrari túlfejlett büszkesége miatt nem tulajdoníthatta az ötletet valamelyik vetélytársának.

167-168. oldal (Athenaeum, 2017)

Brock Yates: Enzo Ferrari A birodalom, és ami mögötte van

Kapcsolódó szócikkek: Alfa Romeo · Enzo Ferrari · Maserati · Packard Twin Six