motiválatlanság fogalom
Idézetek
Három fő jellemzőjét emelték ki (a kiégésnek): a kimerültséget, a motiválatlanságot; a negatív viszonyt a munkával, tevékenységgel kapcsolatban, és a csökkent hatékonyságot.
124. oldal
Pál Ferenc: Ami igazán számít 94% Hogyan bánjunk jól magunkkal és másokkal?
motiválatlanságot érzett, nem voltak rendben a dolgai, úgy érezte, valaminek történnie kell, vannak fordulópontok az életben, kell jönnie néha egynek-egynek.
21. oldal, 2. fejezet
A gyerekek és fiatalok magányossága, amely egyértelmű összefüggést mutat a képernyők előtt töltött rengeteg idővel és a szülők általi relatív elhanyagolással, a kutatások szerint az alábbi következményekkel jár: gyönge társas és érzelmi intelligencia, elszigetelődés, a személyiségfejlődés elakadása, motiválatlanság, figyelmetlenség, felszínesség, frusztráltság, agresszió, impulzivitás, szorongás, fóbiák, gyenge kommunikációs készségek, alacsony iskolai teljesítmény, mentális betegségek – hogy a boldogtalanságról ne is beszéljünk!
Nem arról van szó, hogy a fiatal nemzedék másképp gondolkodik majd, hanem hogy kevésbé lesz képes elemző, árnyalt, elmélyült és összetett módon gondokodni. Nem arról van szó, hogy mástól lesz boldog, hanem hogy kevésbé lesz képes a boldogságra, a pozitív élmények átélésére, a flow-ra, mert ezekhez elmélyültségre van szükség. Nem arról van szó, hogy másképp tart majd kapcsolatot a számára fontos személyekkel, hanem hogy kevésbé lesz képes bárkivel is tartalmas emberi kapcsolatra és kevésbé lesz számára bárki is fontos. Nem arról van szó, hogy más fogja érdekelni a világból, hanem hogy kevésbé fogja bármi is érdekelni, motiválni, lekötni. Nem arról van szó, hogy mást fog csinálni, hanem hogy kevésbé fog késztetést érezni, hogy bármit is tegyen. Nem arról van szó, hogy más lesz számára a lényeges, hanem hogy kevésbé lesz számára bármi és bárki is lényeges.
207. oldal
Pál Ferenc: Ami igazán számít 94% Hogyan bánjunk jól magunkkal és másokkal?
A gyerekek kapcsolati és kötődéshiányának eredményeként súlyos motiválatlanság lép fel, a gyerekek és fiatalok alig tudnak maguknak célokat kitűzni és azokért tartósan és sikeresen dolgozni.
166. oldal