Mayflower tárgy
Idézetek
– Claire, ne vedd rossz néven! – mondta Sydney. – Kitűnő cukorkákat készítesz, de nem a Mayfloweren érkeztél Amerikába. Senkit sem érdekel a DNS-ed.
209. oldal, 12. fejezet (Könyvmolyképző, 2019)
Jó kis hajó volt a Mayflower, londoni építésű vízi jármű, száznyolcvan tonnás, negyedrészben a hajót vezető Jones kapitány tulajdona – ami ugyancsak annak a jele volt, hogy biztonságos. Gyakran bérelték londoni kereskedők, ideje nagy részében bort szállított a Földközi-tengeren. Jól felszerelt, tengerálló és tágas térfogatú hajó lévén teljesen alkalmas volt arra, hogy eljuttassa utasait az Újvilágba.
623. oldal, 12. fejezet - Isteni tűzár
Edward Rutherfurd: London 88% Az ezerarcú, nyüzsgő város
A Mayflower útjáról pontos adataink vannak. A kis hajó a Temze széles torkolatában haladva, a tőle jobbra lévő hosszú kenti part mentén kelet felé igyekezett. Majd délre fordult, megkerülte Kent csúcsát, és áthaladva a Calaisi-szoroson, kihajózott a La Manche csatornába. Anglia déli partjának közepe táján, Southamptonnál kellett a Mayflowernek a Speedwell nevű zarándok testvérhajóval találkoznia. A Mayflower a hónap legvégén ért Southamptonba.
624. oldal, 12. fejezet - Isteni tűzár
Edward Rutherfurd: London 88% Az ezerarcú, nyüzsgő város
Amerika nagyon fiatal ország. Ha arra gondolunk, hogy maga a nemzet születése az 1770-es évek végén történt, rájöhetünk, hogy ma (2002-ben) mindössze néhány száz éves. És egy bevándorlókból létrejött ország. A Mayflower megérkezése óta, a tizenhárom gyarmat óta, Amerikában mindig mindenki bevándorló volt. Vagy egy bevándorlónak a gyereke, unokája, közeli vagy távolabbi rokona. És mivel bevándorlókból épült fel a nemzet, ez a legszínesebb, legelképesztőbb, legerősebb egybeolvadása a fajoknak és vallásoknak és nyelveknek, ami ezen a bolygón valaha is létezett.
118. oldal
Ezen a kongresszuson Anton Cermak egyetlen frappáns mondattal meghódította a jelenlevőket.
– Igaz, hogy nem a „Mayflower” fedélzetén érkeztem Amerikába – mondta –, de jöttem, mihelyt tudtam.
336. oldal - 22.
Just three years after its epochal crossing, the Mayflower was unceremoniously broken up and sold for salvage. According to several accounts, it ended up being made into a barn that still stands in the village of Jordans, Buckinghamshire, about twenty miles from London, on the grounds of the British headquarters of the British Society of Friends, or Quakers. Coincidentally, almost in its shadow is the grave of William Penn, the founder of Pennsylvania. He almost certainly had no idea that the barn beside his eventual final resting place had once been the ship that carried Pilgrims to the land he himself did so much to promote.
3
Bill Bryson: Made in America An Informal History of the English Language in the United States
One creature that very much featured in the lives of the earliest colonists was the passenger pigeon. The name comes from an earlier sense of passenger as one that passes by, and passenger pigeons certainly did that in almost inconceivably vast numbers. One early observer estimated a passing flock as being a mile wide and 240 miles long. They literally darkened the sky. At the time of the Mayflower landing there were perhaps nine billion passenger pigeons in North America, more than twice the number of all the birds found on the continent today. With such numbers they were absurdly easy to hunt. One account from 1770 reported that a hunter brought down 125 with a single shot from a blunderbuss. Some people ate them, but most were fed to pigs. Millions more were slaughtered for the sheer sport of it. By 1800 their numbers had been roughly halved, and by 1900 they were all but gone. On September 1, 1914, the last one died at the Cincinnati Zoo.
21