Leonard Cohen személy
Idézetek
Leonard Cohen rajongói a szavak emberei. Hisznek abban, hogy a dal szövege fontosabb, mint a hangszerelés, a csomagolás vagy mint a frontember pöcse. Még az is lehet, hogy legtöbbjüknek a szavak nyújtottak elsősegélyt saját érzelmeik internálótáborában. Az biztos, hogy mind javíthatatlan romantikusok, akik a szenvedély csapdájában vergődnek teljesítményorientált világunkban.
31. oldal (Park, 2016)
Jeff Burger (szerk.): Leonard Cohen 86% Magáról, Cohenről
Ahogy pedig a hajónk oldalát ráérősen nyaldosó hullámokra néztem, azonnal Leonard Cohen jutott eszembe. Nála szokott gyakran megtörténni, hogy az ember nehezen tudja eldönteni, vajon bluest vagy keringőt játszik-e éppen; és hogy az vajon a legboldogabb, vagy a legszomorúbb zene-e, amit valaha hallott.
101. oldal
Oda kellett volna rohanni a lakásához, térdre ereszkedni, úgy kérni bocsánatot. Bár… Leonard Cohen szerint egy férfi soha nem kaphat vissza egy nőt, ha térdepelve könyörög neki. Na, most komolyan, slágerekből meríted a bölcsességet? ember!
212. oldal
„Mindenben ott rejlik egy törés. A törésen keresztül jut el hozzánk a fény.” /Leonard Cohen dala/
14. oldal
Heather Belle – Michelle Fiordaliso: Minden, amit tudni akartál az ex*-ről *egy korábbi házastárs, szerető, kaland vagy „barát”
A teraszajtó nyitva állt, édesanyád Leonard Cohent hallgatott, én pedig azt mondtam neked, hogy valójában egy biztonságos barlang legmélyén élünk, és hogy az égbolt csak egy szikla, amivel eltorlaszoltuk a bejáratot. „És mik a csillagok?”, kérdezted, én pedig azt mondtam, rések, ahol bejöhet a fény. Aztán azt is mondtam, hogy számomra a szemeid is ilyesmik. Apró, apró rések, ahol kijöhet belőled a fény. Hangosan nevettél.
31-32. oldal
A házban valaki betett egy Leonard Cohen cédét.
183. oldal
Nő lakásából megszólal Leonard Cohen „Who by fire” című dala.
Csirkefej
Duncan tudta, hogy ő és Elliott nem egyformák. Elliott biztosan soha nem írt semmit Crowe-ról – vagy ha mégis, akkor egész biztosan olyat, amit nem lehet publikálni. Duncan abban is kételkedett, hogy Elliott érzelmileg elég érett-e ahhoz, hogy értékelni tudja a Juliet lélegzetelállító teljesítményét (amely Duncan szerint sötétebb, mélyebb, teljesebb dalciklus, mint a túlértékelt Blood On The Tracks)* és persze nem tudná felsorolni azokat sem, akik hatottak rá: Dylan és Leonard Cohen természetesen, de Dylan Thomas is, meg Johnny Cash, Gram Parsons, Shelley, a Jób könyve, Camus, Pinter, Beckett és a korai Dolly Parton.
* Vér az utakon (vagy a dalokon) – Bob Dylan albuma.
27-28. oldal, Első fejezet
26-27. oldal