iskola helyszín

Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek
John Steinbeck: Édentől keletre
Gáll István: A ménesgazda
David Brin: A jövő hírnöke
Janikovszky Éva: Már iskolás vagyok
Sam Taylor: Erdő köztársaság
Douglas Adams: Vendéglő a világ végén
Ethan Hawke: Mi a gond velem?
Betsy Udink: Allah & Éva
Kosztolányi Dezső: Aranysárkány
Arthur Conan Doyle: Sir Arthur Conan Doyle összes Sherlock Holmes története I-II.
Thomas Bernhard: Önéletrajzi írások
Henry Fielding: Tom Jones I-II.
P. G. Wodehouse: Mike és Psmith
Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön
Darren Shan: A vámpír inasa
Gárdonyi Géza: Az én falum
Szabó Magda: Álarcosbál
Marcello D'Orta: A lestrapált tanító
Eric Berne: Emberi játszmák
J. M. Barrie: Pán Péter
Szapu Magda: A zűrkorszak gyermekei
Terry Pratchett: Hölgyek és urak
Hamvas Béla: Scientia sacra
Berkesi András: Szerelem három tételben
A. S. Neill: Summerhill
Fekete István: Karácsonyi látogatók
Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 2. – Reflektorfényben
Alice Walker: Kedves Jóisten
John Lydon: Rotten
Philip K. Dick: Időugrás a Marson
Michael Moore: Hülye fehér ember
Budai Szücs Ferenc: Verigudlájf
Albert Einstein: Hogyan látom a világot?
Thomas Gordon – Noel Burch: Emberi kapcsolatok
Polcz Alaine: Gyermek a halál kapujában
Ágai Ágnes: A titkokat az ujjaimnak mondom el
Esterházy Péter: Bevezetés a szépirodalomba
George Bernard Shaw: Pygmalion
John Updike: A kentaur
Ben Myers: Green Day
Erich Maria Remarque: …és azután
Kolozsvári Grandpierre Emil: Árnyak az alagútban
Maxie Wander: Tekints vissza – harag nélkül
Daniel Pennac: Nemkötelező olvasmány
Fóti Péter: Útmutató rebellis tanároknak
Csörsz István: Elhagyott a közérzetem
Latinovits Zoltán: Verset mondok
Buda Béla: Empátia
Réger Zita: Utak a nyelvhez
Anna Gavalda: 35 kiló remény
Guillaume Depardieu: Ezerrel
Alyss Thomas: 1000 fontos kérdés, amelyet fel kell tenned magadnak
Charles Dickens: Örökösök I-II.
Karinthy Frigyes: Gyermekkori naplók – 1898–1899 / 1899–1900
Kathryn Lamb: Engedjenek ki! Segítség!
Émilie Beaumont – Marie-Laure Bouet – Hus-David Colette: Nézd, milyen a gyerekek élete!
Nagy Lajos: A lázadó ember
Szent-Györgyi Albert: Az élő állapot
Alexandra Fischer-Hunold: Lánytörténetek
Peter Lauster: Ne hagyd magad!
Muriel Spark: Mr Robinson
Klaniczay Gábor (szerk.): Európa ezer éve: a középkor I-II.
Thomas Bernhard: Egy gyerek megindul
Bálint Ágnes: Frakk és a foci
Tiziano Terzani: A vég nekem a kezdet
Harlan Coben: One False Move
John Holt: Iskolai kudarcok
Ilja Konsztantyinovszkij: Gyermekrablók
Alföldy Jenő (szerk.): Versek a zsebben
Balázs Mihály – Fényi András – Hegedűs András: Írók, képek
C. S. Lewis: Az öröm vonzásában
Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek?
András László: Egy medvekutató feljegyzései
Linwood Barclay: Búcsú nélkül
Nyerges Ágnes: Mai fiatalok?
Paul Feyerabend: A módszer ellen
Fabio Geda: A tengerben élnek krokodilok
Ambrus Zoltán: Mozi Bandi kalandjai
Mikonya György: Rend a rendetlenségben
Georges Simenon: A türelmes Maigret
Adam Mickiewicz: Pan Tadeus vagy az utolsó birtokbafoglalás Litvániában
II. János Pál: Familiaris consortio – A családi közösség
Todd Burpo – Lynn Vincent: Igazából mennyország
Bodor Béla: Dallamos fekvésváltó gyakorlatok
Völgyesi Ferenc: Lélek és természettudomány I-II.
Thomas Randall: Dreams of the Dead
Clare Sainsbury: Marslakó a játszótéren
Szvetlana Alekszijevics: Fiúk cinkkoporsóban
Kerner Tibor: Sziklaszilárd önbecsülés
Csányi Vilmos: Ironikus etológia
Andreas von Bülow: A CIA és szeptember 11-e
Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: A kör
Murakami Haruki: Miről beszélek, amikor futásról beszélek?
Ernest Cline: Ready Player One
David Walliams: Gengszter nagyi
Révai Gábor: A kisközösségekről
Max Brooks: Zombi túlélő kézikönyv
J. L. Armentrout: Obszidián
Malala Juszufzai – Christina Lamb: Én vagyok Malala
Salla Simukka: Vérvörös
Benedict Wells: Különc
James Lecesne: Trevor
Robert Galbraith: A selyemhernyó
Jerry Mintz: Szabadság és demokrácia az oktatásban
Ignacy Karpowicz: Csoda
Adrian Barnes: Álmatlanok
Tavi Kata: Ballépések
Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: Kulcs
André Stern: …és sosem jártam iskolába
Kapitány Ágnes – Kapitány Gábor: Alternatív életstratégiák
Szeberényi Gusztáv Adolf: Válogatás Szeberényi Gusztáv Adolf írásaiból
J. D. Salinger: Rozsban a fogó
Rachel Renée Russell: Szívzűrök
John Green – David Levithan: Will & Will
Popper Péter: Érteni és elengedni
Papp Dóra: Tükörlelkek
Birtalan Ferenc: 70 vers ellenfényben
Murányi Péter: Természetes Nyelvtanulás
Salla Simukka: Ébenfekete
John Green – Maureen Johnson – Lauren Myracle: Hull a hó
Ngũgĩ wa Thiong'o: Közöttünk a folyó
Berta Ádám: Baleset az építkezésen
Boldogkői Zsolt: Hiénák a betegágy körül
Max Cavalera – Joel McIver: My Bloody Roots – A Sepulturától a Soulfly-ig és azon túl
Gulyás Péter: A végtelen térségek örök hallgatása
Balázsy Panna: Csakazértis
Demi Kirschner: Szörnyek és ketrecek
Chuck Wendig: Halálmadarak
Vida Gábor: Egy dadogás története
Fredrik Backman: A hazavezető út minden reggel egyre hosszabb
Kaszás György: Kreativitássuli
Joanne Harris: A St. Oswald fiúiskola
Erin Watt: Papír hercegnő
Al Jourgensen – Jon Wiederhorn: Ministry
Nora Ikstena: Anyatej
Cara Hunter: Egy közeli ismerős
Michael Robotham: Dédelgetett titkok
Yuval Noah Harari: 21 lecke a 21. századra
Sajdik Ferenc: A varázsló felemeli a ceruzáját
Ransom Riggs: Napok térképe
Michel Bussi: Fekete vízililiomok
Sarah Addison Allen: Az első fagy
Kertész Erzsi: A sárkány nyomában
Adam Kay: Ez fájni fog
Elisabetta Gnone: Jum, a sötét szerzet
Janikovszky Éva: Naplóm
Rényi Pál Dániel: Győzelmi kényszer
Guillaume Musso: Regényélet

Idézetek

vargarockzsolt>!

Az egyik iskola szerint van az általános és az alkalmazott medvészet. A másik iskola szerint alkalmazott medvészet nincs. A két iskola egyetért abban, hogy medve van.

20-21. oldal

Kapcsolódó szócikkek: iskola · medve
7 hozzászólás
LeDi P>!

A legfontosabb, amit az iskolában megtanulunk, az az, hogy a legfontosabb dolgokat nem lehet az iskolában megtanulni.

50. oldal

Kapcsolódó szócikkek: iskola
2 hozzászólás
Kuszma P>!

A csoportos viselkedésben mutatkozik meg, hogy mi a különbség a gimnazisták, a szakiskolások meg az analfabéták között, a diktatúra legfőbb ellenlábasa mindig az iskola, azt kell felszámolni, laktanyává, istállóvá tenni.

344. oldal

Kapcsolódó szócikkek: diktatúra · iskola
3 hozzászólás
Renee_chan>!

– Hogyhogy ilyen jól ismered Daemon Blacket?
Az első alkalom, hogy a diákok szóba állnak velem, és az is azért, mert Daemonnel beszélgettem. Nem tett boldoggá a dolog.
– Július közepén költöztünk a szomszédságukba.
– Ó, most féltékeny vagyok – csücsörített Lesa. – Az iskola fele boldogan cserélne veled.
És én boldogan cserélnék velük.

Kapcsolódó szócikkek: Daemon Black · iskola · Katy Swartz · Lesa
SophieOswald>!

Kevesen tudták a kapitányról, hogy a legjobb iskolákat járta, és mielőtt kalózkodásra adta fejét, érdekes tanulmányt írt a középkori hadviselés történetéről. Ha emberei, ezek a faragatlan tuskók, nem részeg hortyogásban töltötték volna az éjszakákat, néha meghallhatták volna, hogy kapitányuk a kajütjében fel-alá járva ókori latin költőket szaval. Azt azért ők is megfigyelték, hogy az elfogott hajók kapitányát mindig választékos szavakkal, formás búcsúbeszéd kíséretében küldte át a másvilágra, és a zsákmányból is csak egy-egy ritka becsű könyvet vagy értékes műtárgyat tartott meg magának.

76-77. oldal

Kapcsolódó szócikkek: éjszaka · hajó · iskola · James Hook · költő · könyv
>!

Sok pedagógiai szakértő szerint az iskoláknak át kellene állniuk „a négy K” – kritikus gondolkodás, kommunikáció, kollaboráció, kreativitás – oktatásra. Tágabb értelemben véve a technikai készségek helyett a sokoldalúan használható készségekre kellene helyezniük a hangsúlyt […], hogy képesek legyünk alkalmazkodni a változáshoz, új dolgokat tanulni, és ismeretlen körülmények között is megőrizni a mentális egyensúlyunkat.

229-230. oldal, V. rész: Rugalmasság - Oktatás (Animus, 2018)

gjudit8>!

És ha a tanár ahelyett, hogy követelné az olvasást, inkább elhatározná, hogy megosztja a boldogságot, melyet az olvasás szerez?

Kapcsolódó szócikkek: boldogság · iskola · kötelező olvasmány · olvasás · tanár
Gabó>!

Az a véleményük, hogy az iskola a tanításnak azzal a céllal kiépített zsarnoki rendszere, hogy elpusztítsa a szellemiséget, és megölje a kreativitást

75. oldal, 11. fejezet

Kapcsolódó szócikkek: iskola · kreativitás · Sam Grest
Gy_János>!

– Mi újság az iskolában, Noahnoah? – kérdezi az öreg.
    Mindig mindent tudni akar az iskoláról, de nem úgy, mint a többi felnőtt, akiket az érdekel, tud-e Noah viselkedni. Nagyapó azt akarja tudni, viselkedik-e az iskola. Sajnos jóformán szinte soha.
– A tanárunk arra kényszerített minket, hogy írjunk egy fogalmazást arról, mik akarunk lenni, ha nagyok leszünk – meséli Noah.
– Mit írtál?
– "Először inkább arra koncentrálnék, hogy kicsi vagyok.”
– Nagyon jó válasz.
– Ugye? Inkább lennék öreg, semmint felnőtt. Minden felnőtt dühös, csak a gyerekek és az öregek nevetnek.
– Ezt írtad?
– Igen.
– Mit mondott a tanárod?
– Azt, hogy nem értettem meg a feladatot.
– Mire te?
– Hogy ő nem értette meg a választ.
– Szeretlek – mondja nagyapó lehunyt szemmel.

40-41. oldal

Kapcsolódó szócikkek: felnőtt · gyermek · iskola · tanár
krlany IP>!

Ha megfosztjuk a gyerekeket a jó könyvtáraktól, akkor megfosztjuk őket az adatszerzési- és -kezelési technikák fejlesztésétől is, amire az egyre gyorsuló információáramlástól függő munkahelyek megtartásához szüksége van. A kutatás képessége „ma talán a legfontosabb képesség, amellyel (egy mai diák) rendelkezhet” – mondja Julie Walker, az Iskolai Könyvtárak Amerikai Szövetségének ügyvezető igazgatója. „Az iskolában a diákok által megszerzett ismeretanyag nem elegendő egy életre. Sokuk talán négy-öt szakmába is belekóstol. A tájékozódás képessége az, ami számít.”

106. oldal

Michael Moore: Hülye fehér ember és egyéb sajnálatos adalékok az amerikai nemzet állapotához

Kapcsolódó szócikkek: iskola · ismeretszerzés · könyvtár · kutatás · tájékozódás
1 hozzászólás