!

iskola helyszín

Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek
John Steinbeck: Édentől keletre
David Brin: A jövő hírnöke
Sam Taylor: Erdő köztársaság
Douglas Adams: Vendéglő a világ végén
Arthur Conan Doyle: Sir Arthur Conan Doyle összes Sherlock Holmes története I-II.
Thomas Bernhard: Önéletrajzi írások
Henry Fielding: Tom Jones I-II.
Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön
Darren Shan: A vámpír inasa
Eric Berne: Emberi játszmák
J. M. Barrie: Pán Péter
Szapu Magda: A zűrkorszak gyermekei
Terry Pratchett: Hölgyek és urak
A. S. Neill: Summerhill
Fekete István: Karácsonyi látogatók
Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 2. – Reflektorfényben
Alice Walker: Kedves Jóisten
John Lydon: Rotten
Philip K. Dick: Időugrás a Marson
Michael Moore: Hülye fehér ember
Esterházy Péter: Bevezetés a szépirodalomba
Ben Myers: Green Day
Erich Maria Remarque: …és azután
Kolozsvári Grandpierre Emil: Árnyak az alagútban
Maxie Wander: Tekints vissza – harag nélkül
Fóti Péter: Útmutató rebellis tanároknak
Csörsz István: Elhagyott a közérzetem
Latinovits Zoltán: Verset mondok
Buda Béla: Empátia
Réger Zita: Utak a nyelvhez
Guillaume Depardieu: Ezerrel
Alyss Thomas: 1000 fontos kérdés, amelyet fel kell tenned magadnak
Charles Dickens: Örökösök I-II.
Karinthy Frigyes: Gyermekkori naplók – 1898–1899 / 1899–1900
Kathryn Lamb: Engedjenek ki! Segítség!
Nagy Lajos: A lázadó ember
Szent-Györgyi Albert: Az élő állapot
Peter Lauster: Ne hagyd magad!
Muriel Spark: Mr Robinson
Thomas Bernhard: Egy gyerek megindul
Tiziano Terzani: A vég nekem a kezdet
John Holt: Iskolai kudarcok
Ilja Konsztantyinovszkij: Gyermekrablók
Alföldy Jenő (szerk.): Versek a zsebben
Linwood Barclay: Búcsú nélkül
Paul Feyerabend: A módszer ellen
Ambrus Zoltán: Mozi Bandi kalandjai
Mikonya György: Rend a rendetlenségben
II. János Pál: Familiaris consortio – A családi közösség
Thomas Randall: Dreams of the Dead
Clare Sainsbury: Marslakó a játszótéren
Kerner Tibor: Sziklaszilárd önbecsülés
Csányi Vilmos: Ironikus etológia
Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: A kör
Murakami Haruki: Miről beszélek, amikor futásról beszélek?
Ernest Cline: Ready Player One
David Walliams: Gengszter nagyi
Révai Gábor: A kisközösségekről
Max Brooks: Zombi túlélő kézikönyv
J. L. Armentrout: Obszidián
Malala Juszufzai – Christina Lamb: Én vagyok Malala
Salla Simukka: Vérvörös
James Lecesne: Trevor
Robert Galbraith: A selyemhernyó
Jerry Mintz: Szabadság és demokrácia az oktatásban
Ignacy Karpowicz: Csoda
Tavi Kata: Ballépések
Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: Kulcs
Kapitány Ágnes – Kapitány Gábor: Alternatív életstratégiák
Szeberényi Gusztáv Adolf: Válogatás Szeberényi Gusztáv Adolf írásaiból
J. D. Salinger: Rozsban a fogó
Rachel Renée Russell: Szívzűrök
Popper Péter: Érteni és elengedni
Murányi Péter: Természetes Nyelvtanulás
John Green – Maureen Johnson – Lauren Myracle: Hull a hó
Boldogkői Zsolt: Hiénák a betegágy körül
Max Cavalera – Joel McIver: My Bloody Roots – A Sepulturától a Soulfly-ig és azon túl
Demi Kirschner: Szörnyek és ketrecek
Vida Gábor: Egy dadogás története
Joanne Harris: A St. Oswald fiúiskola
Al Jourgensen – Jon Wiederhorn: Ministry
Yuval Noah Harari: 21 lecke a 21. századra
Ransom Riggs: Napok térképe

Idézetek

>!
selfmadehell P

Nagy örömöt szerzett, amikor feltalálták végre az iskolát. Persze nem a büdös kölykök örültek neki, Egyáltalán nem. A szülők teltek el nagy elégedettséggel. Milyen csodálatos ötlet! Vége a büdös kölykök randalírozásának.

136. oldal

Kapcsolódó szócikkek: iskola
>!
selfmadehell P

Az iskolába a büdös kölykök voltaképpen nem azért járnak tehát, hogy ott írni-olvasni megtanuljanak – ezt csak néhány nyájtermészetű egyed teszi, később az ő segítségükkel jönnek létre a zsarnokságot kiszolgáló intellektuális intézmények, amelyekről szót ejtek még – , hanem azért, hogy kitanulják az ellenállás legkülönfélébb formáit, és azokat a felnőtt életükben sikeresen alkalmazzák a társadalomban megjelenő elnyomás ellen.

142. oldal

Kapcsolódó szócikkek: iskola
1 hozzászólás
>!
Chöpp 

Az iskola nem jelent semmit, tehát az sem jelent semmit, ha lógok. Az iskolák egyáltalán, de különösen az elemi iskolák borzasztó, a fiatal embereket már csírájában romboló intézmények. Az iskola, mint olyan a gyerek gyilkosa. És ezekben a német iskolákban egyáltalában a butaság a szabály, és a rossz szellem a hajtóerő.

Egy gyerek, 34. oldal

Kapcsolódó szócikkek: iskola · oktatás
>!
Lunemorte MP

Az Iskola neurotikus. Olyan világot akar, amiben nincs semmi új, nincs meglepetés. Márpedig ez a kényszerbetegek világa, véletlenül sem egészséges világ.

69. oldal

Kapcsolódó szócikkek: iskola
>!
Fleur_Rouge_Cerise 

Általában az iskola a legjobb választás – ha nem is a tanulásra, de az élőhalottak támadása elleni védekezésre.

99. oldal

Max Brooks: Zombi túlélő kézikönyv Tökéletes védelem az élőhalottakkal szemben

Kapcsolódó szócikkek: iskola · zombi · Zombi támadás/apokalipszis
>!
Gabó

Az a véleményük, hogy az iskola a tanításnak azzal a céllal kiépített zsarnoki rendszere, hogy elpusztítsa a szellemiséget, és megölje a kreativitást

75. oldal, 11. fejezet

Kapcsolódó szócikkek: iskola · kreativitás · Sam Grest
Hirdetés
>!
krlany I+SMP

Ha megfosztjuk a gyerekeket a jó könyvtáraktól, akkor megfosztjuk őket az adatszerzési- és -kezelési technikák fejlesztésétől is, amire az egyre gyorsuló információáramlástól függő munkahelyek megtartásához szüksége van. A kutatás képessége „ma talán a legfontosabb képesség, amellyel (egy mai diák) rendelkezhet” – mondja Julie Walker, az Iskolai Könyvtárak Amerikai Szövetségének ügyvezető igazgatója. „Az iskolában a diákok által megszerzett ismeretanyag nem elegendő egy életre. Sokuk talán négy-öt szakmába is belekóstol. A tájékozódás képessége az, ami számít.”

106. oldal

Michael Moore: Hülye fehér ember és egyéb sajnálatos adalékok az amerikai nemzet állapotához

Kapcsolódó szócikkek: iskola · ismeretszerzés · könyvtár · kutatás · tájékozódás
1 hozzászólás
>!
Fleur_Rouge_Cerise 

Akármi is a bajom, a suliban kaptam el. Az Albert Einstein Gimnázium egy darab óriási baktériumtenyészet, valóságos cseppfertőzés-orgia!

42. oldal

Kapcsolódó szócikkek: iskola
>!
Renee_chan

– Hogyhogy ilyen jól ismered Daemon Blacket?
Az első alkalom, hogy a diákok szóba állnak velem, és az is azért, mert Daemonnel beszélgettem. Nem tett boldoggá a dolog.
– Július közepén költöztünk a szomszédságukba.
– Ó, most féltékeny vagyok – csücsörített Lesa. – Az iskola fele boldogan cserélne veled.
És én boldogan cserélnék velük.

Kapcsolódó szócikkek: Daemon Black · iskola · Katy Swartz · Lesa
>!
Sli SP

– (…) iskola nélkül is tudhat valamit az ember, és olyan is akad, aki teljesen buta marad az iskolában.

356. oldal, Első kötet - Hetedik könyv (Magyar Könyvklub, 2003)

Kapcsolódó szócikkek: iskola · Tom Jones