fotós személy
Idézetek
Kétféle az ember.
Az egyik fotózik, a másik nem fotózik.
Aki fotózik, az mind tud fotózni. fotózni csak az nem tud, aki nem akar.
Nehéz dolog ez. Ez is. A fotózás. Mikor művészet és mikor szakma? Mikor profi és mikor amatőr? Ide is illik az értelmező szótár brácsás címszava. „Fotós az, aki tud vagy szokott fotózni.”
Ráadásul rengeteg a fotós. Brácsás is van elég, de fotós még annál is több van. Aki nem tud mit kezdeni magával, ráadásul botfüle van, az vagy pszichológusnak megy, vagy fotósnak.
134. oldal, A táskás fotós
– Egy fotográfusnak és egy újságírónak egyaránt kötelessége dokumentálni a történteket, elmondani az igazat, és nem hagyni, hogy az emberek felejtsenek.
461. oldal, Holdfény-szonáta (Alexandra, 2019)
Edward Rutherfurd: New York 89% A város, ahol az álmok születnek
Amióta megvan a Leica, sokkal többször exponáltam éjjel, kézből félperceket, mint ahány technikailag kifogástalan képet készítettem. Az éjszakai felvétel valamiképpen az állati látást hozza vissza. A valószínűtlen fények, a kéz remegése egyszerűen atavisztikussá teszi a képet.
Vigyázat! Felnőtt tartalom.
A cikket a Vajdaságban készítette az újságíró, s ami miatt a fotós röhögve osztogatta, a következő mondat volt (tulajdonképpen falfelirat): Milošević Slobodan, kössön csomót a faszán.
Lovas Ildikó: Kijárat az Adriára James Bond Bácskában
Még világosban követitek a puma nyomát. De a biztonság kedvéért egy elemlámpát is magadhoz veszel.
A csaknem két méter hosszú, sűrű bundát viselő vadmacska kecsesen ugrál egyik szikláról a másikra, le a kanyon mélyéig. Végül megáll egy keskeny sziklaplatón.
A turista előkapja a gépet és csinál pár fényképet.
– Hát, ennél lehetne jobb is – elégedetlenkedik. – Közelebb kellene mennünk.
Hogy a platót elérjétek, veszélyes szakaszon kellene lejjebb mászni – ráadásul kedvezőtlen fényviszonyok közt…
_
Ha a leereszkedés mellett döntesz, ugorj a 19. oldalra
_
Ha vársz, és továbbra is fedezékből akarod megfigyelni a pumát, ugorj az 52. oldalra
_
108. oldal
520. oldal
Kiálló acélcsövekbe kapaszkodva rohantak ki a rázkódó házból. Harminc méteren keresztül futottak a rázkódó betonon, amikor Billy felüvöltött. „Leesett az objektívem!” Marosnak ideje sem volt kiáltania, hogy „Hagyd már, Billy!”, a fiú azonnal meg is fordult. Mindketten látták, hogy nincs messze, úgy húsz méterre eshetett le a fiú válláról az utcán. Billy roppantul büszke volt az új objektívjére. Nyolcszáz dollárról alkudta le egy japán cserediákkal a Huréja bárban. Tényleg szép darab volt, azt meg kell hagyni, EF 70-200 mm-es Canon objektív. Egyfolytában felvágott azzal, hogy a piaci ár harmadáért meg tudta szerezni. A végén csak háromszáz dollárt adott érte. Az objektívet is maga alá temette a fal Billyvel együtt. Marosnak a kapkodó ügyintézés jutott még az eszébe a bombázás után. A kurdok kutatása a romok alatt. Billy mozdulatlan, piszkos és merev teste, ahogyan ráborulva fekszik arra a kurva objektívre még a halálban is.
93. oldal, A szobrok
Jászberényi Sándor: A varjúkirály 88% Nyugati történetek
A polcokon ott sorakozott felszerelése: öt védővel ellátott és puha bőrtokba zárt objektív, két Nikon F és a vastag szövetbe csomagolt Rangefinder. Egy hivatásos fotós eszköztára, üreg gépezetek, öregek és viharvertek, karcosak és sebhelyesek a fémgomboktól és zipzáraktól, a sirokkótól űzött homoktól és a kopár hegyek szikláitól…
20. oldal