Die Hard film
Idézetek
Ezentúl velem fogsz fel-alá rohangálni a Nakatomi Plázában. Szamurájkarddal mentünk meg egy kövér, meleg maffiózót, akit Genda Tessho szinkronizál… Steve Buscemivel robbantunk fel egy aszteroidát, aztán besöpörjük az Arany Málna díjat, Willis.
[…] a korábbi epizódoktól eltérően itt a savanyú humorú New York-i zsaru kap maga mellé egy méltó társat Zeus Carver személyében, akinek neve egyszerre idézi meg a görög mitológia villámistenét és Raymond Carvert, a huszadik századi amerikai irodalom kisrealista novellistáját, előrevetítve a kisember emberfeletti hőssé válását.
153. oldal - Die Hard - Az élet mindig drága
Lichter Péter: 52 humoros film A Gyalog-galopptól a Die Hard 3-ig
A Die Hard egyik részét vetítették Bruce Willisszel, és Miss Purvey izgalmasnak találta Bruce Willist.
108. oldal
A megtörténő dolgok olvashatóságának allegóriáját […] kiteljesíti és kiterjeszti, hogy amint Victor a regény világában valóságosként tapasztalt, majd filmforgatásként egyaránt megélt szituációkban találja magát, úgy a háttérben egy hatalmas, lenémított televízión – ellentéteként a csupán forgatókönyvként és hangként észlelt instrukcióknak – a Die Hard (Drágán add az életed) című akciófilm folytatása fut egy olyan készülékről, mely a végén automatikusan visszatekeri a szalagot. Az újrajátszás és az ismétlés metaforájaként nemcsak a folyamatosan, váratlanul terroristák ellen vívott harcokba-akciókba bonyolódó, az életét mind nehezebben adó (a klasszikus akciómozi folytatásának szlogenje: „Die Harder” – magyarul Még drágább az életed) főszereplő John McClane/Bruce Willis figurája tükrözi – bár meglehetősen görbe tükörként – Victor Wardét, de a filmben futó film is a Glamoráma végtelen regresszusba torkolló mise en abyme-jává válik, melyben valós és imaginárius, aktuális és virtuális, karakter és az azt megformáló újabb és újabb egymásba fordulása pillantható meg. A harmadik fejezet elején, Londoban bukkan fel először a Christian Bale-hasonmás, akinek leírásában a színész és a Marry Hannon-filmben általa megformált Patrick Bateman (aki maga is szereplője a Glamorámának: úgy lép színre még New Yorkban, mint aki épp a ’91-es regény egyik jelenetéből érkezett) jellemvonásai íródnak egymásra.
174. oldal (Glamoráma)
Fodor Péter – L. Varga Péter: Az eltűnés könyvei Bret Easton Ellis
He'd even tried to talk them out of it, told them they didn't owe him, humanity, or anyone else a damned thing, that when happiness slows up enough for you to catch it, you grab it with both hands and lock it in your closet. Mia had just given him this look that only a woman can give a man and told him he'd watched too much Die Hard.
Breakers - Part III: Liftoff: 26
Ui. Csak úgy véletlenszerűen: A szerelem hálójában, Átejtve, Harry és Sally, Bazi nagy görög lagzi (az a család nem normális) és Tizenhat szál gyertya.
[…]
Ui. Jó az ízlésed, és valami azt súgja nekem, hogy láttad is ezeket a filmeket. Pedig én Bruce Willis- és Die Hard-rajongónak tippeltelek.
15. fejezet
“Honestly, it’s like nails scratching down the chalkboard of my soul.”
“Well, that’s dramatic. Here’s your chance to walk away. Take it.”
“Not going to happen. Not when you look like you’ve been running around Nakatomi Plaza fighting Hans.”
“Again, no idea what you’re talking about.”
He just blinked. “It’s one of your favorite movies.”