!

Buddha személy

Dan Brown: Angyalok és démonok
Ole Nydahl: Ahogy a dolgok vannak
Elizabeth Gilbert: Eat, Pray, Love – Ízek, imák, szerelmek
Christopher Moore: Mocskos meló
David Mitchell: Szellemírók
Shan Sa: A gójátékos
Füst Milán: Ez mind én voltam egykor
Hamvas Béla: Scientia sacra
Bill Bryson: Majdnem minden rövid története
Jamamoto Cunetomo: Hagakure
Philip K. Dick: VALIS
Pearl S. Buck: Az utolsó kínai császárné
Germanus Gyula: Kelet varázsa
Benjamin Hoff: Micimackó és a Tao
Vekerdi József (szerk.): Buddha beszédei
Hamvas Béla: A száz könyv
Szögyal Rinpocse: Tibeti könyv életről és halálról
Kim Stanley Robinson: A rizs és a só évei
Baktay Ervin: India bölcsessége
Szapu Magda (szerk.): Ifjúsági „szubkultúrák” Magyarországon és Erdélyben
Su-La-Ce: Reggeli beszélgetések Lin-csi apát kolostorában
Gustav Meyrink: Gólem
Popper Péter: Az önmagába térő ösvény
Szent-Györgyi Albert: Az őrült majom
Philip José Farmer: A végzet álarca
Őszentsége a XIV. Dalai Láma: Út a nyugalomhoz
Faludy György – Eric Johnson: Jegyzetek az esőerdőből
Okakura Kakudzó: Teáskönyv
Krasznahorkai László: Északról hegy, Délről tó, Nyugatról utak, Keletről folyó
Miklós Pál (szerk.): Kapujanincs átjáró
Neil Gaiman: Anansi fiúk
Ole Nydahl: Első lépés a Gyémánt Úton – Egy utazás, amely történelmet írt
Julius Evola: A felébredés doktrínája
A pillangó álma
Deepak Chopra: Buddha
Gaby Naher: A sárkánnyal harcoló
Dan Brown: Az elveszett jelkép
A Szoga fivérek krónikája
Vszevolod Ovcsinnyikov: A cseresznyefa ága
Martin Buber: Én és Te
Arthur Koestler: Japán
Szögjal Rinpocse: Pillanatról pillanatra
Christopher Moore: Csak egy harapás
Popper Péter: Lélekrágcsálók
Georg Feuerstein: Tantra, az extázis ösvénye
Viktor Pelevin: T
John Green: Alaska nyomában
Őszentsége a XIV. Dalai Láma: Tibeti buddhizmus
Héjjas István: A keleti vallások filozófiája és világképe
Kovács Lajos – Csupor Dezső – Lente Gábor – Gunda Tamás: Száz kémiai mítosz
Schirilla György: Vegetáriánuskönyv
Paolo Bacigalupi: A felhúzhatós lány
Szabó Kázmér: Megszépülés
Irvin D. Yalom: A terápia ajándéka
Tuna Kiremitçi: Minden ima az égbe száll
Dömötör Endre – Miklya Anna: Quimby
Bronnie Ware: Életkönyv
Rhonda Byrne: Határtalan gondolatok
Ole Nydahl: Ahogy a dolgok vannak – a valóság minden elképzelésen túl
Popper Péter: Kiadatlan írások
Kicsi Sándor András: Kihalt nyelvek, eltűnt népek
Ruth Ozeki: Az idő partjain
Irvin D. Yalom: Terápiás hazugságok
Yuval Noah Harari: Sapiens
Scott Hawkins: Az Égett-hegyi könyvtár
Ruby Wax: Mindfulness-kalauz
Jack Kornfield: A bölcs szív
Christopher Moore: Lestrapált lelkek
Péczely Dóra (szerk.): Budapest off
Thich Nhat Hanh: Megbékélés
Steven D'Souza – Diana Renner: A nemcselekvés
Viktor Pelevin: Titkos pillantások a Fudzsi-hegyre
!

Buddha

!

Buddha


Idézetek

>!
alaurent P

Cselekményleírást tartalmazó szöveg

…a Mester előadása arról szólt, hogy Buddha tanításában nincs semmi erőfeszítés.Nem jár az üdvözülés útján az, aki gyorsan jár. Nem lelhet az útra az, aki keresi, viszont rajta jár, aki nem keresi.
Hívek! – szólt végül Lin-csi. – Értsétek jól a pátriárkát, s ne tegyetek semmit az üdvözülésért. Csak a hétköznapi dolgokhoz kell tartania magát az embernek, és ügy-nélkülinek maradnia. Legyetek önmagatok mesterei ott, ahol éppen vagytok, és ott helyben megigazultok. Minden nap, minden reggel, mindenütt – fejezte be tanítását Lin-csi apát, kolostorában, a Huo-to folyó partján.

1. beszélgetés

Kapcsolódó szócikkek: Buddha
>!
Algernon +SP

Lehet Isten, Buddha, az Erő, Jehova, a szingularitás, a középpont… nevezheti, aminek akarja, a végeredmény ugyanaz. A tudomány és vallás ugyanazt az igazságot támasztja alá: a teremtés atyja a színtiszta energia.

93. oldal

>!
cassiesdream

Az ifjú trónörökös herceg neve: Sziddhártha Gautama. Sziddhártha herceg 29 éves korában elhagyta a családját, lemondott a hatalomról és gazdagságról és a vándor szerzetesi életet választotta. Ezt a döntést hosszas meditáció és egy különös élmény előzte meg, amely egyes források szerint meditációs látomás, más források szerint valóságban megtörtént esemény volt. Az élmény során Sziddhártha herceg egy csaknem magatehetetlen öregemberrel, egy súlyos beteggel, majd egy halottat vivő menettel találkozott, és ezek tudatosították benne az öregség, a betegség és a halál elkerülhetetlenségét és ezen keresztül a földi élet szenvedés-természetét. Ezt követően egy vándorszerzetes jött vele szemben, aki elmondta, azért választotta az otthontalanságot, hogy megkeresse a szenvedésekből kivezető ösvényt, vagyis a megváltáshoz vezető utat.

109. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Buddha
>!
cassiesdream

Az Én-illúziótól való megszabadulás feltétele valamennyi tudati szennyeződés teljes kiküszöbölése, felégetése, ellobbantása. A nirvána (páli: nibbána) szó éppen ezt jelenti: ellobbanás. Ezen szó európai nyelvekre való szószerinti lefordítása számos téves értelmezésre adott lehetőséget. Egy időben pl. a buddhizmust a nihilizmussal azonosították, amelynek célja a fizikai és szellemi megsemmisülés. Ezt az interpretációt látszott támogatni a kanonizált buddhista szövegekben található némely paradox kijelentés. Amikor például egy tanítvány azt kérdezte, hogy Buddha a nirvánába való végleges távozása után még létezik-e, azt a zavarba ejtő választ kapta, hogy megalapozatlan az állítás, hogy Buddha továbbra is létezik, megalapozatlan az is, hogy nem létezik, megalapozatlan az is, hogy létezik és nem létezik egyszerre, és megalapozatlan az is, hogy sem létezik, sem pedig nem létezik. A nirvánára ugyanis nem lehet értelmezni azt a köznapi fogalmat, hogy létezés, mivel ez térhez és időhöz kötött fogalom. A nirvánában azonban nincs értelme olyan fogalmaknak, mint tér és idő. A nirvána nem valamiféle hely, ahol lenni lehet, hanem inkább tudatállapot, a tökéletes szellemi szabadság és szenvedésmentesség tudatállapota. Van olyan buddhista bölcseleti értelmezés, amely szerint szamszára és nirvána voltaképpen azonosak és úgy viszonyulnak egymáshoz, mint a fényképészetben a negatív film és a pozitív másolat. Ami az egyiken fehér, a másikon fekete, és viszont. Hasonló a helyzet a szamszára és a nirvána esetében is. Ami egyik nézőpontból valóság, az a másikból illúzió, és viszont. A nirvána elérése annak felismerését és tapasztalását jelenti, hogy amit valóságnak hittünk, nem létezik, amiről pedig úgy látszott, hogy nem létezik, az maga az abszolút valóság.

127. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Buddha · nirvána · szamszára
>!
Cicu

Manóranydzsan Baszu szerint a Tantrák a legősibb szentírások, melyek egyidősek a Védákkal, ha nem idősebbek náluk. Mivel a Védák keletkezését az i.e.-i negyedik-harmadik évezred környékére helyezik, ez azt jelentené, hogy a Tantrák legalább öt-hatezer évesek. Ez egybeesik néhány tibeti buddhista láma véleményével, amely szerint a (buddhista) tantrát legelőször évezredekkel Gautama Buddha előtt tanították. Ezen eredeti tantrikus tanításokat egy másik megvilágosodotthoz, Tenpa Senrab Buddhához, a tibeti bön hagyomány megalapítójához kötik. (12)
Egy későbbi hindu mű, a Nárájaníja-tantra szerint a Védák származnak a Tantrákból és nem fordítva. Az általános tantrikus vélemény azonban az, hogy a tantrák egy újabb, Védákat felváltó kinyilatkoztatást alkotnak. Ehhez hasonlóan a tudósok döntő többsége is elutasítja azon elgondolást, miszerint a tantra a Védák korából vagy azt megelőző korszakból származik.

12 – Lopon Tenzin Namdak, a tibeti bönpo hagyomány Yung-drung bön iskolájának vezetője szerint Tenpa Senrab Buddha 18000 (tizennyolcezer) évvel ezelőtt élt. (A tudomány mai állása szerint az i.sz.-i 8-10. sz. környékén.)

33. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Buddha · buddhizmus · hinduizmus · tantra · tibeti · Védák
>!
Kimmuriel

Buddha egyáltalán nem kedves tanítóbácsi volt, aki békét kívánt szerezni az embereknek.

Deepak Chopra: Buddha Egy fiatalember útja a megvilágosodásig

Kapcsolódó szócikkek: Buddha
Hirdetés
>!
Kimmuriel

Gautamát boldoggá tette helyzete, hiszen mustja húsz éve érlelődött, és eléggé felforrt immár ahhoz, hogy régi énje palackjából kibuggyanjon. Ilyen állapotban a fogékony elme hatalmas mennyiségű tudást képes szavak nélkül is magába szívni, ahogy a gyermek szívja magába az anyja pillantásából, vagy apja megnyugtató lényéből felé áradó tenger szeretetet.

Deepak Chopra: Buddha Egy fiatalember útja a megvilágosodásig

Kapcsolódó szócikkek: Buddha
>!
Kimmuriel

A remete visszabandukolt helyérem a fészer menedékébe, és ismét meditációjába süllyedt. Gautama attól tartott, hogy megint három napig ki sem nyitja a szemét. Pedig négyig nem nyitotta ki.

Deepak Chopra: Buddha Egy fiatalember útja a megvilágosodásig

Kapcsolódó szócikkek: Buddha
>!
Kkatja P

… ha szeretnél a valóság felé haladni, kezdd el magadat is a most belátottak lapján úgy szemlélni: Ez nem az enyém, ez nem én vagyok, ez nem az én énem.

22. oldal Bevezető álomjáték

Kapcsolódó szócikkek: Buddha
>!
Noro 

– Én nem törődöm a túlvilággal, csak annyit, amennyit Buddha tanított, aki sem nem állította, sem nem tagadta a túlvilág létezését. Azt mondta: az élet elég nekem, és amit nem ismerünk, arról ne beszéljünk. Csak az a fontos, hogy a népek az alapvető erkölcs szerint éljenek egymás mellett a földön. Ha valaki egy követ imád, és a benne való hite felemeli, értéket nyer általa.

Kelet fényei felé - Indiában - Nehrunál (492.oldal, Magvető 1975.)

Kapcsolódó szócikkek: Buddha