Sütikezelés a személyre szabott hirdetésekhez

>!

Hamarosan a fenti (vagy ehhez nagyon hasonló) ablak fogadja majd a Molyra érkező látogatókat. Az ok egyszerű (persze leegyszerűsítve): a reklámipar most jutott el odáig, hogy a GDPR-t követve a személyre szabott hirdetések kapcsán a felhasználói beleegyezések kezelésére egységes és könnyen kezelhető megoldások jöjjenek létre. Mi a Quantcast Choice megoldását kezdjük alkalmazni hamarosan, és ezzel egy elég hosszú sor végére állunk be, ezt használja többek között az index.hu, a 24.hu, az nlc.hu, az idokep.hu, a blikk.hu, a hazipatika.com, a pcworld.hu és még sorolhatnám… A Moly Adatvédelmi tájékoztatója bővülni fog egy „Személyre szabott hirdetések kezelése” linkkel, amellyel a korábban megadott engedélyt lehet módosítani.

Mi is ez a személyre szabott hirdetés dolog? A modern hirdetési rendszerek szeretik célzottan megjeleníteni a hirdetéseket: ha te Nyíregyházán élsz, akkor nem egy szombathelyi éttermet fog ajánlani, hanem a környékről valamit. Ha egy online boltban sokáig nézegettél egy terméket, akkor az fog megjelenni neked legközelebb, ha akciós lesz, nem az üzlet egy véletlenszerű terméke. Ezt teszik lehetővé a hirdetési partnerek által elhelyezett sütik.

Mi van, ha nem nagyom jóvá / törlöm / kikapcsolom az összes partnert stb.? Akkor a Moly nem személyre szabott hirdetéseket fog megjeleníteni neked, de ezzel nem tudod kikapcsolni a hirdetéseket, csak megnő az esélye, hogy a reklámok érdektelenek lesznek számodra.

Változik-e bármi más a hirdetésekkel kapcsolatban? Nem, a Moly ugyanazoktól a hirdetéskiszolgálóktól fogja megjeleníteni a hirdetéseket, mint eddig.