Wéber Gábor magyar
1971. december 4. (Budapest, Magyarország) –
Katalógusnév | Wéber Gábor |
---|---|
Nem | férfi |
@GaborWeber | |
@webergabor | |
@GaborWeber |
Képek 1
Könyvei 4
Népszerű idézetek
Mondhatjuk, hogy ők megengedhetik maguknak, de ez is csak a Forma-1 által az évek során létrehozott aránytalanságot és bántó elitizmust példázza.
15. oldal
A gumiabroncsok pontos működésének kiismerése még ma is egyfajta fekete mágiának számít, mivel a használata közben folyamatosan változó, formálódó anyagról van szó, sosincs tökéletes egyezés a tervekkel. Kicsit olyan, mint minden nap pontosan ugyanolyan minőségű kenyeret sütni: elméletben működik, gyakorlatban csak majdnem.
114. oldal
Mélyrepülésből zuhanásba ment át a Williams 2019–2020 között, az utolsó helyre visszaeső egykori nagycsapat már nyomokban sem tartalmazza régi önmagát. Pontosabban ők ugyanott maradtak, ahol húsz éve, az F1 meg elhúzott mellettük, és ezt a széthulló örökséget Claire Williamsnek esélye sem volt egyben tartani.
43. oldal
Érdekességképpen a hétköznapi életben egyre jobban teret nyerő VR-technológia még nem F1-érett, információim szerint egyelőre egyik csapat sem váltott ebbe az irányba. Ennek részben az is lehet az oka, hogy a VR-szemüveg használata sokaknál vált ki tengeribetegséget, illetve ahhoz hasonló tüneteket, így bonyolítva a munkát, vagy kizárva olyan versenyzőket, akik amúgy tökéletes fejlesztői munkát végeznek. Ez az ún. motion sickness, avagy mozgás- vagy utazási betegség volt az oka, hogy Michael Schumacher sosem dolgozott a szimulátorban, mert ő még a normál képernyők előtt sem viselte jól a dolgot.
196. oldal, 6. fejezet - Versenyautó-tervezés (Age N. C., 2019)
Vajon mi a közös a világ egyik leghíresebb építményében és az aerodinamikai mérnökök dollármilliókból felhúzott szentélyeiben? Mindkettőt Gustav Eiffel építette meg először. A világ első szélcsatornája 1906-ban készült és a világhírű francia építész munkája volt. Azóta persze rengeteget változott a technológia és a méretarányok, ma a világ legnagyobb szélcsatornája a kaliforniai Mountain View-ben található 24 m magas, 38 m széles, 100%-os méretarányú modellekkel dolgozik. Hat darab 22 500 lóerős motor csapja benne a szelet, ami olyan erősségű, hogy a helyi repülőjáratokat figyelmeztetik a lehetséges turbulenciára a környéken, ha működésben van.
158. oldal, 6. fejezet - Versenyautó-tervezés (Age N. C., 2019)