!

Wéber Gábor magyar

1971. december 4. (Budapest, Magyarország) –

KatalógusnévWéber Gábor
Nemférfi
Facebook@GaborWeber
Instagram@webergabor
Twitter@GaborWeber

Képek 1

Könyvei 4

Wéber Gábor: Forma-1 a 21. században
Wéber Gábor: Forma-1 az új korszak küszöbén
Wéber Gábor: Forma-1 A-tól Z-ig
Wéber Gábor: Autóverseny szakszótár és értelmező szótár

Népszerű idézetek

anditajthi P>!

Mondhatjuk, hogy ők megengedhetik maguknak, de ez is csak a Forma-1 által az évek során létrehozott aránytalanságot és bántó elitizmust példázza.

15. oldal

Zsanett_M>!

Persze csodák ritkán történnek, így a Mercedes és a Red Bull előnye nem fog néhány hónap leforgása alatt elpárologni, és valószínűleg autót tervezni sem felejtenek el.

59. oldal

Zsanett_M>!

A gumiabroncsok pontos működésének kiismerése még ma is egyfajta fekete mágiának számít, mivel a használata közben folyamatosan változó, formálódó anyagról van szó, sosincs tökéletes egyezés a tervekkel. Kicsit olyan, mint minden nap pontosan ugyanolyan minőségű kenyeret sütni: elméletben működik, gyakorlatban csak majdnem.

114. oldal

Zsanett_M>!

Az autósport csúcskategóriáiban, és különösen a Forma-1-ben leginkább a leszorítóerő kifinomultságában van a hangsúly, vagyis úgy legyen belőle minél több, hogy széles tartományban legyen használható, és ne jelentsen nagy légellenállási veszteséget.

71. oldal

Zsanett_M>!

[…] a jövő egyértelműen a levegőből kivont szén-dioxidból készülő üzemanyagban van, és Ross Brawn is utalt erre nemrég.

104. oldal

Zsanett_M>!

Akármilyen előrejelzésnek is hiszünk, a belsőégésű motorokat nem lehet egyik pillanatról a másikra eltüntetni, viszont az őket hajtó energia karbonsemlegessé tételével nagymértékű szennyezéscsökkenés lenne elérhető világszinten.

104. oldal

Zsanett_M>!

A technológiai fejlődés úgyis mindig utat tör magának, […]

110. oldal

Zsanett_M>!

Mélyrepülésből zuhanásba ment át a Williams 2019–2020 között, az utolsó helyre visszaeső egykori nagycsapat már nyomokban sem tartalmazza régi önmagát. Pontosabban ők ugyanott maradtak, ahol húsz éve, az F1 meg elhúzott mellettük, és ezt a széthulló örökséget Claire Williamsnek esélye sem volt egyben tartani.

43. oldal

schummyka>!

Érdekességképpen a hétköznapi életben egyre jobban teret nyerő VR-technológia még nem F1-érett, információim szerint egyelőre egyik csapat sem váltott ebbe az irányba. Ennek részben az is lehet az oka, hogy a VR-szemüveg használata sokaknál vált ki tengeribetegséget, illetve ahhoz hasonló tüneteket, így bonyolítva a munkát, vagy kizárva olyan versenyzőket, akik amúgy tökéletes fejlesztői munkát végeznek. Ez az ún. motion sickness, avagy mozgás- vagy utazási betegség volt az oka, hogy Michael Schumacher sosem dolgozott a szimulátorban, mert ő még a normál képernyők előtt sem viselte jól a dolgot.

196. oldal, 6. fejezet - Versenyautó-tervezés (Age N. C., 2019)

Kapcsolódó szócikkek: Michael Schumacher
schummyka>!

Vajon mi a közös a világ egyik leghíresebb építményében és az aerodinamikai mérnökök dollármilliókból felhúzott szentélyeiben? Mindkettőt Gustav Eiffel építette meg először. A világ első szélcsatornája 1906-ban készült és a világhírű francia építész munkája volt. Azóta persze rengeteget változott a technológia és a méretarányok, ma a világ legnagyobb szélcsatornája a kaliforniai Mountain View-ben található 24 m magas, 38 m széles, 100%-os méretarányú modellekkel dolgozik. Hat darab 22 500 lóerős motor csapja benne a szelet, ami olyan erősségű, hogy a helyi repülőjáratokat figyelmeztetik a lehetséges turbulenciára a környéken, ha működésben van.

158. oldal, 6. fejezet - Versenyautó-tervezés (Age N. C., 2019)

Kapcsolódó szócikkek: Gustave Eiffel