!

Vassányi Miklós

KatalógusnévVassányi Miklós

Könyvei 5

Vassányi Miklós: Szellemhívók és áldozárok
Kutrovátz Gábor – Vassányi Miklós: A világ bizonyos szimmetriája
Vassányi Miklós: Alaszkától Yucatánig
Fülöp József – Mirnics Zsuzsanna – Vassányi Miklós: Kapcsolatban – Istennel és emberrel
Vassányi Miklós: Hitvalló Szent Maximos teológiája

Kapcsolódó kiadói sorozatok: Károli Könyvek - Tanulmánykötetek L'Harmattan · Károli Könyvek - Műfordítás, forrás L'Harmattan

Szerkesztései 4

Sepsi Enikő – Vassányi Miklós – Voigt Vilmos (szerk.): A spirituális közvetítő
Kendeffy Gábor – Vassányi Miklós (szerk.): Istenfogalmak és istenérvek a világ filozófiai hagyományaiban
Horváth Emőke – Sarnyai Csaba Máté – Vassányi Miklós (szerk.): Egyházi és vallási reformtörekvések régen és ma
Hoppál K. Bulcsú – Szilágyi Zsolt – Vassányi Miklós (szerk.): Áldozat és ima

Fordításai 8

John Locke: Értekezés az emberi értelemről
Jacobus de Voragine: Legenda Aurea
Richard Swinburne: Van Isten?
Marsilio Ficino: Platonikus írások
Johannes Scotus Eriugena: A természetekről
Vassányi Miklós: Szellemhívók és áldozárok
Pascal Pingault: Együtt a szegényekkel
John Toland: Levelek Szerénához

Antológiák 1

Perendy László – Vida Márta (szerk.): A patrisztika műhelyeiből

Népszerű idézetek

Lunemorte P>!

Az isteni akarat az ember vonatkozásában lényegileg a megváltás, amit Maximos az emberi természet megistenüléseként határoz meg.

Vassányi Miklós: Hitvalló Szent Maximos teológiája Értelmezési kísérlet történeti összefüggésben

>!

Kutyáik, mint már mondottuk, farkasokra hasonlítanak; az igához vagy hámhoz úgy erősítik őket, mint mi az ökröket vagy lovakat, és velük húzatják holmijukat egy szánon egyik helyről a másikra a jég tetején. Amikor már nem tudják őket erre használni, akkor megeszik őket.

51. oldal

Vassányi Miklós: Szellemhívók és áldozárok Sámánság, istenképzetek, emberáldozat az inuit (eszkimó), azték és inka vallások írásos forrásaiban

Lunemorte P>!

Vadászatból élnek, s a vadállatok húsát teljesen nyersen fogyasztják. Italuk a vadállatok meleg vére, s nem gondolnak mással, mint hogy a gyomrukat megtöltsék – ebben van a legnagyobb boldogságuk.

54. oldal

Vassányi Miklós: Szellemhívók és áldozárok Sámánság, istenképzetek, emberáldozat az inuit (eszkimó), azték és inka vallások írásos forrásaiban

Lunemorte P>!

A nők bajaira büntetésként tekintenek, mely azért jár, mert nem tettek eleget a viselkedésüket bizonyos periódusokban szabályozó előírásoknak, amelyeket Szedna határozott meg.

94. oldal

Vassányi Miklós: Szellemhívók és áldozárok Sámánság, istenképzetek, emberáldozat az inuit (eszkimó), azték és inka vallások írásos forrásaiban

Lunemorte P>!

Amikor vitték a gyerekeket megölni, akkor ha azok sírtak és sok könnyet hullattak, örültek azok, akik vitték őket, mert előjelnek [pronóstico] vették arra nézve, hogy majd sok vizük lesz abban az évben.

174. oldal

Vassányi Miklós: Szellemhívók és áldozárok Sámánság, istenképzetek, emberáldozat az inuit (eszkimó), azték és inka vallások írásos forrásaiban

2 hozzászólás
Lunemorte P>!

Maximos tehát A Miatyánk rövid magyarázatában a keresztény tanítás velejét fogalmazza meg, különösen amikor arra mutat rá, hogy az emberi természet morális autonómiája illúzió.

Vassányi Miklós: Hitvalló Szent Maximos teológiája Értelmezési kísérlet történeti összefüggésben