!

Varga Zoltán magyar

1935 –

KatalógusnévVarga Zoltán
Nemférfi
Életrajz

Könyvei 3

Varga Zoltán: A nehezen nevelhető felnőtt
Varga Zoltán: Szinán építész dühösen dobbantott
Varga Zoltán: Iskolai ártalmak

Népszerű idézetek

vargajudit P>!

Mindenekelőtt: olyan embert, akinek nincs humora, bármilyen tevékenységet végezne is, nem szabad beengedni az iskolaépületbe.
[…]
A humorérzék nélküli pedagógus katasztrófa.

233. oldal

1 hozzászólás
vargajudit P>!

Szerencsére ha egy gyereket igazán szeretnek a szülei, akkor még a nevelést is csaknem sértetlenül kibírja, és élhet boldogan.

13. oldal

1 hozzászólás
Carmilla >!

Újabb kérdést megfogalmazhatunk: Milyen hatással lehet a gyerekek morális ítéletének fejlődésére az a tapasztalat, hogy más szabályok vonatkoznak a hatalom birtokosára, és mások a hatalommal nem rendelkezőre?

45-46. oldal, A nevelő, a gyerek... (Saxum, 2011)

Kapcsolódó szócikkek: hatalom · tapasztalat
Carmilla >!

    Létezik olyan nevelői mentalitás, melynek egyetlen érve a jól ismert „huszonöt éve tanítok, nekem ne magyarázzon senki”. Ez a könyv azonban nem ilyen nevelők számára íródott, mert ez a beállítottság aligha változtatható meg.

16. oldal, Bevezető (Saxum, 2011)

vargajudit P>!

Nem próbálom meghatározni az intelligencia fogalmát; léteznek kitűnő definíciók – inkább beszélek a jellemzőiről.
Széles látókör. A korlátozott gondolkodás hiánya. Bonyolult helyzetek, problémák átlátása. A feladatok kitűnő percepciója, felfogása, átértése. Humorérzék. Önirónia. Jó kritikai érzék. Függetlenség a közgondolkodás nyomásától, előítéletektől. Mondanám, hogy kreativitás, de nem szívesen használom ezt a szót, mert annak eredeti szakjelentése elhomályosult, ma kreatív mindenki, aki ha nincs létra, egy esernyővel kaparja le a szekrény tetejére felpattant hajgumit.

157. oldal

Varga Zoltán: Szinán építész dühösen dobbantott Hatalomról, emberi kapcsolatokról

Carmilla >!

[…] Ismert, hogy bizonyos személyiségalkattal rendelkező személyeket vonzanak azok a pályák, amelyek állandó fölényhelyzetet biztosítanak művelőik számára.

65. oldal, Fejlődéslélektani kitekintés (Saxum, 2011)

Carmilla >!

    Pedagógiai szempontból a kérdést így kell feltennünk: milyen hatást gyakorol a nevelő személyisége és magatartása a gyerekekre és gyerekközösségekre? Ha ez a hatás a szociális érést támogatja, segíti, akkor a nevelő betölti azt a feladatot, mely ebben a folyamatban rá hárul. Ha nem, akkor a nevelő személye negatív hatást gyakorol a szociális érés folyamatára, és különböző súlyosságú személyiségkárosodásokat idézhet elő.

105. oldal, A kapcsolat zavara... (Saxum, 2011)

vargajudit P>!

Hogy milyen lesz a jövő társadalma, az egyáltalán nem független, sőt oki összefüggésben van a közélet, ha úgy tetszik a „politika”, vagyis a politikusi garnitúra emberi minőségével.

23. oldal

Carmilla >!

A felnőtt-gyerek kapcsolatok jellemző formája ma is inkább az egyoldalú alá-fölé rendeltség.

64. oldal, Fejlődéslélektani kitekintés (Saxum, 2011)

vargajudit P>!

Azt kell keresnünk, melyik az a feladat, amit ha ránk bíznak, „szeretünk élni”. Akkor van helyén a vezető, ha meg tudja keresni, kinek milyen távolabbi, vonzó, minden energiáját, tehetségét megmozgató célt kell kitűznie. A kényszerűen végrehajtott feladatok senkit se serkentenek arra, hogy kivágja a rezet.

200. oldal

Varga Zoltán: Szinán építész dühösen dobbantott Hatalomról, emberi kapcsolatokról