Thilo Sarrazin
Tudástár · 1 kapcsolódó alkotó
Katalógusnév | Sarrazin, Thilo |
---|
Könyvei 5
Népszerű idézetek
Hogyan lehetne megoldást találni az iszlám fanatizmusra, ha erkölcsileg tilos a gondolkodásmód vallási forrásait bolygatni?
Ehhez pompásan illik a hatósági német statisztika rövidlátósága: a bevándorlókról és leszármazottaikról szóló valamennyi, hivatalos statisztikák alapján készített elemzésben teljes mértékben figyelmen kívül hagyják a vallási szempontot. A jelek szerint nyilvánvalóan nagyon sokan abban reménykednek, hogy amennyiben valamiről nincs pontos adat, akkor az nem is lehet probléma forrása.
19. oldal
Ankarai érkezésünket követően a reptérről a városba tartó autóúton a török munkaügyi minisztérium államtitkára mellett ültem. Az NSZK születésszámai felől érdeklődött, és azt számolgatta, hogy néhány évtizeden belül Törökország lakossága nagyobb lesz, mint Nyugat-Németországé. Ennek láthatóan örült. Ekkor láttam először olyan gondolkodásmódot, amit negyven évvel később Erdogan elnöknél véltem újra felismerni, amikor az Európában élő törököket arra szólította fel hogy három helyett öt gyermeket vállaljanak, és ilyen módon növeljék befolyásukat a vendéglátó országokban. A muszlimoknak gyermeksokaság és a magas születési ráta általi dominanciára való törekvése illik az iszlám fennhatósága globális kibővítésének iszlamista koncepciójához.
121. oldal
2017 márciusában a Németországban élő törökök 63%-a igennel szavazott az alkotmánymódosító szavazáson és ezzel a törökországi demokrácia széles körű korlátozását szorgalmazta. 2018 júniusában 65%-uk szavazott Erdogan elnökségére. Annak ellenére, hogy ők és elődeik ötven éve Németországban élnek, szemlátomást nem rajonganak a nyugati demokráciáért.
126. oldal
Angela Merkel mindennemű kapcsolatot vitat az iszlám és a terror között, méghozzá úgy, hogy a problémát nemlétezővé definiálja. Szó szerint a következőket mondta 2017 szeptemberében egy nyilvános beszédben: „A vallások küldetése a béke megteremtése. Ezért sem háborút, sem erőszakot nem lehet vallás nevében igazolni.” Angela Merkel világában tehát az, aki merényletet hajt végre, nem lehet hívő muszlim. Ezért számára a terror nem az iszlám problémája.
225. oldal
A vallás alapvetően a világi törvényhozás forrása is egyben, melyet a saría testesít meg. Az emberi szabadságjogokat legalábbis a hívők számára a vallási törvény korlátozza. Ebben a tekintetben az iszlám nem illeszkedik a demokráciához, viszont ennek az „összeférhetetlenség”-nek számtalan fokozata van. Ugyanakkor a legliberálisabb fokozatai sem illeszkednek a nyugati típusú demokráciához.
249. oldal
A muszlimok ötven éve szemmel látható áramlása a hitetlenek országaiba saját kultúrkörük elmaradottságával és megoldhatatlan problémáival magyarázható, hiszen az iszlám világ eleddig nem járt sikerrel, hogy népei és lakói számára stabilitást és jólétet biztosítson, demokráciáról és szabadságról – főleg vallásszabadságról – nem is beszélve. „Sikerrel” az iszlám országok elsősorban népességük megfékezhetetlen növekedésében jártak.
281. oldal
Csak Németországban több száz ilyen regionálisan koncentrálódó muszlim csoport létezik, amelyek megváltoztatják nemcsak az érintett városnegyedet, hanem a város kultúráját és jellegét is. Aki csupán örül annak, hogy válogatni lehet török és marokkói éttermek között, bizonyára nem tartja mindezt zavarónak. Aki ezzel szemben gyermekei számára minőségi iskolákat keres, és nem szeretné, hogy lánya olyan osztályba járjon, ahol a lányok többsége fejkendőt hord, és nyugati szemszögből elmaradott, soviniszta szocializáción megy keresztül, előbb-utóbb el fogja hagyni az ilyen negyedeket. A helyi lakosság és a muszlimok liberális és sikeresebb részének elvándorlása ezekből a városrészekből felerősíti a vallási, etnikai és kulturális szegregációt.
307. oldal
Svédországban a rendőrségnek hivatalosan meg van tiltva, hogy menekültek részvételével történt bűncselekményeket nevezzen meg.
366. oldal