!

Tamás György

Katalógusnév

Könyvei 13

Lovász Károly – Tamás György: Forma 1 mindentudó
Karlovitz Kristóf – Lovász Károly – Tamás György: AutóRevü
Hack Emil – Lovász Károly – Tamás György: Autótípusok ’93
Tamás György – Virágh Iván: Zsiguli / Lada
Hack Emil – Lovász Károly – Tamás György: Autótípusok ’94
Tamás György – Virágh Iván: Hasznos tanácsok a Zsigulihoz
Tamás György: Feltörés, tolvajlás… védekezés
Tamás György: Polski Fiat 126p
Bálint Endre – Tamás György: Opel Astra
Tamás György – Virágh Iván: Lada 2104, 2105, 2107, 2108

Kapcsolódó sorozatok: Hogyan tovább? · Összes sorozat »

Kapcsolódó kiadói sorozatok: Autós Kiskönyvtár Műszaki · Saját kezűleg, autósoknak

Szerkesztései 1

Tamás György (szerk.): Logikai tanulmányok

Népszerű idézetek

cassiesdream>!

A motor indítása különösen télen mindig izgalmas művelet. A gépkocsi vezetője szinte megkönnyebbülten lélegzik fel, amikor a gépkocsi motorja beugrott és biztonságot adó zúgással működni kezd.

5. Tegyünk egy kört a városban

2 hozzászólás
Szelén>!

Neve: Autó
Született: 1886. január 29-én
Születési hely: Mannheim
Foglalkozása: Gépkocsi
Szülő: Karl Benz
Szabadalmi szám: DP. 37 435

1. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Karl Benz · Mannheim
schummyka>!

Ayrton Senna
1960. március 21-én született a brazíliai Sao Paolóban. Gyermekkorától gokártozott, 1979-ben és 1980-ban is második lett a világbajnokságon. 1981-ben angol Forma-Ford, 1982-ben Forma-Ford Európa-bajnokságot nyert. A következő évben az angol Forma-3 bajnokaként ünneplik, és 1984-ben a brazil Forma-1 nagydíjon indul. 1985-ben Lotus kocsival két első, két második és két harmadik helyezéssel a 4. helyen végzett. Az egyik legtehetségesebb fiatal Forma-1-es versenyzőnek tartják.

64. oldal, Forma-1 versenyzők Caracciolától Alain Prostig (Műszaki, 1986)

Kapcsolódó szócikkek: 1960 · 1981 · Ayrton Senna
Szelén>!

1968 Az autógyártás forradalmát jelentette a Wankel-motoros NSU Ro 80 megjelenése. A korát megelőző gépkocsi kéttárcsás 995 cm3-es motorja 84,6 kW-ot (115 LE) teljesített, és az első kerekeket hajtotta.

45. oldal

Kapcsolódó szócikkek: 1968
Szelén>!

A Fiat 1907-ben már 130 LE-s versenyautót gyártott.

21. oldal

Kapcsolódó szócikkek: 1907 · Fiat
Szelén>!

A Porsche 928 S rugalmas műanyag „lökhárítója” maradó alakváltozás nélkül viseli el a parkolóhelyi lökdösődés következményeit, és nagy sebességű ütközéskor is részt vesz az energia fokozatos leépítésében.

49. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Porsche
Szelén>!

Kimondottan rallye célokra készült a középmotoros Ford RS 200-as. Az 1,8 l-es motor teljesítménye 170 kw (230 le) és mind a négy kereket hajtja.

217. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Ford
Szelén>!

Az évtized szenzációja a Cizeta Automobil Vsedicit sportkocsija. A 16 hengeres motort keresztbe építettek be. A hatliteres motor 520 LE-t teljesít, és 10 fokozatú sebességváltómű közbeiktatásával adja át erejét a kerekeknek. Legnagyobb sebessége 300 km/h.

40. oldal