!

Szondy Máté magyar

1979 (Budapest) –

Nemférfi
Honlapszondymate.hu
Facebook@drszondymate
Életrajz

Könyvei 8

Szondy Máté: Megélni a pillanatot
Szondy Máté – Szabó-Bartha Anett: Démonaink
Szondy Máté: A boldogság tudománya
Balogh Béla – Szondy Máté – Paulinyi Tamás – Popper Péter: A boldogság nyomában
Szondy Máté: Olvadás
Szondy Máté: Hogyan tudnék továbblépni?
Szondy Máté: Tudatos változás
Bagdy Emőke – Buda László – Koltai Mária – Pál Ferenc – Szondy Máté: Az egyensúlyvesztéstől az új egyensúlyig

Kapcsolódó kiadói sorozatok: Nyitott Akadémia · A terapeuta esetei HVG Könyvek

Antológiák 1

Bízz magadban!

Népszerű idézetek

Málnika P>!

Ha már éppen nehéz az élet, fáj valami, megsebeződtünk, legalább ne tetézzük ezt a szenvedést azzal, hogy bántjuk magunkat, haragszunk magunkra, berzenkedünk a sorsunk ellen, értetlenkedünk, hanem álljunk bele abba, ami éppen van. “Most éppen beteg vagyok. Most vereséget szenvedtem. Most becsaptak. Most nagyon fáj a szívem. Most félek. Most ez van.”

136. oldal ( Dr. Buda László)

4 hozzászólás
Málnika P>!

Nincs második esélyünk: ha nem éljük meg tudatosan az életünket, sohasem tudjuk bepótolni azt.

197. oldal

Szondy Máté: Megélni a pillanatot Mindfulness, a tudatos jelenlét pszichológiája

DaTa P>!

Sok mindent meg lehet tenni a másikért, de van egy határ, ahonnan már többet nem érdemes, mert nem használ. Senkit sem lehet átlökdösni a mennyország kapuján, ha nem akar magától bemenni.

16. oldal

17 hozzászólás
Málnika P>!

Az egyensúly tehát nincs mindig hasznunkra, és néha az egyensúlyvesztés a legjobb, ami történhet velünk.

12. oldal (Pál Ferenc)

Kapcsolódó szócikkek: egyensúly
Málnika P>!

A tudatos jelenlét megtanít arra, hogy ne az elménkben éljük az életünket, ne a felidézett múltban vagy a félt jövőben töltsük időnk javát, hanem a valóságban.

114. oldal (Dr. Szondy Máté)

Kapcsolódó szócikkek: mindfulness
Málnika P>!

A „mindig, minden körülmények között boldognak kell lennem” gondolat erős bűntudatot és szorongásokat generálhat. Ezt az attitűdöt ellensúlyozatja a tudatos jelenlét minden emberi élménnyel kapcsolatos nyitottsága: nem ragaszkodunk görcsösen a pozitív élményekhez és nem harcolunk veszettül a negatív élményekkel.

86. oldal (Kulcslyuk, 2020)

Szondy Máté: Tudatos változás Hogyan formáljuk át önmagunkat és szokásainkat a mindfulness segítségével?

Málnika P>!

A másik nagyon fontos hosszú távú hatása a tudatos jelenlét gyakorlásának az elfogadás. Sok esetben ugyanis tiltakozunk a saját belső élményeink ellen. Nem akarunk szorongani, félni, nem akarunk lelki fájdalmakat, ezért megpróbáljuk ezeket elfojtani, elnyomni magunkban. Ennek a kontrollálási törekvésnek azonban nem pozitív, hanem éppenséggel negatív következményei lehetnek. Az a gondolat ugyanis, amit megpróbálunk elnyomni, csak egyre erősebbé válik, és egyre kitörölhetetlenebbül ég be az agyunkba.

115. oldal (Dr. Szondy Máté)

Kapcsolódó szócikkek: mindfulness
Málnika P>!

Hiába szeretjük azt hinni, hogy az észszerűség talaján álló emberek vagyunk, a gondolatainkat sokszor komoly torzítások teszik irracionálissá és a valóságot pontatlanul leíróvá. Időnként mindannyiunknak vannak furcsa, szokatlan, bizarr, szorongáskeltő, cikinek érzett gondolataink, ám ez önmagában még nem jelent problémát – addig, amíg nem felejtjük el, hogy nem szabad mindent elhinnünk az elmének.

158. oldal (Kulcslyuk, 2020)

Szondy Máté: Tudatos változás Hogyan formáljuk át önmagunkat és szokásainkat a mindfulness segítségével?

Málnika P>!

Képzeld magad egy koncertterembe, ahol a legédesebb zene dallamait hallgatod, amikor hirtelen eszedbe jut, hogy elfelejtetted bezárni az autódat. Nyugtalankodsz a kocsi miatt, nem tudsz kimenni a teremből, de a zenét sem tudod már élvezni. Tökéletes példája ez annak az életnek, amit a legtöbb ember él.

Anthony DeMello

203. oldal

Szondy Máté: Megélni a pillanatot Mindfulness, a tudatos jelenlét pszichológiája

Málnika P>!

Növelhetjük-e a jóllétünket? Igen, ha felismerjük és elfogadjuk az élet ambivalens természetét, ha nem arra törekszünk, hogy maximalizáljuk az átélt pozitív érzelmek és minimalizáljuk az átélt negatív érzelmek mennyiségét. Ha tudatos figyelemmel és elfogadó módon fordulunk mind pozitív, mind pedig negatív élményeink felé.

19. oldal

Szondy Máté: Megélni a pillanatot Mindfulness, a tudatos jelenlét pszichológiája