!

Stephen Arroyo amerikai

Tudástár · 1 kapcsolódó alkotó

KatalógusnévArroyo, Stephen

Képek 1

Könyvei 7

Stephen Arroyo: Asztrológia, pszichológia és a négy elem
Stephen Arroyo: Kapcsolatok és életciklusok
Stephen Arroyo: Asztrológia, karma és átalakulás
Stephen Arroyo: A horoszkóp értelmezése kézikönyv
Stephen Arroyo: Kapcsolatok asztrológiája
Stephen Arroyo: A horoszkópszintézis módszerei
Stephen Arroyo: Astrology, Karma & Transformation

Népszerű idézetek

daniagi>!

Amiben ma élünk, azt egy angol barátom „új viktoriánus kor”-nak nevezte el – mivel éppen ellentétes változata ugyanannak a képmutatásnak, ami az 1890-es éveket jellemezte. Míg akkoriban nyilvánosság előtt a tartózkodás, zárt ajtók mögött pedig az élvetegség és az érzékiség volt az elfogadott norma, most a lehető legnyilvánosabb, gyakran teljesen ízléstelen, hivalkodó, olykor szándékosan visszataszító vagy megbotránkoztató ízlés, viselkedés és vágykielégítés az általános, de e mögött a média által sulykolt magamutogató őrület mögött mély elmagányosodás és bizonytalanság húzódik meg, valamint növekvő képtelenség az ellenkező nemhez való viszonyulásra. Mindez (a „kapcsolatokról” szóló számtalan teória, könyv, tanfolyam, stb. ellenére) azért alakult ki, mert a modern nyugati társadalmak nagy részében mára nem maradtak szilárd társadalmi normák vagy jól körülírt szerepek, amelyek lehetővé tennék az egészséges kontaktust az ellenkező nemmel.

1 Összeillőség és a kapcsolatok nyelve

Mzoltan1>!

A kitűnő pszichológus, C. G. Jung az alkímiáról írt tanulmányaiban gyakran idézi az ősi alkímiai mondást: tertium non datur, azaz hogy a harmadik tényező (amely önmagában képes feloldani az ellentétek és a személyes konfliktusok problémáját) nem adott. Jung azzal folytatja a magyarázatot, hogy egy konfliktus sohasem ugyanazon a szinten oldódik meg, mint amelyiken keletkezett, hanem csakis egy magasabb szinten, amely egy magasabb perspektíván és tudatossági szinten alapul.

32. oldal

apetyov>!

Az asztrológia annak az egyszerűségnek, rendnek, eleganciának és megformáltságnak a mindenre érvényes mintáját tárja fel, amely áthatja az egész univerzumot és benne valamennyi egyéniséget.

Stephen Arroyo: Asztrológia, pszichológia és a négy elem Az energia-központú asztrológia és gyakorlati alkalmazása

Kapcsolódó szócikkek: asztrológia
daniagi>!

Johannes Kepler, akinek a csillagászat a bolygómozgás törvényeit köszönheti, igazán tudományosan közelített a kérdéshez. Habár kezdetben szkeptikusan viszonyult az asztrológia számos aspektusához, végül az alábbi következtetésekhez jutott el:

Hinni nem akarásomat legyőzte az a mindig pontosan működő tapasztalat, hogy a földi dolgok harmóniában zajlanak az égi változásokkal… A tapasztalat, Istennek eme legnemesebb adománya, arra tanít minket, hogy az isteni bolygópályák és azok földi hatásainak vizsgálatát (vagyis az asztrológiát) csupán az hozza rossz hírbe, hogy néhányan buta és babonás locsogással túl sokat tulajdonítanak neki, és így elriasztják a tanult embereket.

2 Tényleg komolyan vegyem az asztrológiát?

Kapcsolódó szócikkek: asztrológia · Johannes Kepler
daniagi>!

[…] gyakran éppen az asztrológusok hozzák rossz hírbe az asztrológiát azzal, hogy szélsőségesen eltúlzott alkalmazhatóságot tulajdonítanak neki, illetve, hogy kvázivallásként kezelik.

2 Tényleg komolyan vegyem az asztrológiát?

Kapcsolódó szócikkek: asztrológia
Cheril>!

Intuitívan mindig is tudatában voltam a ténynek, hogy a hagyományos asztrológia szimbólumai és archaikus nyelvezete bölcsességet, az élet nagy törvényeinek mélyebb megértésének lehetőségét rejti, valamint szellemi meglátásokat, amelyek az elszánt tanulót tapasztalatai spirituális dimenzióinak finomabb megértéséhez vezethetnek.

Mzoltan1>!

Például, ha a radix képletünkben a Vénusz kvadrátban áll a Holddal, a Neptunusszal, az Uránusszal vagy a Szaturnusszal, nem az a lényeges, hogy problémáink vannak szerelmi kapcsolatainkban. A lényeges dolog, amit tudnunk kell, hogy ez a tapasztalat mit jelent tudatos fejlődésünk magasabb szintjén, mire taníthat minket, mi a célja.

18. oldal

Mzoltan1>!

A (horoszkóp) képlet tehát múltbéli gondolataink és cselekedeteink által létrehozott jelen állapotunkat mutatja. Ezek az évezredes, mélyen bevésődött minták nem könnyen változnak… Nem egyszerű dolog hatalmi szokásmintákat egy kis régimódi „akaraterővel” átalakítani. E mintákat a „New Age” pszichoterápiáinak vagy filozófiáinak hóbortos zsargonjai sem változtatják meg alapjaiban az egót dagasztó és megerősítő mondatok hangoztatásával: „Felelősséget vállalok az életemért; Mindent, ami velem történik, én hozok létre; Tudom, hogy most magam miatt szenvedek” stb. Az ember spirituális fejlődése sokkal árnyaltabb. A jó öreg „ha van akarat, megoldás is van” hozzáállás összeomlik, amint a probléma kihívása túl nagy. És a konfliktusok és spirituális válságok racionalizálási kísérletei csak egy időre szabnak gátat az életenergia áramlásának, ám a kiszabaduló és áradó erő hamarosan átszakítja a gátat, egyértelműen leleplezve az álspirituális légvárépítés tégláinak ürességét. A karmikus minták valóságosak és erőteljesek. Ezek a minták nem halványulnak el egy pozitív gondolkodásról szóló rövid buzdító beszédet követő éjszaka alatt. Az élet ezen erőit el kell fogadnunk, méltányolnunk kell, és a nekik járó figyelemmel illetnünk.

27-28. oldal

Kapcsolódó szócikkek: horoszkóp · New Age mozgalom
Mzoltan1>!

Isten önmagunkban való felismerésének szükséges bevezetője az önismeret és önmegvalósítás, ám – az első lépéseknél – a spirituális igazságot vagy az asztrológia magasabb formáit kutató kezdő gyakran elcsügged, amikor új meglátásai oly sok negatív tulajdonságát, érzelmét vagy szokásmintáját hozza napvilágra. Ez az a pont az egyén fejlődésében, ahol óriási odafigyelésre van szükség mind az egyén, mind pedig a másik személy részéről – legyen az asztrológus vagy bárki –, aki megkísérel tanácsot vagy irányt adni a keresőnek. El kell magyaráznunk, hogy mint amikor egy sötét szobába nyíló ajtó résnyire nyitásánál a beáramló fénysugár láthatóvá teszi a piszkot és a porszemeket a levegőben, amelyekről korábban nem is tudtunk, éppúgy az önismeret felé vezető első lépések megtételekor – akármilyen „fénysugarat” használunk is, asztrológiát vagy más világosságot nyújtó módszert –, a keresőben igen gyakran hamarosan negatív hozzáállás alakul ki önmaga, végzete, horoszkópja stb. iránt. Azt is meg kell értetnünk, hogy a fény erejének növekedésével a kezdő egyre inkább tudatára ébred hibáinak, gyengéinek és rossz tulajdonságainak, ám ezt a tudást a nagyobb önismeret és az egyértelmű fejlődési folyamat jelzéseként kell üdvözölni. A keresőt bátorítanunk kell, hogy az ilyen meglátásokat ösztönzésként használja határozott és építő cselekedetek megtételéhez egyéni életének pozitív átalakulása érdekében, ahelyett, hogy félelmére és szorongására találjon bennük okot vagy kifogást. Továbbá, rá kell mutatnunk, hogy az önismeret növekedésével párhuzamosan az egyén karmája gyakran egy finomabb szinten kezd megnyilvánulni, minthogy az egyén megnyílik az önmagáról megtanulandó leckéknek, és így nincs többé szükség megrázkódtatásokra vagy drámai eseményekre, hogy fölébressze az embert a spirituális zsibbadtság dermedt szendergéséből.

28-29. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Isten · önismeret
Mzoltan1>!

Amint Arthur Ford, egy médium kifejezte: „Minél nagyobb a fizikai test akadálya, annál nagyobb a lélek lehetősége a karmikus adósságok ledolgozására és a gyorsabb spirituális fejlődésre. A sikeresen leküzdött nehézségek számunkra lépcsőfokok: az a testben élő lélek, amely örömmel üdvözli fizikai fogyatékosságait és felülkerekedik rajtuk, gyorsabban fejlődik, mint amelyiknek földi mérce szerint mindene megvan (amiért élni érdemes). A jutalom nem a fizikai alkatban jelentkezik, hanem spirituális fejlődésben. Minél több akadályt győzünk le egy fizikai lét során, annál ritkábban kell majd visszatérnünk fizikai testbe jellemünk hiányosságainak csiszolása érdekében.”

31. oldal