Seung Sahn koreai
1927. augusztus 1. (Sunchon, Észak-Korea) – 2004. november 30. (Szöul)
Tudástár · 7 kapcsolódó alkotó
Teljes név | 숭산행원대선사 (Szungszan Hengvon Deszonsza) / 이덕인 (I Dogin) |
---|---|
Katalógusnév | Sahn, Seung |
Nem | férfi |
Könyvei 10
Népszerű idézetek
A zennek nagyon egyszerű és közvetlen a tanítási stílusa. A zen azt jelenti, hogy ha meg akarod érteni, mi a görögdinnye, akkor kezedbe veszel egy görögdinnyét, fogsz egy kést, és felvágod vele. Ezután szádba veszel egy darabot – hamm! Tiéd tapasztalás. Se szavak, se beszéd, se könyvek, se tanulás nem juttathatnak el erre a pontra. Még ha száz könyvet olvasnál is a görögdinnyéről, és száz előadást hallgatnál meg róla, nem tanítanának annyit, mint egyetlen harapás.
31. oldal - A Buddhizmus
De mindenki ragaszkodik a gondolkodásához, ezért támad egy kis probléma. Mindenki azt hiszi, hogy a saját gondolkodása helyes, és a többi ember gondolkodása helytelen. Ez a fő oka a szenvedésnek ezen a világon.
A buddhizmuis szerkezete - A dharma kincs
Az emberek új fegyvereket fejlesztettek ki és egyre újabb módokat találtak ki arra, hogy ártsanak egymásnak. De nemcsak egymásnak ártanak. Manapság sokkal több szenvedést okozunk az összes többi lénynek e világban. Mindennek ártunk: a levegőnek, a víznek, a fűnek és a fának is. Egész erdőségeket vágunk ki és mind több zöld övezetet tüntetünk el. Szennyezzük a vizeket, a légkört a talajt. Az emberek folyton azt mondják, hogy szabadságot akarnak, de a valóságban ők az első számú diktátorok a földön.
11. oldal
Hol van a múlt? Hol van a jövő? Nem találhatod meg őket sehol. Mindenki tudja ezt, és megelégszik azzal a hittel, hogy legalább a jelen létezik és valóságos. Mégis, ha a jelenre azt mondod, hogy létezik, még az is éppen olyan nagy tévedés. Hol van a jelen? Miközben jelent mondasz, az már a múlt. A pillanat, amelyben kimondod a jelen szót, már a múlté. A gondolkodásod hozza létre a múltat, a jelent és a jövőt, így jön létre a te időd.
104. oldal
Egy pillanatban benne van minden. A pillanatban végtelen idő és végtelen tér van. A pillanatban az igaz út van, az igazság van és a helyes élet van, és a pillanatban nincs semmi. Így ha eléred a pillanatot, közvetlenül elérsz mindent.
30. oldal