!

Seung Sahn koreai

Szung Szán, Sungsan

1927. augusztus 1. (Sunchon, Észak-Korea) – 2004. november 30. (Szöul)

Tudástár · 7 kapcsolódó alkotó

Teljes név숭산행원대선사 (Szungszan Hengvon Deszonsza) / 이덕인 (I Dogin)
KatalógusnévSahn, Seung
Nemférfi

Könyvei 10

Seung Sahn: A zen iránytűje
Szung Szán: Hamut a Buddhára
Szung Szán: Zen iránytű
Sungsan: Zen levelek
Szung Szán: A Zen
Szung Szán: Fénypontok
Seung Sahn: Wanting Enlightenment Is a Big Mistake
Seung Sahn: Dropping Ashes on the Buddha
Seung Sahn: The Compass of Zen
Seung Sahn: La Brújula del Zen

Népszerű idézetek

Jeffi P>!

A zennek nagyon egyszerű és közvetlen a tanítási stílusa. A zen azt jelenti, hogy ha meg akarod érteni, mi a görögdinnye, akkor kezedbe veszel egy görögdinnyét, fogsz egy kést, és felvágod vele. Ezután szádba veszel egy darabot – hamm! Tiéd tapasztalás. Se szavak, se beszéd, se könyvek, se tanulás nem juttathatnak el erre a pontra. Még ha száz könyvet olvasnál is a görögdinnyéről, és száz előadást hallgatnál meg róla, nem tanítanának annyit, mint egyetlen harapás.

31. oldal - A Buddhizmus

Kapcsolódó szócikkek: görögdinnye · zen
szigiri>!

De mindenki ragaszkodik a gondolkodásához, ezért támad egy kis probléma. Mindenki azt hiszi, hogy a saját gondolkodása helyes, és a többi ember gondolkodása helytelen. Ez a fő oka a szenvedésnek ezen a világon.

A buddhizmuis szerkezete - A dharma kincs

Kapcsolódó szócikkek: gondolkodás
Jeffi P>!

A tisztátalanság belátása
(Az öt emberi vágy)

Vágy az anyagi jólétre.
Vágy a szexre.
Vágy a hírnévre.
Vágy az ételre.
Vágy az alvásra.

80. oldal

Kapcsolódó szócikkek: alvás · étel · hírnév · jólét · szex · vágy
Jeffi P>!

A pénz maga nem jó és nem rossz. A pénzmegtakarítás nem jó és nem rossz. Mégis, amikor eljön a halál ideje, a pénz egyetlen pillanattal sem képes meghosszabbítani az életünket. Voltaképpen a pénz által nyújtott igazi öröm abban rejlik, hogy megfelelően használjuk.

83. oldal

Kapcsolódó szócikkek: élet · halál · pénz
Jeffi P>!

A nemes nyolcas út
    1. Helyes szemlélet.
    2. Helyes gondolkodás.
    3. Helyes beszéd.
    4. Helyes cselekvés.
    5. Helyes életvitel.
    6. Helyes törekvés.
    7. Helyes figyelem.
    8. Helyes elmélyedés.

113. oldal

Kahoko>!

Az emberek új fegyvereket fejlesztettek ki és egyre újabb módokat találtak ki arra, hogy ártsanak egymásnak. De nemcsak egymásnak ártanak. Manapság sokkal több szenvedést okozunk az összes többi lénynek e világban. Mindennek ártunk: a levegőnek, a víznek, a fűnek és a fának is. Egész erdőségeket vágunk ki és mind több zöld övezetet tüntetünk el. Szennyezzük a vizeket, a légkört a talajt. Az emberek folyton azt mondják, hogy szabadságot akarnak, de a valóságban ők az első számú diktátorok a földön.

11. oldal

2 hozzászólás
Kahoko>!

Hol van a múlt? Hol van a jövő? Nem találhatod meg őket sehol. Mindenki tudja ezt, és megelégszik azzal a hittel, hogy legalább a jelen létezik és valóságos. Mégis, ha a jelenre azt mondod, hogy létezik, még az is éppen olyan nagy tévedés. Hol van a jelen? Miközben jelent mondasz, az már a múlt. A pillanat, amelyben kimondod a jelen szót, már a múlté. A gondolkodásod hozza létre a múltat, a jelent és a jövőt, így jön létre a te időd.

104. oldal

zn0>!

Megfogadom, hogy nem lépek be a nirvána végtelen nyugalmába és boldogságába mindaddig, amíg az utolsó érző lény meg nem szabadult a szenvedéstől.

28. oldal

Kapcsolódó szócikkek: nirvána
szigiri>!

Az anyagi javak utáni vágy elmélyült és erősebb lett. Az emberek gondolkodásmódja és élete is jóval komplikáltabbá vált, ennek következtében pedig ma sokkal több a szenvedés, mint korábban bármikor, ráadásul fajtái is bonyolultabbá váltak.

Bevezetés - Merre tartasz? (11. oldal)

Kahoko>!

Egy pillanatban benne van minden. A pillanatban végtelen idő és végtelen tér van. A pillanatban az igaz út van, az igazság van és a helyes élet van, és a pillanatban nincs semmi. Így ha eléred a pillanatot, közvetlenül elérsz mindent.

30. oldal

9 hozzászólás